Waarom zou dat niet kunnen? (rare vraag maar oké...)
Goeie Lichttafel voor het werk?
Collapse
X
-
Omdat je dan voor 1 apparaat al een heleboel schuiven nodig hebt, dus handig is het al niet... Daarbij zijn er aparaten gemaakt die het wel handig kunnen (al dan niet met een soort van personality files) en die ook in het maken van scene's veel makkelijker werken in dat soort dingen (in het schuivengeval kun je bijvoorbeeld al niet meerdere fixtures tegelijk selecteren om dezelfde kleur te pakken!). Het positioneren met schuiven is al helemaal langzaam te noemen, en zo kan ik nog wel even doorgaan [:P]. En wat is er handig aan alles op 1 tafel hebben? Okay; als je de mogelijkheid hebt wel; maar ik gebruik vaak zat een apart tafeltje voor mn conventioneel, vind het met programmeren eigenlijk wel handig juist. En aangezien een frontje toch alleen maar aan en uit gaatw werkt dat net zo best (tenzij je natuurlijk budget hebt voor iets beters).citaat:Geplaatst door Scan head
Waarom vind je dat een regelrechte ramp? ik heb nu ook een scanmaster 2 tot mijn beschikking maar ik wil graag alles op 1 paneel en alle lampen ook op een bepaalde schuif....
Ben er gewoon geen fan van
en een controllertje voor intelli kost tegenwoordig ook al niet echt veel meer (voor simpele toepassingen).
Comment
-
Ik heb vanmiddag eens een collega bij mij gehad... hij heeft ook een 48 kanaals tafel... (die ik ook wil hebben) en toen hadden we kanaal 1-8 hadden we voor de 4 scanners en de overige kanalen allemaal voor 1 Lamp.... dat werkte prima vond ik zelf... alles binnen handbereik... Scanners waren niet langzaam.... T'ging perfect...ik snap niet waarom het dan niet kan:S
Comment
-
Stel je voor. Je hebt een grid volhangen met 20 Scans die ieder 15 kanalen nodig hebben voor hun parameters. Dan heb ik dus 20*15 = 300 faders nodig om de boel aan te sturen.citaat:Geplaatst door Scan head
Ik heb vanmiddag eens een collega bij mij gehad... hij heeft ook een 48 kanaals tafel... (die ik ook wil hebben) en toen hadden we kanaal 1-8 hadden we voor de 4 scanners en de overige kanalen allemaal voor 1 Lamp.... dat werkte prima vond ik zelf... alles binnen handbereik... Scanners waren niet langzaam.... T'ging perfect...ik snap niet waarom het dan niet kan:S
Als ik dan de helft op positie A wil zetten in blauw en de andere helft op positie B wil zetten in rood. Dan is dat heel veel schuif werk.
Als je een lichttafel gebruikt die gemaakt is voor intelligent licht dan is dit standje te maken binnen 10 seconden. Dus dat gaat vele malen sneller!!
Een ander voorbeeld. Op een tafel die is bedoeld voor bewegend licht hebje heel vaak de mogelijkheden om snel een beweging te maken. Neem bijvoorbeeld simpel een cirkel maken. Ik selecteer dan de spots geef de snelheid en de straal van de cirkel aan en ik ben klaar.
In deze situatie zal jij een hele moeilijke chase moeten gaan maken (die nooit echt op een cirkel gaat lijken). En als je dan de straal wilt aanpassen ben je ook wel weer een uurtje verder....
Comment
-
Maar nu heb je wel een idee waarom het traag werkt. En inderdaad kan je 4 tornadoSCANS wel op die manier aansturen. Maar handig blijft het niet.citaat:Geplaatst door Scan head
Maar ik heb geen 20 scanners... ik heb 4 scanners (tornado) en 16 par64 lampen.... dan hoef ik niet veel schuifwerk te verrichten om die kleuren te krijgen!
En dat verhaal van die cirkel dat geldt wel voor jou. Ook in de situatie met maar 4 Tornado'sComment
-
Hoe programmeer jij een mooie ronde cirkel door met schuiven te proggen? Dat lukt alleen door een hele hoop puntjes te maken, des te meer punten; des te ronder jou cirkel. Maar een echt mooi ronde cirkel krijg je dus nooit. In tegenstelling tot tafels die hiervoor gemaakt zijn; die hebben vaak een effectprocessor die ervoor zorgt dat je figuren alleen maar hoeft op te geven (dus ellips ; x en y groote hetzelfde opgeven en je hebt een cirkel!). Dan kun je vaak ook nog je figuur roteren, zorgen dat de ene scan wat achterloopt op de andere (wave-effect) enz enz.
Dat soort dingen doe je dus niet met een schuiventafeltje; dat gaat gewoonweg niet. En dat is dan weer precies de rede waarom er tafels voor intelligent uitgevonden zijn; die zijn op hun stuk ook weer een heel stuk intelligenter
.
Misschien dat het voor drive-in werk met een paar tornado's inderdaad niet echt nodig is; maar als je er eenmaal van geproefd hebt wil je nooit meer anders, dat kan ik je alvast wel vertellen
Comment
-
ik denk dat je dan toch in de prijs klasse van een smg pilot2000, martin freekie ed zit:
http://www.sgm.it/eng/mixerluci/pilot_2000.htm
http://www.martin.com/product/produc...roduct=freekie
.....
maar ja goedkoop.......
Groeten
Tom VenkenComment
-
Comment
-
Met een "48 scenesetter " kan je hem zeker gebruiken daarvoor, maar het is eingelijk vooral een tafel voor conventioneel licht. Maw: het gaat, maar het programmeren zal niet zo vlot en afgewerkt gebeuren als dat het met een tafel zou gedaan worden die voor intelligent is ontworpen. Dus mits alle hier boven opgenoemde minpuntjes gaat dat, maar als die punten voor jou geen bezwaar zijn, is er geen probleemGroeten
Tom VenkenComment
-
Ben het met Ice eens.
Hard-patch is gewoon k*t voor intelligent licht. Ik wil niet alle schuiven omhoog willen doen. Anders was ik wel geluidstechnicus geworden als ik graag wil schuiven.
Nee geef mij maar soft-patch.
Of nee geef mij maar GROLSCH..........mmm van GrolschLuchtankers i.p.v. MotortakelsComment
-
Mijn antwoord is dus nee: voor het aansturen van intelligent licht moet je een tafel nemen die daarvoor bedoeld is. Een 48 kanaals scenescetter is dat niet, en dus niet de juiste keuze voor dit werk. Maar ik geloof eerder dat je een intelli tafel niet ziet zitten, en als je dan ook weinig budget hebt kan het best een aardige keuze zijn. Ik heb het niet zo op die botex dingen; vervelende faders, irritante knoppen... maar dat is een kwestie van smaak.Comment

(net gekocht)

Comment