Martin scan 812 of 218?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stefke
    • Sep 2003
    • 259

De gebruikte sturing was de mùartin PC 3032, met dus het pure martinprotocol.

Ik hoop dat het niet daaraan ligt, anders hebben ze bij Martin een toendertijd duur product op de markt gezet dat niet echt een mooie show aflevert. Een trage beweging komt toch wel meer voor dan crazy pan-tilt toestanden, of toch in de shows die ik in gedachten heb.

Bij de test hingen de scans niet aan truss, maar vanop de grond op plafond geprojecteerd. Misschein vallen de stappen iets minder op als de afstand wat groter is?
    ah zo dan

Comment

• FiëstaLj
      • Oct 2000
      • 2068

Nogmaals... bij scans zonder 16 bits spiegelbeweging is het speed kanaal de enigste optie een echt mooie beweging te krijgen..
      Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Kevin_DM
        • May 2003
        • 577

En daarmee zou het bij 218's ook mee moeten lukken.
        --- watt ever you want ---

Comment

• AJB
          • Jul 2003
          • 2289

citaat:Geplaatst door FiëstaLj

Nogmaals... bij scans zonder 16 bits spiegelbeweging is het speed kanaal de enige optie een echt mooie beweging te krijgen..
          16 bits...Dit heeft uitsluitend te maken met de nauwkeurigheid van de aansturing der stappenmotoren. Normaal kun je een tilt-motor in 256 stappen naar zijn uitersten helpen, bij een 16 bits instelling, kun je elk van deze 256 stappen, nog eens in 256 stappen aanpassen. Afhankelijk uiteraard van je spot, is hierdoor de positionering nauwkeuriger...

Een beweging wordt absoluut niet mooier door een 8/16b. aansturing... Movement speed op een scan, geeft een bewegingssnelheid mee. Dit kun je ook doen, door een x-fade over je beweging te zetten (bij bijv. een MA12/2). Ik ben wel met je eens dat een movement speed een handige functie is bij tafels waar geen x-fade op een chase kan worden gezet.
          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
          ------------------------------------------------
          Arvid Buit
          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Stefke
            • Sep 2003
            • 259

Ik ben nog een leek in het scan wereldje, dus mijn opmerking zal waarschijnlijk enorm dom lijken.

Als je met 16 bit, je 256 stappen, nog eens kan indelen, komt dit dan niet neer op een kleinere beweging en dus als resultaat een minder harde "stap" beweging?

Iemand een idee of met de PC3032 de "speed" aanpasbaar is, zodat de beweging vloeiender gaat? Ik heb ondertussen de handleiging gedownloaded, maar kan er niet meteen iets van terugvinden.

Ik wil niet heel lastig doen, maar is HES Trackspot te vergelijken met de martin's in dit topic? Heb begrepen dat er enorm veel pro- en contra meningen zijn tussen HES en Martin gebruikers, maar hoe zit het nu feitelijk?

De groensels

Stefke
            ah zo dan

Comment

• FiëstaLj
              • Oct 2000
              • 2068

citaat:Geplaatst door AJB

citaat:Geplaatst door FiëstaLj

Nogmaals... bij scans zonder 16 bits spiegelbeweging is het speed kanaal de enige optie een echt mooie beweging te krijgen..
              16 bits...Dit heeft uitsluitend te maken met de nauwkeurigheid van de aansturing der stappenmotoren. Normaal kun je een tilt-motor in 256 stappen naar zijn uitersten helpen, bij een 16 bits instelling, kun je elk van deze 256 stappen, nog eens in 256 stappen aanpassen. Afhankelijk uiteraard van je spot, is hierdoor de positionering nauwkeuriger...

Een beweging wordt absoluut niet mooier door een 8/16b. aansturing... Movement speed op een scan, geeft een bewegingssnelheid mee. Dit kun je ook doen, door een x-fade over je beweging te zetten (bij bijv. een MA12/2). Ik ben wel met je eens dat een movement speed een handige functie is bij tafels waar geen x-fade op een chase kan worden gezet.
              En omdat de stapgrootte vele malen kleiner is zal de beweging veel vloeiender zijn...

citaat:Iemand een idee of met de PC3032 de "speed" aanpasbaar is, zodat de beweging vloeiender gaat? Ik heb ondertussen de handleiging gedownloaded, maar kan er niet meteen iets van terugvinden.
              Als de scan deze functie ondersteunt kan je dit aanpassen in 3032 ja

Comment

• Stefke
                • Sep 2003
                • 259

Ben ondertussen te weten gekomen dat de 218 scans die ik getest heb ondertussen verkocht zijn. Eigen schuld natuurlijk.

Iemand andere idee?? HES Trackspot zou blijkt ook goed zijn? wat mag zo'n ding ongeveer kosten?

ah zo dan

Comment

• FiëstaLj
                  • Oct 2000
                  • 2068

Hes trackspot... ja ligt beetje aan de staat van het spotje..

Kijk vooral naar de staat van de lampvoetjes, deze verbranden na enkele jaartjes bedrijf.. verder zou ik zeggen een 600 euro voor een net spotje is geen verkeerde prijs...

Comment

Working...