Heren,
Ik kick dit topic even omdat we volgende week een klus hebben die we willen draaien op een SGM Studio 24 Scan Control. Deze set-up moet dienen voor fuif en optredens. Er zullen 24 dimmerkanalen gebruikt worden (grotendeels PAR 64) en 6 MAC 250 Entour's.
Hoe kan ik nu het best de tafel indelen? Het is de bedoeling dat zoveel mogelijk "live" aan te passen is. Vb. beweging kunnen selecteren en daaraan een vaste kleur of colorchase, gobo, shutter per 1 of 2 MH's toevoegen.
Als ik het topic zo doorlees is het aan te raden om bewegingen, kleuren, gobo's etc. onder registers te programmeren. Ik ga ervan uit dat we al een 10-12 registers zullen gebruiken voor de dimmerkanalen. Blijven er dus maar een 12-tal registers over voor intelligent. Hoe kan ik nu het best programmeren om optimaal gebruik te kunnen maken van de verschillende pagina's in de registers? Heeft iemand hier ervaring mee?
P.S.: de MH's aansturen via Lightjockey II is ook een optie maar vind ik voor livetoepassingen niet echt "snel" genoeg.
Alvast bedankt
SGM Lichttafels
Collapse
X
-
heb het inderdaad nu wel voor elkaar gekregen affijn het gaat nu gewoon en ja heb later dat stukje gelezen...
bedankt!
grtzLeave a comment:
-
Hallo Lurifax
Ik meen me te herinneren dat ik ergens in dit topic eens heb uitgelegd hoe je dat doet.
Lees het topic maar eens door. Het idd, zoals Chris het al aanduidt.Leave a comment:
-
Simpel, zoek in je handleiding naar 'actieve kanalen' in je 'Programma's' en dan kom je er vanzelf uit. Programma 1 bijvoorbeeld selecteren en ingedrukt houden, dan de juiste attributes van je fixtures selecteren en zo onthoud een 'programma' alleen die effecten die je daarna erin programmeerd.Leave a comment:
-
Sinds kort bezig met de SGM Studio scancontrol 24... alles werkt gewoon alleen 1 ding krijg ik niet helemaal voor elkaar... zou kunnen dat ik de verkeerde volgorde gebruik hoor... maar vraag me af hoe je je effects apart kan progammeren dus een progamma met 12 scene's met bijvoorbeeld alleen gobo's of kleur of wat dan ook,heb die dingen alleen geselcteerd maar dan onthoudt hij opeens ook andere dingen enzo... kan iemand me vertellen hoe ik het wel voor elkaar krijg?
alvast bedankt!
grtz JoyceLeave a comment:
-
-
-
Ik heb de nieuwe firmware van de studio 24sc vandaag van highlite ontvangen. Als iemand deze nodig heeft moet hij maar even mailen.Last edited by renebiemans; 19-05-08, 16:15.Leave a comment:
-
Je hebt helemaal gelijk. Die ouwe schuivenbakken hebben ze toendertijd ook Regia genoemd!
Glad vergeten, is ook al ff een paar dagen terug.
Ik bedoelde de reia live/opera, kortom die blauwe SGM consoles anno nu.Leave a comment:
-
Nu alleen nog een manual van de Regia 256/36 ergens op zien te snorren, dan kan ik me uitleven en het ding gaan programmeren.Leave a comment:
-
ja, compleet niet met elkaar te vergelijken!
is ook zeker niet uitwisselbaar
Regia's draaien op een embedded Windows NT, die studio tafels op besturingsysteem kruik...Leave a comment:
-
Ik meen me wel te herinneren dat er een sticker op zat waar "v2.06" op stond. Hebben de Regia's andere software-versies dan de Studio's?Leave a comment:
-
De SGM studio tafels draaien hier op 2.05 versie, voor zover bekend is dat inderdaad de laatste release geweest.
SGM wordt vanaf gisteren in de BeNeLux vertegenwoordigd door Highlite, niet meer door Wytec.
Lijkt me in dit onderwerp niet wenselijk om over andere onderwerpen dan SGM consoles te discussieren.Leave a comment:
-
Zeer waarschijnlijk staat er iets in je menu verkeerd. Als je naar 5=configuration gaat, dan ent indrukken, dan select 10=DMX -> RS232 converter, druk dan weer ent en dan staat er iets met converter. Deze moet op uit staan als je DMX gebruikt.
Ik had namelijk een tijdje terug ook bijna dezelfde tafel gekocht de: regia 256 + expansion die was volgens de verkoper defect. Alleen was dit dus een instelling in het menu.
De info@sgm.it ligt er ook uit idd. Maar als je je mail naar een van de werknemers stuurt komt hij wel aan. Heb ik gisteren ook gedaan nu nog hopen op antwoord.
Het zou ook kunnen dat wytec meerdere bv's heeft en dat daar een van fait verklaard is.Last edited by renebiemans; 16-05-08, 10:10.Leave a comment:
-
Hmmm, Wytec failliet, vraag me af wat er mis is gegaan....
Inmiddels een mail gestuurd naar italie, maar volgens mij is er iets mis met hun site, want onder de download sectie is niets te vinden en m'n mailtje wordt geblockt.
Ik heb ergens iets gelezen over dat versie 2.05 de laatste is voor studio 24sc. Kan iemand dit bevestigen? Misschien zelfs aan mij beschikbaar stellen?Leave a comment:
Leave a comment: