DMX samenvoegen.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • delighted
    • Jul 2003
    • 420

citaat:Geplaatst door kokkie

Sorry jongens, dit feestje was van voor de GrandMA. En ik vind dat je faders moet hebben, dus de optie met de GrandMA+Laptop is helemaal niets voor mij (het voelt gewoon lekker).
    Van voor de GrandMA? En toch een budget in euros??? Dat kan toch niet?

Comment

• kokkie
      • Nov 2003
      • 1166

Heb jij je eurocalculator al wegggegooid dan?

Ik zou hier niet meer aan durven te komen met guldens, dus maar omgerekend naar pleuri.
      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Jasper-Lichtbron
        • Jun 2001
        • 2155

Er staan me hier iets teveel reacties in de zin van "maar ik heb die klus gedaan met zoveel budget euro, en daar was jij lekker niet!". Komaan mensen, de omvang van een klus of het budget ervoor bepaald dus echt NIET hoe goed jij je techniek kent. Feit blijft dat de reactie

citaat:Let wel ff op dat je LTP kanalen niet van 2 tafels tegelijk kunnen komen, Mergers kunnen over het algemeen alleen met HTP kanalen werken.
        totale bullshit is, en dat je dat schijnbaar niet durft toe te geven. Leuk dat je op al die geweldige party's staat: jammer dat je dan apparatuur bijhebt die je niet begrijpt.

Maar goed, ik zal hiermee ook wel het risico nemen aangevallen te worden, dat moet dan maar. Ik wil eigenlijk gewoon graag weten of de topicstarter nu weet wat hij wilde weten, en van z'n probleem af is. Kan dit naar-elkaar-zeuren topic misschien gewoon dicht?

Comment

• kokkie
          • Nov 2003
          • 1166

Ok dan, willekeurig voorbeeld:

Fader 1: Dimmers van je movingheads (rec by channel)
          Fader 2: Standje blauw op middenplekje, dimmer niet aangeraakt met programmeren vanuit een
          lege programmer(rec by instrument)
          Fader 3: Kleur naar rood (rec by channel)

- Kleurenwiel is OW-rood-blauw (0-10-20)
          - Tafel 1 wordt gebruikt, tafel 2 neemt over.
          - Standje op tafel 1 is middenplekje OW

Vraag 1 merger ingesteld op LTP.
          Wat gebeurt er als:
          A) Tafel 2 schuift eerst fader 1 open
          B) vervolgens fader 2 open
          C) daarna fader 3 open

Vraag 2 merger ingesteld op HTP.
          C) daarna fader 3 open

Geef maar antwoord, dan zal ik idd wel doorkrijgen dat ik het niet snap.

Ps. De opmerking over klus en budget heb ik uiteindelijk geplaatst om aan te geven welke kwaliteit werd verwacht en dat het niet getolereerd werd dat 10 mac's eventjes uitgingen/een rare beweging maakten om even dmx om te prikken. Het materialen lijstje om bij een paar andere opmerkingen wat duidelijkheid te scheppen.
          Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• delighted
            • Jul 2003
            • 420

Ok dan, willekeurig voorbeeld:

Fader 1: Dimmers van je movingheads (rec by channel)
            Fader 2: Standje blauw op middenplekje, dimmer niet aangeraakt met programmeren vanuit een
            lege programmer(rec by instrument)
            Fader 3: Kleur naar rood (rec by channel)

- Kleurenwiel is OW-rood-blauw
            - Tafel 1 wordt gebruikt, tafel 2 neemt over.
            - Standje op tafel 1 is middenplekje OW

Vraag 1 merger ingesteld op LTP.
            Wat gebeurt er als:
            C) daarna fader 3 open
            Even snel geredeneerd:
            a) dimmer gaat uit en weer aan, blijft midden OW
            b) wordt midden blauw
            c) wordt midden rood

citaat:
            Vraag 2 merger ingesteld op HTP.
            C) daarna fader 3 open
            Net zosnel geredeneerd:
            a) dimmer blijft aan, blijft midden OW
            b) wordt blauw
            c) wordt rood

citaat:
            Geef maar antwoord, dan zal ik idd wel doorkrijgen dat ik het niet snap.

Ps. De opmerking over klus en budget heb ik uiteindelijk geplaatst om aan te geven welke kwaliteit werd verwacht en dat het niet getolereerd werd dat 10 mac's eventjes uitgingen/een rare beweging maakten om even dmx om te prikken. Het materialen lijstje om bij een paar andere opmerkingen wat duidelijkheid te scheppen.
            Sinds wanneer gaan spots raar doen wat zichtbaar is in de zaal als ik eerst de shutter dicht doe en dan de DMX eruit trek? Als ik dan de DMX op de andere tafel erin prik en zorg dat ook daar de shutter dicht is zal niemand er iets van merken.

[off-topic]
            Je weergave van de zet van Live38 klopt niet. Inderdaad staan er 2 HogII en een Hog III, maar je verhaal over master/slave raakt kant nog wal.
            Sowieso wordt er 1 Hog II helemaal los gebruikt voor B-stage, en die andere Hogs hangen wel aan elkaar, maar zeker niet in de master/slave combinatie.
            [/offtopic]

Comment

• kokkie
              • Nov 2003
              • 1166

Spots gaan toch naar hun Pan/Tilt 0/0 positie. Was niet gewenst en dat ze uitgingen ook niet (dat ze niet uitmochten had ik al een keer geschreven geloof ik).

Je anwoorden kloppen nog niet helemaal trouwens.

[off-topic]
              staat idd 1 hogII voor B-stage, maar ook 1 hogIII en volgens mij, ik heb niet supergoed opgelet, maar ff kanalen uitrekenend (ruim 5500 dus minimaal 11 lijnen) zeg ik ook 2 hogII's voor mainstage. Feit blijft dat het scaff-wandje grootendeels (zo niet helemaal?) vanaf de computer wordt gestuurd en dat de tafels dan niet master/slave staan maar dat daar een ander naampje voor is, soix.
              [/off-topic]

Comment

• kokkie
                • Nov 2003
                • 1166

Wil niemand het goede antwoord geven?

Comment

• kokkie
                  • Nov 2003
                  • 1166

Nou moderator, doe hier maar een slotje op, want er word alleen nog maar gelezen hier en niet meer gereageerd. En dan zeggen ze dat ik het niet begrijp.
                  Als de rest het wel zo goed weet, waarom krijg ik dan geen antwoord op 2 simpele vraagjes?

Iedereen die ik beledigd heb (onbedoeld), sorry
                  Iedereen die heeft verkondigd dat ik lul koek uitkraam, geeft niet, zand erover

Volgende topic word vast weer lachuh!

Comment

• delighted
                    • Jul 2003
                    • 420

Nou moderator, doe hier maar een slotje op, want er word alleen nog maar gelezen hier en niet meer gereageerd. En dan zeggen ze dat ik het niet begrijp.
                    Als de rest het wel zo goed weet, waarom krijg ik dan geen antwoord op 2 simpele vraagjes?

Iedereen die ik beledigd heb (onbedoeld), sorry
                    Iedereen die heeft verkondigd dat ik lul koek uitkraam, geeft niet, zand erover

Volgende topic word vast weer lachuh!
                    Je hebt wel makkelijk praten. Ik heb dan wel een poging gedaan om te verklaren wat er gebeurd, maar de enige reactie die je daarop kan geven is dat het fout is. Misschien is het wel zo sociaal om minimaal een uitleg te geven hoe eea dan wel zit. We zijn hier immers om van elkaar te leren.

Wellicht heeft je houding ook wel te maken met het aantal responses in dit topic.

Comment

• axs
                      Moderator
                      • Jun 2002
                      • 2687

Zo...

Enkele dagen er tussen uit geweest voor een leuke klus en wat krijgen we hier te lezen... [V][V][V]

Kokkie,

Blijkbaar is er echt wat mis gelopen met de instelling van je merger. Dat is hier dus al door verschillende personen opgemerkt.
                      Je uitleg over het aantal fixtures, het budget etc... doet hier helemaal niet ter zake.
                      Hetgene wat je wou kon je perfect bereiken door gebruik te maken van een merger (of een merger met de juiste mogelijkheden) of het koppelen van 2 tafels.

Enkele weken geleden trouwens nog iets soortgelijks gedaan met 2xHOGII en 1x HOGIII.
                      Nog wat meer universes nodig... DMX processor erbij aan, over UTP en gaan met de banaan!

Hoe goed je wel bent en welke achtergrond maakt echt niet uit, blijkbaar ken je de mogelijkheden of configuraties van de gebruikte apparatuur niet. Het is dan wel jammer dat je andere mensen begint af te zeiken die blijkbaar OP DAT SPECIFIEK deelgebied wat beter op de hoogte zijn.

Je bent steeds welkom met vragen en een antwoord geef ik met veel plezier. Maar je dan proberen te verdedigen door je er onderuit te lullen, als iemand je een antwoord geeft, waarin jij je niet kan vinden of wat jou niet juist lijkt... sorry, maar daar heb ik dan weer grote problemen mee!

PS : iemand een idee hoelang een USB kabel kan/mag zijn? Zou handig zijn om een playback wing op een grotere afstand te plaatsen
                      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

Working...