Innercity 20-12-2003

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Van_Diemen
    • Oct 2001
    • 189

Heeft er iemand nog info over de gebruikte laser systemen.

Zoals eerder vermeld heb ik 2x een spectronika OGI zien staan in de
    hardstyle zaal (Zuid en west zaal)

Maar wat voor lasers (1x rood, 2x groen en 2 x blauw) stonden er in de Parkhal?

Die droplets zaterdg voor het eerst gezien...moet zeggen: GAAF...best veel licht uit zo'n klein lampie. Maarre zal wel aardig wat kosten?!
    [edit] ondertussen opgezocht: 1095 euri excl. btw --> ik vind t nogal...heb je toch ook een klein 'gewoon' MH voor [/edit]

Groeten,

Chris
    Ik ben geen geluidsfluit, geen lichtnicht, ik ben een liefhebber ;)

Comment

• DjJeroen
      • Oct 2000
      • 288

citaat:Geplaatst door LJ Gerrit

citaat:Geplaatst door DjJeroen

Ben er zondagochtend ook nog ffies geweest om wat te breken in de RAI, Parkhal zag er wel ok uit opzich!

Wat zijn Droplets?[:I]

Groeten Jeroen
      Jeroen, kijk even op deze site.

Mooie spotjes, maar wel erg prijzig vind ik persoonlijk. Ze zullen in de loop van de jaren wel goedkoper gaan worden.
      Dankjewel Gerrit! Ziet er grappig uit, miss zie ik ze nog een keer in de toekomst!

Comment

• LJ Gerrit
        • Apr 2002
        • 479

We hadden gisteren een besloten feestje bij Martin Rental waar deze Droplets ook waren toegepast op het podium.
        Zo was het voor mij mogelijk om deze spotjes eens nauwkeuriger te bekijken.
        Ik moet eerlijk bekennen als er maar genoeg van ophangt geeft dat best een mooi effect.

Ik ben benieuwd wie er nog ervaring heeft met deze Droplet of gelijksoortige spotjes.[?]
        ------------------------------------------------
        Without colour, there is no perception
        MvG

Gerrit Schottert
        Controllux

Comment

• FiëstaLj
          • Oct 2000
          • 2068

Nou ik heb er laatst ook een stel op demo gehad, leuke dingen, jammer dat de kleuren niet altijd overeen komen tussen de spots en dat ze nog zo verschrikkelijk duur zijn..

Ander nadeeltje vond ik de vlekken in de kleur... maar dat is voor een disco minder belangrijk natuurlijk en misschien nog wel iets wat xilver met een beetje fijnafstemming weg kan krijgen.
          Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Ghost_NMS
            • Feb 2002
            • 29

Iemand enig idee waar die diversitronics (superstrobes) vandaan komen?

Comment

• KoenB
              • Mar 2003
              • 453

citaat:Geplaatst door Ghost_NMS

Iemand enig idee waar die diversitronics (superstrobes) vandaan komen?
              Yeps ze komen van Procon Duitsland. Ben je er zo geinteresseerd en mag ik dan vragen waarom?
              Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment

• Ghost_NMS
                • Feb 2002
                • 29

Lampjes...

We hebben eveneens 4 van die strobes, maar momenteel geen idee waar we vervangingslampen kunnen kopen.

Comment

• cornedure
                  • Jul 2002
                  • 230

citaat:Lampjes...

We hebben eveneens 4 van die strobes, maar momenteel geen idee waar we vervangingslampen kunnen kopen.
                  Kan je anders het strobe type doorgeven?

Ik heb ooit eens 4 vervangingslampen gekocht voor 3000W Diversitronics strobes bij een bedrijf in de VS. Geen probleem met bestelling of levering. Zijn ook de goedkoopste van het net.

Comment

• Jasper-Lichtbron
                    • Jun 2001
                    • 2155

Heren operators: hulde!! Heb erg genoten, voor het grootste deel in de Parkhal en de Zuid/West hal. Ook dat voetbalstadion vond ik erg grappig gevonden (show iets minders als de rest, maar soit nog steeds niet slecht). Jullie kunnen mij vast en zeker wel vertellen welk LEE kleurtje er overeenkomt met de veel gebruikte groen/gele parren overal? Onwijs tegekke combi voor zo'n tropisch tema feestje!
                    De muziek kwam ism. het licht&geluid weer heerlijk tot zijn recht, heb een super avondje gehad daar! THANX

Comment

• Martin Hoogeind
                      • Sep 2003
                      • 60

De filters die gebruikt werden weet ik niet meer van buiten maar die zou ik voor je kunnen opzoeken. Wat ik er wel nog van weet is dat het echte basiskleuren waren en dat ze allemaal in de honderd-serie terug te vinden zijn, die van deParkhal (mainstage)tenminste.

In het voetbalstadion, stond absoluut een grote held te operaten, maar die gozer heeft ontzettend veel pech gehad. Toen hij binnenkwam om vrijdagnacht te programmeren, bleek de Sapphire 2000 die Procon daar neer had gezet compleet stuk te zijn en kon hij dus eigenlijk niets doen! Pas toen het al weer licht werd, kreeg hij een Diamond III en kon hij pas beginnen met tikken, heel jammer! Daarnaast kon hij tijdens de show zijn tafel ongeveer de hele nacht uit een meter confetti uitgraven! Komt de kwaliteit van je show niet echt ten goede.

Verder hb ii met een andere operator in de Parkhal wel lekker staan freaken, we hadden een MIDI-keyboardje communicerend gekregen en hebben op die manier al onze strobe-loopjes, met behulp van Virtual-Cuelists gestart met het clavier, helemaal kinky!

Was erg vet feestje!

Comment

• Martin Hoogeind
                        • Sep 2003
                        • 60

citaat:
                        Tot slot was de reactie van de opdrachtgever zeer positief en zien ze graag de MaXXyz terug op de volgende producties.
                        Mischien moesten we maar eens een afspraak maken om de MaXXyz eens rustig te bekijken, en jouw bevindingen aan te horen.
                        Ik zal je laten zien, dat je met de zeer uitgebreide effectgenerator nog altijd lekker veel invloed kan blijven uitoefenen op dat wat je doet!
                        Gerrit,

Natuurlijk sta ik altijd open om een keer die Maxyzz goed te bekijken, maar ik wil het dan wel graag meteen omdraaien. Met een beetje mazzel kan ik binnenkort zonder al te veel problemen een HOG III gebruiken. Misschien is het wel eens cool om de HOG III en de Maxyzz eens naast elkaar te zetten en dan eens goed te vergelijken waar de tafels staan ten opzichte van elkaar!

ik neem later nog wel een keer contact met je op!

Comment

• Martin Hoogeind
                          • Sep 2003
                          • 60

citaat:Geplaatst door LJ Gerrit

Highlight functie werkt perfect, en unpatchen?? Als je ompatchen bedoelt...is dit geen probleem.
                          Ik kan me voorstellen dat deze operators in kwestie, wat details vergeten zijn na onze cursus 5 weken geleden. Verder waren de personality files van de Droplets niet helemaal oke, dit gaf regelmatig een foutmelding die ik zaterdagmiddag getackeld heb.
                          De Highlight functie, werkte bij de operator in de Randstadhal(?, die met al die cybers) niet helemaal lekker, zo liet hij me zien althans.

Ik bedoel wel degelijk "Unpatchen" tijdens het programmeren patch je vaak een een Desk Channel, een Non-dim, of whatever als je bezig bent, voor het stellen (bijvoorbeel). Als je helemaal klaar bent met datgene warvoor je deze 'fixture' gepatcht hebt wuil je hem graag uit je patch gooien omdat je tafel natuurlijk alleen maar trager wordt omdat hij al die libraries geladen heeft. Volgens operators, troubleshooters en de manual(?, alleen maar van horen zeggen). Kan dit niet met de Maxyzz, lijkt mij echt NIET handig!

Comment

• LJ Gerrit
                            • Apr 2002
                            • 479

Strange!!!

Je kan in de MaXXyz ten alle tijde fixtures in de Patch aanpassen, toevoegen en verwijderen.
                            Het enige minpuntje is wel, dat gedurende het patch-menu geopend is er geen mogelijkheid is om fixtures te selecteren.
                            Wel kan je tijdens de geopende patch-menu je show blijven tikken.

Maar Martin, een leuk item om even te checken tijdens de demo.
                            MvG

Gerrit Schottert
                            Controllux

Comment

• KoenB
                              • Mar 2003
                              • 453

citaat:

In het voetbalstadion, stond absoluut een grote held te operaten, maar die gozer heeft ontzettend veel pech gehad. Toen hij binnenkwam om vrijdagnacht te programmeren, bleek de Sapphire 2000 die Procon daar neer had gezet compleet stuk te zijn en kon hij dus eigenlijk niets doen! Pas toen het al weer licht werd, kreeg hij een Diamond III en kon hij pas beginnen met tikken, heel jammer! Daarnaast kon hij tijdens de show zijn tafel ongeveer de hele nacht uit een meter confetti uitgraven! Komt de kwaliteit van je show niet echt ten goede.

Verder hb ii met een andere operator in de Parkhal wel lekker staan freaken, we hadden een MIDI-keyboardje communicerend gekregen en hebben op die manier al onze strobe-loopjes, met behulp van Virtual-Cuelists gestart met het clavier, helemaal kinky!
                              Op die meter confetti hebben we toen wel handige oplossing gevonden , vraag anders maar eens aan Claas! Verder met de consoles hebben we daar idd niks anders dan last gehad. Net zoals die hele vriendelijke man die ons verder heeft geholpen met de Mac550's

Martin Hoogeind, stuur je mij uw mail eens aub? Heb nog wel randvraagje

Gerrit : laat maar eens weten als je Maxxyz en Hog3 samen krijgt! ik ben zeker bereid om dan af te komen.
                              Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment

• LJ Gerrit
                                • Apr 2002
                                • 479

citaat:Geplaatst door Martin Hoogeind
                                Ik bedoel wel degelijk "Unpatchen" tijdens het programmeren patch je vaak een een Desk Channel, een Non-dim, of whatever als je bezig bent, voor het stellen (bijvoorbeel). Als je helemaal klaar bent met datgene warvoor je deze 'fixture' gepatcht hebt wuil je hem graag uit je patch gooien omdat je tafel natuurlijk alleen maar trager wordt omdat hij al die libraries geladen heeft. Volgens operators, troubleshooters en de manual(?, alleen maar van horen zeggen). Kan dit niet met de Maxyzz, lijkt mij echt NIET handig!
                                Beste Martin,

Ik heb vandaag van de R&D afdeling van Martin een reactie ontvangen op jouw opmerking, aangaande de "unpatchen":

Als je fixtures patched en achteraf verwijderd zitten die nog altijd
                                intern in de database.

Maar dit is maar tijdelijk.
                                De reden hiervoor is dat we ons voorbereiden op de UNDO functie, die zelfs zo ver gaat gaan dat je fixtures die een unpatch krijgen kan gaan terug halen.
                                Ook wanneer de 'fixture convert'ingebouwd gaat worden gaan we de originele data nodig hebben van de fixtures, om dan over te zetten naar het nieuwe type.
                                Bijvoorbeeld: Show vandaag gebeurt niet met Martin Mac600 maar met High End Studio color.

Uiteraard is het de bedoeling dat fixtures die verwijderd worden in de patch, dat de onnodige data ook verwijderd kan gaan worden door een optimize. Na zo'n optimize gaat het dan niet meer mogelijk zijn om data terug te halen.
                                MvG

Gerrit Schottert
                                Controllux

Comment

Working...