nieuwsgierig: wanneer gebruiken jullie macro's?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • delighted
    • Jul 2003
    • 420

citaat:Geplaatst door AJB

Meestal maak ik ook een macro waarbij een aantal hele simpele effects worden uitgevoerd... Bij meerdaagse producties, kun je 's ochtends na het opstarten van je wappers, heel makkelijk kijken of alles werkt... Saven van show doe ik ook altijd met macro 150..
    Het testen van de spots doe ik liever handmatig. Heb dan beter gevoel met wat er moet gebeuren en wat er daadwerkelijk op en rond de buhne gebeurd.

Het maken van een macro om de boel te saven doe ik lang niet op iedere tafel. Op een Hog is het saven van de show een relatief lastige handeling. Op een GMA is het slechts noodzakelijk om 2 maal op backup te drukken. Hier valt weinig tijd te winnen.

Op de GMA maak ik regelmatig wel gebruik van macro's om bijvoorbeeld Worlds te creeeren. Door deze macro's onder de View/Macro's keys te plaatsen kan je hier snel gebruik van maken. Kan wel eens handig zijn als je met een groepje spots ff iets creatiefs wilt proberen te maken.

Comment

• raijin
      • Oct 2002
      • 51

hmm zoals ik begrijp is het dus redelijk verschillend voor iedereen.
      Ik typ zelf nog steeds liever, deels omdat ik dan ook meer geoeffend blijf op de tafel.

2 LuxProDeo: de cuelist heeft verschillende tijden. Je kunt in de fadetijd van een cue aangeven dat dit 15 minuten is. (Let wel dat je aangeeft dat het minuten zijn hij maakt er zelf nl seconden van.) Je moet dus niet een follow van de volgende cue maken want dan wacht hij vrolijk 15 minuten, en dat wil je dus niet. Die moet je dus zelf even doortikken.
      Maar het hoeft niet. Als jij het handiger vind om met een aparte cue hiervoor te draaien moet je dat vooral doen. Je hebt gewoon veel verschillende mogelijkheden erin. Kies degene die jij het fijnste vind werken.

happy hoggin
      WARNING this lampie can (and will) cause severe eye problems if provoked

Comment

Working...