Martin Light Jockey kaart aankoop. Verstandig?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Aart-
    • Jul 2001
    • 801

Pricies. Je moet het zien als een `dongle met DMX-interface' ... Thx axs, scheelt tikken

De software is allesbepalend bij de keuze van een PC-based interface.
    Ik vind LJ (in combinatie met een kleine DMX tafel aan de DMX in) zelf prima werken voor het geld, maar heb helaas geen vergelijkingsmateriaal.

Comment

• Ramses
      • Jul 2004
      • 14

Ja ik sluit me volledig aan bij de 2 reacties boven dit bericht.
      Ik denk ook niet dat er ooit een kastje komt voor computer met dmx die op alle programma's zouden kunnen. Ik zou em zeker wel kopen maar ik denk dat de reactie van de bedrijfven zoals Martin zullen zijn dat er:

of geld word gevraagt voor het programma (wat me onwaarschijnlijk lijkt omdat iedereen er maar op los douwnload)

of een update waardoor de universele poort niet meer op het programma werkt.

Maar goed dan zal iedereen de versie gebruiken waar dat universele kaartje inpast.
      Dus ik snap eigenlijk nioet waarom een bedrijf zoiets niet op de markt brengt!
      Tenzij het dr al is, of het technische niet haalbaar is.

Hieronder nog een bericht maar dat is specifiek gericht aan TOM en anders word het zo verwarrend in één bericht.
      First lights, than music

Comment

• Ramses
        • Jul 2004
        • 14

Beste TomV

Ik heb geprobeerd wat jij zei maar ik kom dr niet uit.
        Ik heb de onzichtbare Cue's toegestaan en ook opgelagen als onzichtbare Ceu's.
        Ik wel dat die 2 Ceu's de zelfde kleur hebben.
        in het lijstje met Ceu's. ( niet dat ik weet hoe je een nieuwe kleur moet maken hoor)
        Maar goed dan laat ik Ceu 1 met de kleur wit en druk dus op het desbetreffende slot, maar alles blijft wit, geen blauw. Ik doe dus wat verkeerd.
        En als ik dus Ceu 2 laad met het blauwe slot dan blijft ie gewoon blauw. Er is dus nog niks veranderd?
        Wat doe ik verkeerd ?

En wat houd die multi Ceu load in?
        Of licht hier mijn andwoord voor de vorige vraag?
        En wat houd circular page selection in?
        Mischien kan je me wat meer uitleggen over de Ceu's want daar snap ik nog niet echt gek veel van.
        Ik zou het tof vinden als iemand die moeite zou nemen. Zou mij een hoop extra plezier op de avond zel opleveren!

En met al die knoppen bedoelde ik de 2532 direct acces.
        (naast de midi in knop)

En kan/hoe kan je je statcis programeren via een Ceu?
        Want ik wil gewoon lekker mn parren in programeren!

Alvast harstikke bedankt voor alle hulp!
        Ramses Draak
        First lights, than music

Comment

• tomv
          • Jun 2003
          • 331

Over die transparante cue's zal ik je een voorbeeldje maken en wel doorsturen. (msn)

En het kan ook helpen dat je de help van LJ eens leest. Daar staat echt VEEL in. En dan is er nog http://martin.com/forum/forum.asp?FORUM_ID=14

Tom

Comment

• maarten_dever
            • Jun 2002
            • 150

Ramses, ik gebruik op fingers vooral de DMX-in functie, omdat ik met USB-lightjockey werk. Maar hoofdzakelijk gebruik ik ook wel mijn hotkey's en midi (met midi doe je dan het zelfde als je hotkey's) enkel is het wel wat handiger om sneller te reageren op een keyboard dan op een toetsenbord (pc) vooral leuk als je shutters van groepen onder toetsen steekt (maar dat is dan weer een persoonlijke voorkeur).
            als je met cue lists werkt is het wel handig om via fingers deze dan op te roepen. (toch handiger en sneller als eender welke manier denk ik) maar of dit het geld van fingers waard is, is ook weer een persoonlijke keuze. zowiezo blijft een gewoon klavier met hotkey's onmisbaar bij het geheel

Comment

Working...