PAR56 met 300W of 500W lamp ????

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • STINO
    • Feb 2004
    • 93

MJ, het gaat voornamelijk om het fuiven te spelen en om de belichting van enkele groepjes
    voor de vaste belichting(voor de groepen) hebben we korte 56 PAR's met 300 W lampen.
    Skyline forever

Comment

• Staaf
      • Feb 2003
      • 398

citaat:Geplaatst door (iCe)

Dit verzin ik trouwens natuurlijk niet allemaal zelf mensen met interesse in de stof moeten het boek van van [u]Uum </u>even open slaan op pagina 31; het 2e hoofdstuk vertelt precies de voordelen en nadelen van elk lamptype.

Wie of wat is 'Uum'?[:I]
      Nobody is a virgin; life fucks us all!

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3148

Een schrijver van een boek over lichttechniek lijkt me

(voor de volledigheid: "Handboek Theaterbelichting" door Hugo van Uum) []

Comment

• MT-lighting
          • Jan 2004
          • 24

even offtopic:

citaat:Geplaatst door (iCe)
          Voor HMI lampen geld trouwens nog een strengere eis: horizontaal een maximale afwijking van + of -4 graden, grotere afwijking is erg slecht voor je lamp. Let maar op armaturen met HMI lampen erin; die zijn nooit zo gemaakt dat je ze langs de horizontale as kunt kantelen. (Het is dus ook niet echt best om macs zijwaarts op te hangen, verkort de levensduur van je lamp)
          Er staat in het boek wel het eea vermeld over de bovenstaande afwijking voor hmi lampen, maar volgens mij zijn dit niet dezelfde hmi-lampen die toegepast worden in moving-heads. Het lijkt me raar om lampen met zo'n kleine tolerantie qua plaatsing toe te passen in lampen die in elke stand kunnen draaien.

Met vriendelijke groet,

Mark.

Comment

• Jasper-Lichtbron
            • Jun 2001
            • 2155

citaat:Geplaatst door MT-lighting

Er staat in het boek wel het eea vermeld over de bovenstaande afwijking voor hmi lampen, maar volgens mij zijn dit niet dezelfde hmi-lampen die toegepast worden in moving-heads. Het lijkt me raar om lampen met zo'n kleine tolerantie qua plaatsing toe te passen in lampen die in elke stand kunnen draaien.
            Die lampen kunnen zeker niet in elke hoek draaien...!!! Bij een tilt beweging draai je namelijk de lamp verticaal, net als wat je doet wanneer je een normale PAR laat duiken. Bij de pan beweging draai je je lamp niet(!) het enige dat je doet is de spiegel/lamp combinatie draaien naar een andere positie, maar opzich veranderd alleen de positie waarop je lamp zich bevind, niet de stand van de lamp.
            Oftewel: je draait je lamp nooit "illegaal"; dat zou je pas doen wanneer je je kop haaks ophangt (langs een staand stuk truss ofzo); dan kantel je de lamp 90 graden, en dat wordt afgeraden.

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5946

par 56...300 versus 500w....
              met dank :-)
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...