space 25 velleman

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • thepartymachine
    • Apr 2004
    • 21

ik denk dat mijn keuze vaststaat

mooie pics en movies overigens, nu nog bestellen en proberen, zit er een nederlandstalige handleiding bij?

groeten

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3148

De handleiding die erbij wordt geleverd bevat meerdere talen (waaronder ook Nederlands [8D]) en een inbussleutel om dat ding open te maken

Comment

• thepartymachine
        • Apr 2004
        • 21

ik mag ze morgen waarschijnlijk gaan oppikken (4 stuks) en ga dan wat experimenteren in de garage met de dmx-controller. Dan vraag ik jullie weer om raad want scenes schrijven enz daar weet ik nog veel van af.

groetjes[8D]

Comment

• luc2366
          • Jul 2002
          • 1161

de velleman 192 kanalen-sturing is dezelfde als jb-systems/botex/dap/ADJ/... :-)
          enige overbodige vind ik het dim-kanaal aangezien het en ELC-lamp is. Aan de andere kant, ik had vroeger 6 Scimitar-scans van JB in de verhuur, met ELC-lamp, en daar kwam bij een test evenveel licht uit als een (misschien slecht onderhouden) 218...

Comment

• thepartymachine
            • Apr 2004
            • 21

Hoi

Ik heb ze gaan halen 4 stuks met controller. Heb ze gebrobeerd zijn bangelijke toestellen, prachtige gobos en kleuren en inderdaad heel zachte pan/tilt beweging. Inwendig ook verzorgt gemaakt.

En voor de mensen die denken dat velleman geen goede dienst naverkoop heeft. Ik had een gebroken spiegel in de doos en had na 1 dag een nieuwe met de post.

Nu zit ik nog met een probleem, de dmx controller ik kan alles manueel regelen, adreseren lukt ook nog maar dan scenes, banken en chases maken dat snap ik nog niet echt.

Heeft er iemand ervaring

groeten

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3148

Nieuwgierig: welke controller heb je gekocht? Zo kunnen anderen je ook makkelijker advies geven.

Comment

• thepartymachine
                • Apr 2004
                • 21

hoi

Het is een velleman 192 kanalen controller met 12 scans (vdpdmxc145)
                12 toestellen met elk 16 kanalen, 3 geheugenbanken van 8 scenes elk en 6 chases (dixit de gebruiksaanwijzing)

groetjes[|)]

Comment

• luc2366
                  • Jul 2002
                  • 1161

dus dezelfde dmx-sturing als botex/showtec/glp/jb-systems/... is heel eenvoudig en op dit forum vind je een link naar de nederlandstalige handleiding

Comment

• thepartymachine
                    • Apr 2004
                    • 21

hoi

Heeft er iemand een link waar ik terecht kan voor een eenvoudige nederlandse uitleg hoe je moet programeren?

alvast bedankt

Comment

• luc2366
                      • Jul 2002
                      • 1161

1/je drukt 3 seconden op program
                      2/je wijst het toestel aan dat je wil programmeren
                      3/je stelt voor dat toestel je settings in via de faders
                      4/je drukt op rec/midi
                      5/je kiest een bank
                      6/je kiest een scene
                      7/ je herhaalt de stappen 2 tot 6 totdat je klaar bent met programmeren
                      8/ druk opnieuw op program om het geheugen te verlaten

per bank kan je maximaal 8 scenes opslaan
                      je hebt maximaal 30 banken

je kan ook 6 chases aanmaken indien gewenst.

een programma automatisch laten lopen: AUTO
                      een programma laten lopen op muziek: MUSIC

Comment

• thepartymachine
                        • Apr 2004
                        • 21

Alvast bedankt Luc

Comment

• MC Party
                          • Sep 2003
                          • 481

Ruim een half jaar verder, iedereen nog steeds happy ? [8D]

Zit er zelf ook aan te denken om er een aantal te kopen, maar ben natuurlijk wel benieuwd hoe de meningen nu zijn over deze scan.

Heb zelfs gehoord dat de lichtopbrengst beter was dan een Martin mac 250, kan iemand hier wat over zeggen?

Dat ze niet al te goed verpakt waren (met gevolg breuk spiegel etc etc)heb ik ook al vaker gehoord, dus ff goed checken bij afhalen.

En is het "doorschieten vd gobo" probleem al verholpen door het strakker aandraaien van het boutje ?

[edit; hmz bedoelde dus de HQ-Power Exciter 250]
                          Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• zjeten
                            • Mar 2003
                            • 331

als ik je mag een raad geven.
                            koop de scans 250 maar met roterende gobo,die dimfuctie vind ik niet zo belangrijk,roterende gobo is echt zeer mooi,en met z'on hti lamp komt er echt wel een bak meer licht uit,ideaal voor zo'n prijs.
                            mvg
                            jeffrey

Comment

• DeAl
                              • Dec 2003
                              • 114

Hallo,

Ik heb 2 scans TS-255 van Eurolite, die zijn bouwtechnisch gelijk aan de HQ Extreme 250 van Velleman (MSD lamp).
                              Ben er heel tevreden van. Geen problemen met uit index lopende kleur of gobowielen. Bovenvernoemd probleem wordt zeker niet veroorzaakt door het "te snel" wisselen van gobo of kleur want de snelheid hiervan is vast bepaald door microcontroller.
                              Als gobo of kleurwiel niet langer geïndexeerd is:
                              1. wiel zit niet goed vast op asje van stappenmotor -> schroefje aandraaien.
                              2. wiel sleept tegen iets aan.
                              3. startfrequentie stappenmotor t.o.v. massa wiel is te hoog waardoor motor stapjes overslaat (fout in firmware scan), zou kunnen voorkomen bij het ogenblikkelijk omkeren van de draairichting van een wiel.

Heb ook Martin MX-1. Vergelijken met een MSD scan gaat niet helemaal op, maar toch:
                              - pan/tilt MX-1 is nog sneller.
                              - TS-255/Extreme 250 heeft duidelijk meer lichtopbrengst voor wit licht en alle kleuren van geel tot violet, maar valt tegen voor rood en oranje (MX-1 lijkt dan feller te zijn).
                              - roterende gobo's zijn een pluspunt voor de TS-255/Extreme 250
                              - TS-255/Extreme 250 is lawaaierig vanwege 3 ventilatoren
                              - grootste pluspunt voor TS-255/Extreme 250 is prijs/kwaliteitverhouding.

Vraag me alleen af of de Extreme 250 mooiere rood en oranje filter heeft t.o.v. TS-255 van Eurolite.

Alain
                              The best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²

Comment

• jurjen_barel
                                • Jun 2003
                                • 3148

citaat:Geplaatst door MC Party
                                Ruim een half jaar verder, iedereen nog steeds happy ? [8D]
                                Nog steeds helemaal tevreden over mijn scans. [8D]

Enkel dan nog die wielen die af-en-toe na een standje oorlog niet meer helemaal goed staan, maar die reset is al eens besproken.

Comment

Working...