Eurosongfestival 2004

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

Eurosongfestival 2004

Voor diegene die graag het reilen en zeilen eurosong 2004 willen volgen :

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!
  • jo vaes
    • Jul 2002
    • 221

Hoe vonden jullie het licht tijdens de halve finale van eurosong?
    Ik vond het eerlijk gezegd nogal zwakjes, bij momenten teveel kleuren, en dan weer alleen maar wit tijdens enkele liedjes. Nu, echt slecht was het niet, maar van eurosong verwachte ik toch meer hoor. Weet iemand btw welke tafel ze gebruikt hebben? Want op de site van spectra staat een wysiwyg studio met een tafel of vier, maar ik kan de tafels niet herkennen.
    Alles gaat ... als je maar genoeg betaald...

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

Ik was verbaasd toen ik die zangers en zangeressen hoorde zingen [V]
      Werkelijk : vals, slecht, geen goeie nummers !
      Teveel galm op de stemmen , stemmen te luid en noem maar op !
      De zoveelste afgang van het eurovisie gedoe [V][xx(]
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Orbis
        • Feb 2004
        • 217

Ik was verbaasd toen ik Nederland hoorde, en dan nog hoorde dat ze erbij waren voor de finale!

Wat een slecht nummer was dat!
        sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• AJB
          • Jul 2003
          • 2289

Tafels zijn van AVAB... Ik vond het licht barslecht... Podiumplaatje was op bepaalde momenten absoluut mooi, maar eerder ondanks het licht, dan dankzij... Enige leuke aan het ontwerp vond ik die rekken achterop met die 3k synchrolites.

Verder was de operating zichtbaar slecht... Tilt-saw's met dimmer-effect die net niet synchroon liepen (dus bundel komt in beeld, beweegt 50cm naar beneden, en maakt dan pas zijn oorspronkelijke fly naar boven). Overal waar je keek stonden lampen, maar origineel was het niet. Kleurgebruik zeer overmatig, bewegingen onnodig druk (vooral ook door de zaal), en timing soms zeer beroerd (liedje stopt abrupt, 3 seconden later stopt ook de movement in het bewegend licht)
          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
          ------------------------------------------------
          Arvid Buit
          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Pieter Huijgen
            • Sep 2003
            • 766

Ik mag toch hopen dat het songfestival weer eens naar Nederland komt. Wat geluid betreft is het een regelrecht drama, en het licht + decor vind ik veel te Idols-achtig: teveel kleuren, en totaal geen overzicht.
            Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

citaat:Geplaatst door par-av.nl

Ik mag toch hopen dat het songfestival weer eens naar Nederland komt.
              Dit zit er dit jaar jammer genoeg niet in denk ik [:I]
              Belgie misschien
              sis

Comment

• AJB
                • Jul 2003
                • 2289

Even gezocht, maar zo te zien gebruikte men 4 AVAB Jaguar consoles, via een AVAB VLC Safari Grand software pakket. Meer info;
                Arvid Buit

Comment

• T-Nuzz
                  • Dec 2002
                  • 274

Toch leuk om te zien hoe hier alle grote producties steeds weer de grond in geboord worden. Zou wel eens willen weten hoe de critici het doen. Pictures please. Het is zo makkelijk om achteraf overal commentaar op te geven. De gemiddelde kijker vond het waarschijnlijk prachtig.

Voor wat betreft het geluid: daar hebben de artiesten tijdens de repetities voldoende invloed op. Het geluid word gemixt volgens de wensen van de artiesten (en hun geluidstechnici) zelf.
                  Heb je dat echt allemaal nodig?

Comment

• jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3148

Van wat ik ervan heb gehoord... Klonk idd niet al te best [V] En als het hele gebeuren dan binnekort naar ons toe komt (idd, dit jaar gaan we cker niet winnen), laten we dan maar hopen dat de producenten en technici van Idols er niet op worden gezet. [xx(][)]

Comment

• T-Nuzz
                      • Dec 2002
                      • 274

Het staat je natuurlijk vrij een open sollicitatie te sturen
                      Heb je dat echt allemaal nodig?

Comment

• AJB
                        • Jul 2003
                        • 2289

Joh Tom,

Geluidmix volgens wensen; prima... Op een gegeven moment start de muziek van een of andere dubieus land, kerel begint te zingen; microfoon staat uit...2 sec.later; microfoon wordt langzaam bijgeschoven... Iets daarna; zijn partner wil ook gaan zingen; wederom geen geluid...2sec. later; microfoon pas aan... Dat is niet een mening van mij; het is een FEIT dat dit zeer amateuristisch is geschoven !

Iemand opgevallen, dat we de hele avond hebben zitten luisteren naar het gehijg van die commentator (Cornald nog iets)?? Microfoon te dichtbij, of verkeert afgesteld, whatever; continue het ademen te horen...

Licht; ik noem een aantal dingen die puur operating-technisch niet in orde waren; wil je weten of ik dat beter kan; kom gerust eens langs op klus... Het is nogal zinloos om van iedereen foto's te gaan vragen alvorens men kritiek mag leveren op anderen; dan zijn we nog wel even bezig ben ik bang...

Arvid Buit

Comment

• ralph
                          Banned
                          • Aug 2000
                          • 2649

Ben het wel met T-nuzz eens dat er heel gemakkelijk kritiek wordt geleverd.
                          Het is natuurlijk wel zo dat een productie als het eurovisie songfestival een productie is van wereldformaat en ook voor de bedrijven die dit produceren als een prestige project wordt gezien!

De voorbereiding duurt enkele maanden, het voorbereiden van het licht is ook geen kwestie van haastwerk...de liedjes zijn bekend, vanaf het moment dat het licht hangt, het podium staat wordt er op locatie al gewerkt aan het proggen van het licht...
                          Dan mag je een naadloze show verwachten, en hoewel ik geen ervaring heb met een productie van een dergelijke omvang viel mij ook op dat de timing soms erg beroerd was.
                          Over kleurgebruik en wild wapperen...dat is smaak, valt wat mij betreft nog steeds niet over te twisten
                          Wel fijn dat ze nu een halve finale hadden...kunnen ze as. zaterdag bewijzen dat ze niet al die pre-productie uren hebben besteed aan sightseeing van de plaatselijke kebabboer...

Comment

• jakobjan
                            • Jul 2002
                            • 599

het zou ook wel handig zijn om de presentatrice en presentator te kunnen verstaan. die waren totaal niet te horen. of je hoorde de zaalmix
                            Jakob-Jan
                            Lightjockey Beta tester
                            Freelance Licht tekkie

Comment

• sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

citaat:Geplaatst door T-Nuzz

Voor wat betreft het geluid: daar hebben de artiesten tijdens de repetities voldoende invloed op. Het geluid word gemixt volgens de wensen van de artiesten (en hun geluidstechnici) zelf.
                              Nou , dat is wel zo maar ehhh.
                              was er één nummer goed gemixt ? nope niks [V][xx(]
                              Ik heb misschien een andere TV, maar met mijn HR824 erop klonk het voor geen meter , en dat zijn monitors en geen TV speakertjes
                              Dan maar te zwijgen hoe vals gezongen het was, en dat heeft niks met geluid te maken maar met de artiesten ( zoals ze zichzelf noemen [xx(]) zelf

Comment

Working...