SGM Studio 12SC reageert niet

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Gezien de aard van je probleem (tafel plat) en het uitblijven van een reactie die je helpt met het oplossen hiervan (mag je dat van een gebruikersforum verwachten?) heb je neem ik aan een passende oplossing gevonden met je leverancier.

Daar ben ik uiteraard blij om.

Mij is geen andere manier bekend dan de software via de deskmanager op de tafel te zetten.
    Mocht dit op een andere manier kunnen, iemand?

Fritz stelt dat de sfeer achteruit gaat, volgens mij is dit geheel en alleen te wijten aan zijn teleurstelling over de stellingname van een aantal mensen dat ze iemand die in het buitenland kopen niet graag van dienst zijn met uitgebreide hulp.

Leuk onderwerp voor een nieuw topic. Maar of het met de sfeer te maken heeft?
    Ik betwijfel het ten zeerste, zeker gelet op eerdere pogingen van Fritz om zeer structureel deel te nemen aan het forum...pfff..

Prettig weekeinde all!

Comment

• Fritz
      • Oct 2001
      • 621

Van een gebruikersforum mag ik toch zeker wel wat gebruikerservaringen wensen? Ik vraag me gewoon af of ik iets fout doe of dat dat display kapot is ofzo. Heeft toch geen zak met het buitenland te maken of wel dan?!

Misschien moet je niet te voorbarig conclusies trekken, ik ben hier al bijna 3 jaar actief op dit forum, kijk er minstens 3x per dag op. En nee ik heb geen 'veteran' onder m'n naam staan, misschien komt dat omdat ik niet overal zomaar onzinnige post neerzet, iets wat ik jou trouwens ook niet verwijt hoor, maar de mensen die ik bedoel voelen zich wellicht aangesproken.

Dat de sfeer hier achteruit gaat was me al veel eerder duidelijk geworden. Ik weet niet of je destijds hebt meegediscusieerd in mijn topic over 2x Robe headjes met pan/tilt reverse? Daar werd ik door de desbetreffende mod ook voor gek uitgemaak en werd mijn topic dichtgegooid, terwijl ik later gewoon gelijk bleek te hebben... Maargoed, excuses enzo.

Op een paar vragen heb ik nog steeds geen antwoord. En op vragen die ik niet stel krijg ik juist wel antwoord... het is me al bekend dat ik via de deskmanager software op de Studio 12SC kan zetten. Maar:
      1: Hoort dat display bij de eerste keer al iets aan te geven
      2: Hoe moet ik de dipswitches instellen zodat de tafel op de PC reageert?

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

kijk op die vragen kan ik met gerust hart antwoorde geven omdat ik zeker weet hoe dat bij mij zit....

citaat:1: Hoort dat display bij de eerste keer al iets aan te geven
        Nee.
        Het display is alleen de weergave van de functies. Heb je dus geen fixtures geprogd staan in je unit patch, dan blijft het display leeg.
        Rechtsboven op je tafel zit een knop <setup> als je daarop duwt krijg je menuutje te zien met alle functies.

citaat:2: Hoe moet ik de dipswitches instellen zodat de tafel op de PC reageert?
        Alles off, naar beneden dus

Mijn conclusie dat iemand met een tafel staat die niets doet en dan als de sodemieter aan de slag gaat om ding werkend te krijgen is schijnbaar een foutieve aanname.

Het vreemde gevoel bekruipt me dat jouw tafel niet stuk is...
        Waarom d8 ik dat ie wel stuk is...omdat Fritz melde dat ie niets deed...

als je de Aen B faders van het dimmer gedeelte open schuift en je grand master...nu een paar dimmerkanalen open naar een aangesloten dimmerpack...heb je dan wel output...
        Ik hoop dat je nu ja gaat zeggen...

Comment

• Fritz
          • Oct 2001
          • 621

citaat:Geplaatst door ralph

kijk op die vragen kan ik met gerust hart antwoorde geven omdat ik zeker weet hoe dat bij mij zit....
          Duurt ff maar dan heb je ook wat!

citaat:Mijn conclusie dat iemand met een tafel staat die niets doet en dan als de sodemieter aan de slag gaat om ding werkend te krijgen is schijnbaar een foutieve aanname.
          1: Ik wacht inderdaad al een tijdje met smacht op bruikbare reacties als deze, zodat ik iets kan doen!
          2: Ik zit ook nog op andere plekken dan thuis bij de tafel
          3: Ik heb hem nu niet direct nodig, maar het zou wel fijn zijn als ie zo snel mogelijk werkt ja

citaat:Het vreemde gevoel bekruipt me dat jouw tafel niet stuk is...
          Waarom d8 ik dat ie wel stuk is...omdat Fritz melde dat ie niets deed...
          Even goed lezen Ralph, op de eerste pagina meld ik al wat het probleem precies is en wat ik wel en niet zie...dat was een antwoord op Rudy's vraag.

Check this out!

Tafel aangesloten op DMX-bar (simpele dimmer) dmv verloopje van 5 naar 3 pins, doorgemeten en behoort te werken.

De bar ontvangt al geen DMX signaal...

Alle schuiven van conventioneel omhoog

Master omhoog (foto krijg ik nog niet aan de gang, wegens ander formaat, maar de masters staan dus omhoog)

Display is geen verandering in te brengen, blijft blokjes tonen

Lijkt het me fijn als we nu op een normale manier verder kunnen

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5946

geneuzel over aantal postings verwijderd: no flames aub!

tafel laat blokjes zien=storing=retour leverancier...helaas.
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• DeMennooos
              • Aug 2000
              • 1416

Zal wel aan mij liggen, maar als je barretje geen DMX krijgt, waarom brandt dan wel het DMX ledje?
              Of wordt ie pas wakker en gaat ie aan de knipper als ie DMX krijgt.

citaat:support kan niet enkel via die weg, als mensen vragen hebben over de apparatuur die ze bezitten, zie ik die hier vaak genoeg voorbij komen. Die zouden dan dus eigenlijk allemaal naar de dealer moeten gaan...
              Als het een gevalletje garantie is wel.
              Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• axs
                Moderator
                • Jun 2002
                • 2687

citaat:Geplaatst door Menno Appelhof

Zal wel aan mij liggen, maar als je barretje geen DMX krijgt, waarom brandt dan wel het DMX ledje?
                Of wordt ie pas wakker en gaat ie aan de knipper als ie DMX krijgt.
                Dat brandt als je DMX-mode selecteert als input.
                Gaat een ledje signal knipperen als het DMX-signaal aanwezig is... wat hier dus niet het geval is.

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• DeMennooos
                  • Aug 2000
                  • 1416

Zei toch dat het aan mij lag
                  Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• Den Berte
                    • Apr 2003
                    • 147

dag fritz,
                    als je de tafel opzet geeft hij dan niet weer welke software er op zit ,als die er al zit.

Comment

• Fritz
                      • Oct 2001
                      • 621

Zoals ik al vaker heb aangegeven. Ik haal de tafel uit de doos, zet hem aan, en krijg blokjes. Schuiven of knopjes drukken heeft geen effect. Display blijft uit blokjes bestaan.

Comment

• moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5946

Fritz, trust me.....die tafel gaat niet naar een goede fee luisteren, gaat niet ineens uit zn winterslaap komen...
                        Voor dit probleem zal je echt een beroep moeten doen op service van een sgm dealer.
                        Het is al vaker geroepen, maar dit is voor jouw probleem echt de enige oplossing.

succes en laat je even weten hoe het verholpen is?
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Fritz
                          • Oct 2001
                          • 621

Ja moderator, ik had je berichtje wel gelezen. Zou graag alleen van wat meer mensen horen of ik het niet ben die iets fout doe ofzo, voor dat die tafel dadelijk weer een paar weken weg is. Blijkbaar is het toch niet zo makkelijk te constateren, want anders had iemand dat denk ik wel eerder geconcludeerd

Comment

• Rudy Vorstenbosch
                            • Jun 2001
                            • 1429

Het is niet zo dat het zo moeilijk is dat er niemand een antwoord heeft op jouw "probleem".
                            Het probleem is dat de antwoorden jou niet bevallen.
                            De tafel is niet owkee, en zal terug moeten.
                            Dat je zo naief bent te geloven dat iedereen maar iets roept en dat jij iets fout zou doen is ronduit triest, maar onderneem nu de stappen die de consequentie zijn van je besparende inkoop visie.
                            En huur een werkende tafel om voorlopig de klussen mee te doen..

Boontje komt om z'n......

SuCCeS

Mail me maar voor verhuur adressen

Comment

• Fritz
                              • Oct 2001
                              • 621

citaat:Geplaatst door Showtechniek

Het is niet zo dat het zo moeilijk is dat er niemand een antwoord heeft op jouw "probleem".
                              Het probleem is dat de antwoorden jou niet bevallen.
                              De tafel is niet owkee, en zal terug moeten.
                              Dat je zo naief bent te geloven dat iedereen maar iets roept en dat jij iets fout zou doen is ronduit triest, maar onderneem nu de stappen die de consequentie zijn van je besparende inkoop visie.
                              En huur een werkende tafel om voorlopig de klussen mee te doen..

Boontje komt om z'n......

SuCCeS

Mail me maar voor verhuur adressen
                              Pardon?! Slecht gehumeurd ofzo?

Kan je mij even aanwijzen waar er iemand (naast MOD) heeft verteld dat dit probleem niet aan mij KAN liggen en dat die tafel dus terug moet naar de leverancier?? SuCCeS!

Verder bevallen antwoorden als: "Had je die tafel maar hier moeten kopen" mij inderdaad niet. Ik wil alleen zeker weten dat er niets is dat ik fout kan doen, een schuifje hier, een knopje daar...

Volgende: of ik een tafel bij jou koop, of in Kuala Lumpur, hij komt toch uit Italië hoor. En als ik diezelfde tafel bij jou had gekocht, was ie net zo goed 'niet owkee' geweest. Dat ik hem nu een tijdje kwijt zal zijn, boeit me weinig, want als je beter had gelezen, had je gezien dat ik hem op korte termijn niet nodig heb. Verhuuradresjes hoef je me niet te geven, kan ik zelf gelukkig ook vinden en dat is me tot nu toe al vaak genoeg gelukt.

Al zou ik een paar keer op-en-neer naar Italië moeten (wat niet het geval is) dan NOG red ik dat wel voor dat prijsverschil van zo'n €700,-. Dus zullen we het daar even niet meer over hebben?

Toch jammer dat we steeds op dat ene, voor sommige gevoelige puntje, terug moeten komen... Maakt namelijk niets uit WAAR die tafel vandaan komt, probeer ik je al de hele tijd uit te leggen... Wie of wat is hier nu triest, kijk alleen al ff naar die berichten die je in dit topic gepost hebt en bekijk in hoeverre je mij daar mee geholpen hebt.

Graag weer ontopic

Comment

• Rudy Vorstenbosch
                                • Jun 2001
                                • 1429

En inmiddels ben je wel bijna een week, maar nog geen stap verder.

En ja, als je die tafel in Nederland gekocht zou hebben was het probleem al lang opgelost geweest!

En wat schreef ons modje:

Voor dit probleem zal je echt een beroep moeten doen op service van een sgm dealer.
                                Het is al vaker geroepen, maar dit is voor jouw probleem echt de enige oplossing.

Comment

Working...