Showtec t4 probleem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fritz
    • Oct 2001
    • 621

Showtec t4 probleem

Ik heb hier 3x Botex T4 liggen en 1x Showtec. Nadeel vind ik sowieso dat de ophanging van de parren (de schroefdraad in de bar zegmaar) verschilt. Bij de Showtec staan de parren verder van elkaar?! Nog meer mensen last van?

Maar waar het nu even over gaat, op de Botex T4 kan ik dmv de linkse channelbutton de linker par bedienen en channel 2 is voor par 2, logisch dus.
    Op de showtec bar is m'n linker channelbutton gekoppeld aan m'n rechter lamp, rechter channelbutton aan de linkerlamp en het midden zit ook andersom. Kortom: alles gespiegeld! Ik kan haast niet aannemen dat dit zo hoort?? Hoe is dat bij anderen?

P.S: Beetje vage uitleg misschien...
  • Klaaske
    • Jun 2003
    • 571

Misschien hoort bij de showtec t display voor en bij de botex achter of andersom
    <font size=\"1\">
    Groeten,
    Jaap
    <b>
    -[GSXke :)]-
    </font id=\"size1\"></b>

Comment

• ralph
      Banned
      • Aug 2000
      • 2649

kan je simpel oplossen...

functie knop ingedrukt houden, druk nu op channel 1. alles staat dan weer normaal, is een handige functie om snel ff je kanalen te reversen...

Over die verschillende afmetingen...in de loop der jaren zijn er al een heleboel verschillende modellen geweest, soms wat langer, soms wat korter... zo ook de afstand van de parren onderling...

Grootste vooruitgang is de versie met powercon! enig nadeel is dat ik zo aan de T4 met vaste kabel ben gewend inmiddels dat ik steeds een keertje extra richting kabelkist kan voor een losse powercon kabel :-)

Comment

• Fritz
        • Oct 2001
        • 621

citaat:Geplaatst door ralph

kan je simpel oplossen...

functie knop ingedrukt houden, druk nu op channel 1. alles staat dan weer normaal, is een handige functie om snel ff je kanalen te reversen...

Over die verschillende afmetingen...in de loop der jaren zijn er al een heleboel verschillende modellen geweest, soms wat langer, soms wat korter... zo ook de afstand van de parren onderling...

Grootste vooruitgang is de versie met powercon! enig nadeel is dat ik zo aan de T4 met vaste kabel ben gewend inmiddels dat ik steeds een keertje extra richting kabelkist kan voor een losse powercon kabel :-)
        Kijk aan die antwoorden van Ralph hebben we meestal wel iets! Bedankt! Ga het morgen gelijk ff proberen!

Comment

• martje
          • Nov 2000
          • 252

En is het gelukt. Wanter kunnen nog een aantal andere oorzaken zijn waardoor er kanalen omgedraaid zijn. Zeker gezien het een Botex t-4 balk is.

Ik hoor het wel als het niet gelukt is.
          Groetjes,

Mark Vermeulen

Blussen noemen ze ook gecontroleerd uitlaten branden.......

Comment

• Fritz
            • Oct 2001
            • 621

citaat:Geplaatst door martje

En is het gelukt. Wanter kunnen nog een aantal andere oorzaken zijn waardoor er kanalen omgedraaid zijn. Zeker gezien het een Botex t-4 balk is.

Ik hoor het wel als het niet gelukt is.
            Ik heb het helaas nog niet kunnen proberen en eeeuh tis dus een Showtec bar waar het probleem zich afspeelt...

Comment

• Michael
              • Nov 2002
              • 643

Mijn vraag aan je si waarom een showtec balk en voor de rest botex balken? Is het niet beter om die showtec te verkopen en er een botex voor te koop in plaats daarvan? Wetende dat de botex balken van een betere kwaliteit zijn dan de showtecs (ja weet is allemaal oem maar toch zijn er verschillen) en dan is je probleem ook direkt verholpen. Ik heb nog steeds een paar showtec balken maar ze gaan volgende maad toch echt de deur uit omdat ik al wat problemen met deze balken heb gehad in tegenstelling tot de botex die het nog goed doet.

Comment

• martje
                • Nov 2000
                • 252

Hallo Michael,

Ik ben het totaal niet met je eens dat de Botex balken beter zijn als de showtec balken. Wij hebben vanaf het begin af aan Botex balken in de verhuur gehad deze zijn veel meer storings gevoelig als de showtec balken. We hebben op een gegeven moment een aantal showtec balken erbij gekregen als uitbreiding en zijn met de zelfde continiuteit verhuurt als de botex balke hebben allebij het zelfde onderhoud gehad en toch is er meer uitval onder de botex balken dan onder de showtec balke?
                Groetjes,

Mark Vermeulen

Blussen noemen ze ook gecontroleerd uitlaten branden.......

Comment

• elmer
                  • Jul 2003
                  • 139

ik heb ook een probleempje met zo'n DMX balkje, wij hebben een stuk of 10 van die balkjes en regelmatig doen ze "gek" daar bedoel ik mee, dat ze niet goed reageren op DMX of als je 1`kanaal open schuift dat er dan 3 lampen gaan branden en daarvan: 1 volledig en 2 die enigzins vreemd knipperen! hoe kan dit? dit is al het zoveelste balkje wat dit heeft bij ons.

Iemand een idee?

Groeten Elmer

Comment

• Michel_G
                    • Dec 2003
                    • 376

wat is eigenlijk de kwaliteit van de eurolite dmx balkjes ??? Ik heb ze nog niet geprobeerd, maar mochten er positieve reacties over zijn, wil ik er wel een paar aanschaffen om te proberen.

Deze balkjes zijn overigens redelijk gelijk (qua uiterlijk en functies) met de showtec en botex barretjes.
                    Is weer terug !

Comment

• Fritz
                      • Oct 2001
                      • 621

citaat:Geplaatst door Michael

Mijn vraag aan je si waarom een showtec balk en voor de rest botex balken? Is het niet beter om die showtec te verkopen en er een botex voor te koop in plaats daarvan?
                      1: Ik dacht dat alleen het merkplaatje verschilde en dat het voor de rest precies dezelfde balkjes waren... En de winkel waar ik ze gekocht heb hadden alleen nog maar Showtec.

2: Misschien is dat wel beter ja, zo kan ik te nooit tegelijk (dus per 2 of 4) verhuren

Comment

• Michael
                        • Nov 2002
                        • 643

De kwaliteit tussen de botex en de showtek verschillen wel degelijk. Schroef ze eens allebei open en kijk maar eens zelf. Het is algemeen bekend dat showtec gewoon bij dezelfde oem fabrikant shopt als botex maar om de kosten zo laag mogelijk te houden wel voor andere onderdelen kiest. Vraag jij je nooit af waarom showtek goedkoper is dan botex? Niet omdat ze het beter bedoelen met je dat zeker niet. Het gaat highlite alleenmaar om de winst en dat is wat telt. Dat geld voor de andere budget merken ook natuurlijk. Wil je een degelijke en betrouwbare dmx balk koop de origineel IEC. Maar sta niet versteld als de prijs niet meevalt.

Comment

• Michel_G
                          • Dec 2003
                          • 376

citaat:Geplaatst door Michael

Wil je een degelijke en betrouwbare dmx balk koop de origineel IEC.
                          Bedoel je geen IES ???

website van ies is: www.ies.nl
                          Is weer terug !

Comment

• Michael
                            • Nov 2002
                            • 643

owwww schaam, schaam,.....[:I] je hebt gelijk. En de meeste modellen zijn ook nog spatwaterdicht zodat je ze ook nog lekker buiten kunt misbruiken zonder dat ze kapot gaan voor het minste drupje in tegenstelling tot de showtek, botex, eurolite, enz.... barren. Kosten wel wat[xx(]

Comment

• ronny
                              • Dec 2002
                              • 2138

citaat:Kosten wel wat
                              En welke prijs moet ik me daar bij voorstellen? boven de 250€ althans aangezien al de rest eronder zit.....

mvg
                              ronny
                              niet zagen, gewoon doen!

Comment

Working...