space 25 velleman

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • thepartymachine
    • Apr 2004
    • 21

space 25 velleman

Hoi

Heeft er iemand ervaring met space 250 van velleman, heb al eens rondgehoord en de meeste reageren al negatief op het woord velleman.

als ik naar de specs kijk heeft hij wel wat aan boord.

groetjes uit Nijlen
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3148

Ik heb er zelf twee staan en het zijn op zich hele leuke scanners.
    Je moet uiteraard niet de top verwachten, maar dat wist je waarschijnlijk al.
    Zo is de licht-output niet al te hoog, tegen een paar parren en Mushrooms krijgt ie het al erg zwaar. Verder is er rond de gobo nog een heel klein beetje wazig licht te bekennen en de pan en tilt bewegingen komen heel rustig tot stilstand.

Voor de beginnende drive-in zijn het erg leuke scanners, maar als je op grotere feesten moet draaien zou ik andere scanners/MH's nemen.

Comment

• thepartymachine
      • Apr 2004
      • 21

hoi

ja dat het geen topscanners waren wist ik al, maar voor die prijs kunnen ze volgens de specs heel wat. Zijn het mooie gobos en kleuren en wat met strobofuncie en dimfunctie. En velleman kan je er later nog stukken van verkrijgen? Want de meeste lachen al met de naam.

mvg
      Peter

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3148

zoals je waarschijnlijk al in de specs kon zien staan, zijn er heel wat gobo's en kleuren (gescheiden). De gobo's zijn gewoon van metaal en kunnen niet verwisseld worden (maar wat wil je ook...), de kleuren zijn van glas en heel divers (de laatste twee zijn overigens blauw/rood en geel/groen)

De strobo- en dimfunctie doen hun werk uitstekend, ook geen last van dat de scanners niet synchroon gaan.

Over de onderdelen weet ik helaas niets, omdat ze bij mij nog niet kapot zijn gegaan. (kep ze pas een paar maanden)

Comment

• thepartymachine
          • Apr 2004
          • 21

Stuur je ze met een dmx-controller of werken ze standallone bij jou? Als ik ze zou kopen dan denk ik dat ik er ineens een dmx-controole bijneem van 192 kanalen.

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

Dit zijn inderdaad hele leuke scanners voor hun prijs.
            En ook voor onderdelen etc. moet je volgens mijn ervaring bij Velleman niet bang zijn.
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3148

Ik stuur ze aan middels een Martin Freekie. Echt een supercombinatie vind ik. De stand-alone mode heb ik wel eens geprobeerd, maar dat bleek echt waardeloos te zijn. Om de lamp te sparen zet ik 'em toch liever wel uit. Hierdoor moest ie elke keer eerst weer resette, maar nu gebruik ik de dimmer of de black-out knop.

Ik ben best tevreden over de set, voor wat het nu is.

Comment

• luc2366
                • Jul 2002
                • 1161

ik heb vorige week de eerste 6 ervan verkocht aan een klant en kon niet aan de verleiding weerstaan ze eerst eens te "testen" :-)... heel degelijk gebouwd, binnenin verzorgde afwerking, veel gobo's en mooie dichro-kleuren. ook bij trage bewegingen bewegen de stappenmotors heel soepel zonder schokken. de focus gebeurt manueel - als ik dit deed had ik geen wazige schijn meer rond de gobo's. voor drive-inn een AANRADER!

Comment

• thepartymachine
                  • Apr 2004
                  • 21

dat klinkt allemaal vrij positief ik denk dan maar dat ik ze aanschaf.

Heeft er iemand ervaring met de dmx controller van velleman 192 kanalen? Heb enkel ervaring met oude abstract scans en abstractcontroller.

groeten

Comment

• ProduceLast
                    • Apr 2004
                    • 4

Hey,
                    Wij bezitten 6 Space 250 scans, en we zijn er zéér tevreden van (tot nu toe)
                    Mooie gobo/kleuren en zéér goede strobe

één nadeel: als je te snel met je gobo/kleur wiel van kleur of gobo verandert, kunnen de wieltjes nml niet volgen en krijg je als resultaat één halve gobo of een halve kleur...
                    maar ik heb dit probleem ook al gezien bij de MX1 van martin dus...

Voor Fotos: http://home.scarlet.be/~troncq23/dis...gaardfuif.html

Filmjes: http://users.skynet.be/fa895705/film/set1.AVI

Comment

• zjeten
                      • Mar 2003
                      • 331

hallo
                      ik heb 4 space 250 scans en kben nog altijd content van mijn keuze.
                      inderdaad kun je niet al te veel verwachten maar ik vind je dat waar naar je geld krijgt.250 euro per scan is idd niet veel.
                      van mij werken ze met een martin freekie en heb er nog 4 velleman color changers bijhangen.Dan kan ik met 2 kleuren afwisselen.
                      heeft mooi effect.ik probeer ook altijd mijn scans boven het publiek te hangen.zo kun je er veel uithalen vind ik.
                      velleman brengt nu ook een space scanner uit die ook 6 kanalen heeft maar in plaats van dimming op het 6de kanaal roterende gobo heeft.
                      mischien is dit nog leuker?
                      vriendelijk groeten
                      jeffrey

Comment

• jurjen_barel
                        • Jun 2003
                        • 3148

citaat:Geplaatst door ProduceLast

één nadeel: als je te snel met je gobo/kleur wiel van kleur of gobo verandert, kunnen de wieltjes nml niet volgen en krijg je als resultaat één halve gobo of een halve kleur...
                        O ja, daar had ik laatst ook last van (maar bij 1 van de 2), maar dat had ik snel verholpen door ze in volgspot mode te zetten, vervolgens heb ik het wiel helemaal van de ene kant, naar de andere kant laten gaan (k had wel de dimmer uitgezet, zodat het niet opviel) en toen stonden ze weer gelijk. [8D]

Comment

• ProduceLast
                          • Apr 2004
                          • 4

IDD doen wij ook, zelfde manier

Comment

• jurjen_barel
                            • Jun 2003
                            • 3148

Ik heb ze nog niet zo lang, maar k denk dat ik ze eens een keer open maak en kijk of ik het schroefje niet ietsje vaster tegen het wiel kan zetten, zodat ze niet verder schieten.

Comment

• ProduceLast
                              • Apr 2004
                              • 4

Ah helpt dat??
                              Laat me weten dat het lukt...

Comment

Working...