Goeie Lichttafel voor het werk?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Scan head
    • Feb 2004
    • 143

Goeie Lichttafel voor het werk?

48 kanaals
    SCENE-SETTER
    Functions: 24/48 channels for DMX output 4 pages containing 96 sets of programs (each page corresponding to 24 sets of programs / up to 4600 steps can be programmed)Single Chase / MIX chase under controlled by Audio / Tap sync /Manual speed mode / Memory backup / Blackout / Full-on / Dark / Blind / Home / Chase direction / Fade time / Speed / Audio level / Master dimmer / Channel dimmer under controlled / Standard MIDI interface

Ik heb de vrag aan jullie of dit een geschikte tafel is voor: playbackshows,theater,disco enz...
    Ik heb er 16 x par 56 op en 4 tornado scan's...
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

Aansturen doet ie het wel, de tafel is echter niet voorzien van library's en standaard effects. Je zult dus bewerkelijker programmeren dan een scan-bakkie... Technisch geen enkel probleem, op een MA 12/2 kun je dit setje ook aansturen ! Moet die scene-setter ook wel gaan werken nie'waar
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Scan head
      • Feb 2004
      • 143

MA 12/2? Heb je foto? specificaties? en is die goedkoper?

die bovenstaande koste €395,-

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

MA 12/2 VEEL meer...
        Arvid Buit

Comment

• AJB
          • Jul 2003
          • 2289

€1362,- lijstprijs
          Arvid Buit

Comment

• Scan head
            • Feb 2004
            • 143

dan kan ik toch vele beter die 48 - kanaals scene setter nemen? of heeft die andere veel meer functies en iets wat die andere niet kan?

Comment

• ljlarzzzie
              • Aug 2003
              • 92

de MA is gewoon veel en veel beter qua kwaliteit en houdbaarheid... eigelijk gewoon een toptafel waar je de showtec niet eens mee mag vergelijken
              waarschijnlijk is een behringer lc2412 of de sc24 al meer dan genoeg voor jou.
              wil je wat uitgebreider en alles op een bank kunnen bewerken en live kunnen ingrijpen is de sc48 wat praktiser omdat je net ff wat meer ruimte heb op je bovenste preset (bank)(anders moet je werken met 2 presets)
              Wil je de tafel vooral goed kunnen voorprogrammeren en daarna laten afspelen dan is de behringer een toptafel!
              Wil je simpel wat chases proggen en daarna veel live met de tafel werken dan zal ik gaan voor de showtec.
              Ik denk dat de goedkoopste, beste (vor jou) , en makkelijkste oplossing is om een SC. 24 en een scanmaster (1 of 2)of een JB1612 scancontroller te gaan gebruiken. Is vooral makkelijker en precieser voor je scans....
              succes ermee...

Comment

• Scan head
                • Feb 2004
                • 143

Bedankt voor die reactie.... toch nog even een vraag...

Op die 48 scenesetter kan ik toch ook wel gewoon scanners hebben die 4 kanalen in beslag nemen? ik heb maar 16 lampen + 2 x 2 scanners (op 1 kanaal dan) en dan kom ik op 24 op de bovenste preset... dan kan ik op de onderste allemaal scenes inprogrameren toch?

Comment

• mennobroere
                  • Apr 2003
                  • 89

Hallo

Wij hadden eerst altijd onze Firestorm scanners op een Behringer lc2412 staan met daarbij ook parren, alles ging goed programmeren ging alleen wat minder snel maar er was 1 groot nadeel dat de spiegel van de scanners soms soort kleine tikjes gingen geven dus een stukje bewogen, wat toch niet erg netjes is tijdens een voorstelling.

Na wat navraag bleek dit te komen omdat dit een tafel was voor parren en niet voor scanners. toen hebben we een JB1612 scancontroller er bij aangeschaft en deze bleek een hele leuke controller te wezen en waar de spiegel niet raar deed.

Greetz menno

Comment

• Scan head
                    • Feb 2004
                    • 143

Maakt het ook verschil of je firestorm scanners hebt of tornado scanners?

Comment

• fl@x
                      • Oct 2003
                      • 194

citaat:Bedankt voor die reactie.... toch nog even een vraag...

Op die 48 scenesetter kan ik toch ook wel gewoon scanners hebben die 4 kanalen in beslag nemen? ik heb maar 16 lampen + 2 x 2 scanners (op 1 kanaal dan) en dan kom ik op 24 op de bovenste preset... dan kan ik op de onderste allemaal scenes inprogrameren toch?
                      Ja dat kan op deze manier, echter zou ik toch voor een Behringer gaan omdat deze tafel softpatch heeft. Naar mijn weten kan een scenesetter dat niet. In het kort uitgelegd betekent patchen meerdere kanalen onder 1 fader zetten. D.w.z. dat je bijv de gobo's en de kleuren van twee scans kan samenvoegen onder 1 fader i.p.v. twee. Dit scheelt heel veel kanalen. En trouwens als je een beetje budget hebt zou ik toch maar eens kijken naar een occasion MA tafel of misschien wel nieuw.

Greetzzz

Zo niet, dan toch!!!

Comment

• Scan head
                        • Feb 2004
                        • 143

Maar je kunt toch ook al meerdere lampen bij elkaar voegen in de dimmerpatch? dan hoef je daar geen extra kanalen voor te gebruiken.... of vertel ik hier nu iets wat niet klopt?
                        Als je 16 lampen hebt op 4 van zulke

Balken
                        en je gaat met een kabel van 1 balk naar een andere en dan naar de dimmer pack

en dat 2 x dan kun je de al zeker 2 lampen samenvoegen op de dimmerpack.. en als je dan 2 van die dimmerpacks hebt en die samenvoegt en met 1 dmx kabel naar het lichtpaneel gaat dan heb je toch als je het zo wilt 4 lampen op 1 kanaal?

Comment

• Jasper-Lichtbron
                          • Jun 2001
                          • 2155

Dat is een hard-patch. Meestal zit je dan aan een maximum gebonden, aangezien je op een enkele dimmerunit niet onbeperkt lampen kunt blijven aansluiten. Met een softpatch werk je om dit probleem heen door intern aan 1 schuif meerdere DMX adressen te hangen.
                          Dan heb je dus inderdaad de mogelijkheid om meerdere parren aan te sturen met 1 schuif, maar ook bijvoorbeeld het kleuren- of gobowiel wat in je scans zit. Let wel op; je mist dan dus de functionaliteit om met 2 scans 2 kleuren te gebruiken, aangezien de 2 kanalen ook precies hetzelfde uitgestuurd gaan worden (dezelfde waardes krijgen dus!). Ik zou het zelf nooit doen met intelligent, maar dat heb ik dan ook altijd op een tafel zitten waar gewoon genoeg ruimte is voor dat soort dingen. Scanners e.d. onder schuiven hangen is nog altijd niet de bedoeling (nou goed; ze hebben daar scancontrollers ed voor uitgevonden!!) dus kijk aub goed wat je wilt. Intelligent programmeren met schuiven vind ik een regelrechte ramp.

Comment

• Scan head
                            • Feb 2004
                            • 143

Waarom vind je dat een regelrechte ramp? ik heb nu ook een scanmaster 2 tot mijn beschikking maar ik wil graag alles op 1 paneel en alle lampen ook op een bepaalde schuif....

Comment

• LJ Chris
                              • Jul 2002
                              • 477

citaat:Geplaatst door mennobroere

Hallo

Wij hadden eerst altijd onze Firestorm scanners op een Behringer lc2412 staan met daarbij ook parren, alles ging goed programmeren ging alleen wat minder snel maar er was 1 groot nadeel dat de spiegel van de scanners soms soort kleine tikjes gingen geven dus een stukje bewogen, wat toch niet erg netjes is tijdens een voorstelling.

Na wat navraag bleek dit te komen omdat dit een tafel was voor parren en niet voor scanners. toen hebben we een JB1612 scancontroller er bij aangeschaft en deze bleek een hele leuke controller te wezen en waar de spiegel niet raar deed.

Greetz menno
                              Probeer een MX4 maar eens aan de praat te krijgen met eenLC2412 [}]
                              Morgen is de drukste dag van je leven!

Comment

Working...