serieel moet goed gaan. Het enige wat je dan moet doen is een microcontroller zijn eigen geheugen steeds laten uitlezen en die geheugens via de seriele poort vullen. en dan zijn de lees en snel schrijfsnelheid onafhankelijk van elkaar.
MH's aansturen met een Zero88 Lightmaster XLS
Collapse
X
-
Wil je niet teleurstellen maar gebruik elk weekend een dmx software via de seriele poort...citaat:Geplaatst door DeAl
@Spotter
Neen, dit kan niet, een seriële poort is te traag want een DMX signaal heeft een baudrate van 250k. Juist daarom heb je dus een DMX interface nodig. Een externe interface wordt aangesloten op de printer- of USB-poort.citaat:Wat je natuurlijk wel kan doen is een programma schrijven op de pc en dat via een seriele poort eruit te gooien.
Alain
En dat werkt prima... (ecue voor de nieuwsgierigen)Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!Comment
-
Hmm, momentje ik denk dat er een misverstand is.
Ik dacht dat Spotter de seriële PC-poort rechtstreeks wou gebruiken om een DMX signaal te creëren, middels een RS232/RS485 convertor uiteraard. En voor zover ik weet, kan dat niet want de standaard seriële PC poort komt niet boven de 115.200 baud.
@FiëstaLj en snoei,
Jullie hebben het over een DMX interface (met µC) die je aansluit op de seriële PC poort, niet?
Daar kan ik me nog wel wat bij voorstellen, al zal de baudrate vrij hoog moeten zijn om alle DMX data tijdig uit te sturen.The best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²Comment
-
9600 bps draait de mijne het lekkerste op... en dit is bij lange na niet het hoogste...citaat:Geplaatst door DeAl
Hmm, momentje ik denk dat er een misverstand is.
Ik dacht dat Spotter de seriële PC-poort rechtstreeks wou gebruiken om een DMX signaal te creëren, middels een RS232/RS485 convertor uiteraard. En voor zover ik weet, kan dat niet want de standaard seriële PC poort komt niet boven de 115.200 baud.
@FiëstaLj en snoei,
Jullie hebben het over een DMX interface (met µC) die je aansluit op de seriële PC poort, niet?
Daar kan ik me nog wel wat bij voorstellen, al zal de baudrate vrij hoog moeten zijn om alle DMX data tijdig uit te sturen.Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!Comment
-
de snelheid van de serieele poort hoeft niet perse erg hoog te zijn. Het kan gewoon zijn dat de microcontroller 4 keer de dmx gegevens uitstuurd en dat er dan pas 1 keer via de serieele poort alles ververst is. Er komt dus wel iets van een vertraginkje bij, maar die is enigzins verwaarloosbaar.Comment
-
Kan ook prima met de seriele poort, mits je een buffer maakt die continu DMX uitstuurt, en je niet teveel kanalen wilt versturen, anders wordt je effectieve refresh-rate wel een beetje laag. Ik ben nu op school met een project bezig, ook met de seriele poort, en daar worden 24 kanalen weggestuurd. Dit alles lukt met een refresh-rate van meer dan 40Hz, dus het is zeker mogelijk.U x I = Boem.Comment

Comment