welk licht bij drive in

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3148

JE moet op de uitkijk staan voor een beetje goedkope basisverlichting (dus Parcans, k raad de 56 aan) daarna een paar simpele effecten zoals Mushrooms

Ik heb heel lang op een lege groep (tenminste: voor het aansluiten) gedraaid met:
    8x par 56
    moonflower
    2x mushroom
    1x strobo 500W
    60 W Blacklight
    700W rookmachine
    2 versterkers
    rest standaard geluidsinstallatie + computer + CRT-monitor

Dus kom je al een heel eind met 16 Ampère!

Comment

• martin rs
      • Oct 2003
      • 54

dat gaat lekker dan ik wil ook een 500 wtt strobo en wil verder alles sturen met een paneel zit te denken aan de showmaster 24.
      de strobo ermee rookmachine parren effecten en scanners.
      DJ is not a crime

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3148

citaat:Geplaatst door martin rs
        de strobo ermee rookmachine parren effecten en scanners
        Realiseer je wel dat er weinig kleinere rookmachines zijn die op dmx gaan. Goed op letten dan, ookal vind ik het voor een beginnende drive-in een overbodige luxe, cker als ik zo conclusies moet trekken over jouw budget!
        Cker ook niet alle effecten zijn DMX-gestuurd

Comment

• martin rs
          • Oct 2003
          • 54

nee ik wil de effecten ook sturen over switsch packs en dan de showmaster 24 heeft een rookmachine functie vandaar.
          dan heb ik alles op een paneel dat vind ik wel zo makkelijk
          DJ is not a crime

Comment

• ronny
            • Dec 2002
            • 2138

citaat:budget haal ik wel en het is ook voor in de kamer als hobby :d
            Wat is nu eigenlijk jouw budget? Toch niet die 5000€ waar iemand het eerst over had. Als je met die 5000€ alleen maar (zinloze) effecten wil kopen zou ik eens een financieel adviseur nemen, want dan ben je je geld aan het weggooien. Zeker als het maar voor in je kamer is want daar brengt het niets op.

Maar goed als het toch op moet[)].

koop een fatsoenlijk truss systeem met bijbehorende lifters/wind ups. Kijk ook naar de eventuele groei.

Koop eerst een reeks pars.Die vind je trouwens ook veel aan weggeefprijzen tweedehands. Koop vervolgens een bijhorende dimmer( denk weer eventueel aan uitbreiding). Er zijn verschillende keuzes natuurlijk: dimmer en multikabel of dmx t4 tjes. De voor en nadelen kan je in andere topics lezen en vervolgens een keuze maken.

kies ook een leuke controller voor de pars aan te sturen.

nu heb je al een zeer mooi basis setje.

de afwerking dan: dat is iets wat je zelf moet invullen natuurlijk. Een paar effecten zijn mooi, maar vervelen snel, dus weet wat je koopt. Een strobo en rookmachien zijn altijd leuk natuurlijk. Een mooi centereffect zoals een derby is een mooie combinatie bij de pars.

Met dit alles heb je een leuk licht setje voor niet teveel geld.

heb je nog geld over ga er eens mee op cafe[^]

niet zagen, gewoon doen!

Comment

• delighted
              • Jul 2003
              • 420

citaat:Geplaatst door Overdrive

Dus jij was van plan om continu al je 8 parren aan te zetten?
              Neehoor onzin, een gehele drive-in show met 8 par56 en geluid kan makkelijk!
              De truuk is om niet alles tegekijk aan te doen .
              Het is een gok die ik persoonlijk nooit zal nemen. Alles moet tegelijk kunnen branden. Je weet immers nooit wat er kan gebeuren.

Er hoeft maar één idioot te zijn die komt met de vraag: "What does this button do?" en vervolgens op je Flash All drukt. Dan ben je mooi zuur.

Comment

• DJ.T
                • Nov 2002
                • 1502

En welke persoon zou dat kunnen doen?
                Ik hoop toch alleen jijzelf en degene waar jij mee samenwerkt?
                Of kan bij jou het publiek aan je spullen komen en ook al kunnen ze erbij is het errug onbeschoft, maarja alcohol wil ook wel eens mee helpen.
                We're ready to party, are you?

Comment

• djkoelkast
                  • Oct 2003
                  • 24

Flash all is een leuke functie en die moet je af en toe ook gebruiken... (als je maar 8x PAR 56 hebt)
                  En dat moet gewoon kunnen hoor...
                  \"Het is een feit dat spijt bijna altijd te laat komt en nooit optijd\"

Comment

• martin rs
                    • Oct 2003
                    • 54

het gaat hier niet alleen voor in de huiskamer hoor ook locatie en wil er ook zeker wat mee gaan verdienen.
                    heb nu goed geluid alleen geen licht en dat moet dus ook nog komen en de vraag is dus welk licht moet ik erbij nemen.
                    ik begrijp dat parren de beste keus zou zijn om te beginnen.
                    ik heb nu al 5 meter prolite truss liggen en er komen twee statieven bij en dat met de huiskamer jah..... ik sluit het thuis altijd aan het blijft een hobby he...
                    DJ is not a crime

Comment

• delighted
                      • Jul 2003
                      • 420

het gaat hier niet alleen voor in de huiskamer hoor ook locatie en wil er ook zeker wat mee gaan verdienen.
                      heb nu goed geluid alleen geen licht en dat moet dus ook nog komen en de vraag is dus welk licht moet ik erbij nemen.
                      ik begrijp dat parren de beste keus zou zijn om te beginnen.
                      ik heb nu al 5 meter prolite truss liggen en er komen twee statieven bij en dat met de huiskamer jah..... ik sluit het thuis altijd aan het blijft een hobby he...
                      Parren (en een sturing!) zijn inderdaad een "must" voor iedere drive-in. En het voordeel is dat ze lekker goedkoop zijn, dus je kan er snel een flink aantal aanschaffen.

Als je dan weer een hoop geld hebt verdient wordt het tijd om naar de overige effecten of bewegende units te gaan kijken.

Comment

• martin rs
                        • Oct 2003
                        • 54

ik heb even zitten kijken ik bestel binnenkort even twee tbarren van botex met dmx erin en een showmaster 24 en 8 par 56 met 300 watt lampen erin dan kan ik in ieder geval een eind voort.
                        tot hoe grote zalen kan je doen met de set die ik hierboven vertel?
                        DJ is not a crime

Comment

• wackzz
                          • Nov 2003
                          • 7

als je een redelijk budget hebt, kan je natuurlijk een slimme stille generator aanschaffen, zo heb je meer power voor meer licht.
                          2 x fourbar werkt altijd goed.
                          heb je echt partys dan wil de blacklight ook helpen
                          en niet alles hoeft op trussen
                          groet peppie

Comment

• wackzz
                            • Nov 2003
                            • 7

oja bouw een fourbar met een langzame chase op
                            en een fourbar met een snelle chase
                            als je lichtcomputer het aankan
                            met een chase heb je toch continu licht maar benut je niet al je power (als je hem goed opbouwd)

Comment

• delighted
                              • Jul 2003
                              • 420

ik heb even zitten kijken ik bestel binnenkort even twee tbarren van botex met dmx erin en een showmaster 24 en 8 par 56 met 300 watt lampen erin dan kan ik in ieder geval een eind voort.
                              tot hoe grote zalen kan je doen met de set die ik hierboven vertel?
                              Zo heb je een leuk setje om mee te beginnen. Verwacht niet dat je hele grote zalen vol gaat trekken. Twee 4-barren op een trus van 5 meter is geen zaalvullende lichtshow, maar voor de kleinere feesten en partijen ben je leuk onderweg.

En als dat allemaal goed gaat, dan komen de uitbreidingen vanzelf

Comment

• martin rs
                                • Oct 2003
                                • 54

ah dus een zaal zoals een klaslokaal moet ik makkelijk gaan redden met 8 parren neem ik aan.
                                een gymzaal wordt moeilijk?
                                DJ is not a crime

Comment

Working...