lichtstuurtafel conventioneel + intelligent licht

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tijn
    • Oct 2003
    • 184

Vergeet ook zeker de Pulsar Masterpiece niet. Ik weet zo de prijzen niet maar met deze tafel kun je echt alle kanten op. Naast DMX heb je ook nog 36 0-10v kanalen tot je beschikking en PMX voor eventuele oudere Golden Scans.
    Zeker voor discotheek gebruik is deze tafel ideaal.

Mocht je meer over deze tafel willen weten dan hoor ik het wel.

Groeten,

Tijn

Comment

• LJ Gerrit
      • Apr 2002
      • 479

citaat:Geplaatst door delighted

citaat:Geplaatst door timescape

Zal ik het maar zeggen dan : LightJockey....

Zeker voor het bedrag wat jij uit te geven hebt, een zeer complete "tafel". (ervan uitgaande dat je een laptop/pc ter beschikking hebt) .
      Dit "systeem" is alleen voor gebruik geschikt in de Disco-situaties (of als je echt totaal geen hoge eisen aan je lichtshow stelt [8D])
      Dit ben ik dus compleet met je oneens, in combinatie met een simpel DMX tafeltje (bv de Minim van LSC), of met de LJ Fingers; ben je in het bezit van een wereld combinatie.
      ------------------------------------------------
      Without colour, there is no perception
      MvG

Gerrit Schottert
      Controllux

Comment

• Pieter Huijgen
        • Sep 2003
        • 766

Ik vind de Pulsar masterpiece een gedateerde tafel. Daar werden begin jaren 90 nog de holiday on ice shows mee gedaan. Techniek is stil blijven staan. Een andere optie zijn tafels van LT (Hydrastage en Hydrascan). Prijzen zijn mij totaal onbekend, maar BEO levert ze ook als goedkoper alternatief voor compulite.
        Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• Jasper-Lichtbron
          • Jun 2001
          • 2155

Zero88 lijkt me inderdaad in ieder geval het proberen waard. Ik werk er vaak op, en sta elke keer weer nieuwe dingen te ontdekken (okee misschien wat beter de handleiding moeten lezen zeggen ze dan ), dus uitgebreid istie zeker genoeg. Goed, ook die tafels hebben (qua programmeren) beperkingen, maar software updates hebben er al veel uit de weg geholpen; en ik weet zeker dat er nogwel meer verholpen gaan worden ook. Bovenstaande geld voor mijn ervaringen op een Leap Frog, dus die nieuwe serie heb ik nog nooit onder de vingers gehad. Commentaar over de knopjes klopt trouwens wel; na een paar uur drukken gaan je vingers vervelen... niks aan te doen! Zou er zeker eens naar kijken.

Comment

• Lazy
            • Sep 2003
            • 294

Hou alstjeblieft op over masterpiece!!! Ben jarenlang de voorstander geweest van deze tafel maar since afgelopen weekend raak ik hem niet meer aan!! Het zijn idd gedateerde tafels en zo super gevoelig voor vocht!! Hahaha... nou moet je bij een andere tafel ook geen vol glas cola er over gooien maar ik bedoel ermee te zeggen dat als je een keer in een vochtige ruimte staat gaat de masterpiece nogal snel over de zeik!! IK heb er trouwens nog 2 voor je te koop staan :P Een Masterpiece 48 en een Masterpiece 108 compleet met screendriver enzo..

Ik denk at je toch eens na moet gaan denken of even doorsparen voor de "echte" tafel zoals een 2e handse Pearl of idd de Fat Frog van Zero 88. Verder heb ik nog wel Martin lightjockey compleet met pc te koop staan dus als je interesse hebt moet je me maar even mailen..

Verder over SGM, ik heb ook een aantal keer met deze tafel wat dingetjes proberen te doen maar ik vind ze voor live dingetjes niet erg fijn werken, ook omdat ik bij drive in show gebruik iedere kleur en gobo onder een aparte toets wil hebben zodat ik alles snel kan selecteren en dat mis ik gewoon bij de SGM...

Comment

• SpaceyDeeJ
              • Sep 2001
              • 876

Hoi,

verhaal van Pieter ben ik niet helemaal mee eens.
              SGM is gewoon een tafel waarbij je goed moet nadenken hoe je hem programmeert.
              Ik werk zelf met de st24Sc en zet alleen de Dimmers, shutters, movements, en colorchanges onder de registers (alleen even naar het intel.gekeken)
              Ik programmeer de gobo's en losse kleuren elk onder hun eigen bank.
              Losse kleurstappen en gobo's haal ik dan tijdens de live show uit het Direct gedeelte. Ik heb dan alle functies van de intel.fixtures in de direct modes uitgezet, behalve, de kleuren en de gobo's in de betreffende bank.
              Zo kan ik alles tegelijkertijd gebruiken....
              Enige wat mij nog niet is gelukt, is de fadetimes die ik in de direct modes heb meegeprogrammeert, in de registermodes "live"snel aan te passen.... Iemand een ideetje ?
              Of ben ik toch toe aan een Pearl ?
              cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• LJ Gerrit
                • Apr 2002
                • 479

Misschien een beetje boven je budget maar de MaXim MP van LSC is zeer goede optie.
                Dit tafeltje wordt volop uitgeleverd en zeer goed ontvangen door diverse operators.

Voor meer info: http://www.lsclighting.co.uk/Consoles.html

Without colour, there is no perception
                MvG

Gerrit Schottert
                Controllux

Comment

• R. den Ridder
                  • Sep 2000
                  • 1500

Pulsar masterpiee vindt ik een hele mooi tafel hoor!

werk zelf regelmatig met een 48 en een 108 en sta nog steeds verbaasd wat een creatief iemand er mee kan!
                  en achterhaald...valt wel mee hoor, als je de nieuwe software draait met de chasegenerator kan hij overeenkomen met de meeste moderne tafels.

En het vochtprobleem...nooit last van gehad, alleen eens in een zwembad en tijdens carnaval in een cafe waar 300 man te veel in was gepropt, ventilatortje erop en probleem opgelost.

wel vind ik ze vaak nog te duur, tafels van 13 jaar die nog 1000 euro op moeten brengen vind ik absurd, zeker als je beenkt dat bijv. de softwareupgrade gratis is!
                  Screendriver vind ik ook erg prettig werken, en vind dat maar eens bij een modern tafeltje, vaak kom je niet verder als een slecht leesbaar lcd'tje

Ralph

Comment

• LJ Tom
                    • Nov 2003
                    • 202

Ik zou ook de "SGM STUDIO 12 12/24 CHANNEL SCAN CONTROL" aanraden dan.
                    Ik lees hier een aantal opmerkingen op de smg tafels, maar heb nooit
                    problemen met die tafels ondervonden.
                    Probleem hoeft ook niet altijd bij de tafel te liggen, maar kan ook
                    bij de programmatie of (door beperkte tijd) gebrek aan kennis van de tafel.

Een tafel die je kent, daar kan je ook mee werken, en is niet onlogisch
                    of moeilijk.
                    Groeten

Tom Venken

Comment

• merlinos
                      • Dec 2003
                      • 5

Ik zou voor zero 88 lightmaster xls gaan. Hier kan je alles mee.
                      Toch is voor programeren cq live van uitlichten en volgen makkelijker te werken met scancontrollers, vooral met joystick.

Comment

• LJ Tom
                        • Nov 2003
                        • 202

De tafel van sgm hierboven, net zoals de pilot2000 heeft trouwens ook een joystick, maar werken hier mee is niet echt soepel te noemen.
                        Groeten

Tom Venken

Comment

• Krizz
                          • Dec 2003
                          • 35

Ik zou zeker niet voor een masterpiece gaan, deze dingen zijn gewoon onbetrouwbaar alleen al door die touchtoetsen die gaan flippen als t een beetje vochtig wordt of als je zweethanden hebt. Voor een discotheek is dat niet zo erg, maar als je met een theaterproductie of een concert bezig bent, kan dat voor hele vernederende momenten zorgen als opeens alles begint te flashen of zo. Ik zou eerder voor een tafel gaan die gewone knoppen en faders heeft zoals die Zero 88 of FatFrog.
                          Het beste zou zijn als je een 2e hands Pearl kan vinden of iets in die aard, ik heb alleengeen idee voor hoeveel die dingen van eigenaar verwisselen...

Success!

Chris

Comment

• FiëstaLj
                            • Oct 2000
                            • 2068

En een pearl is 2e hands ook nog duurder dan het budget van die jongen...
                            Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• SpaceyDeeJ
                              • Sep 2001
                              • 876

citaat:Geplaatst door LJ Tom

De tafel van sgm hierboven, net zoals de pilot2000 heeft trouwens ook een joystick, maar werken hier mee is niet echt soepel te noemen.
                              Tja, je hebt vaste vingers of je hebt het niet, maar als je profiles goed ingesteld zijn, kun je hier prima mee een scan of movinghead als volgspot gebruiken.....
                              cheers,

DeeJ

Comment

• SpaceyDeeJ
                                • Sep 2001
                                • 876

citaat:Geplaatst door LJ Tom

Ik zou ook de "SGM STUDIO 12 12/24 CHANNEL SCAN CONTROL" aanraden dan.
                                Ik lees hier een aantal opmerkingen op de smg tafels, maar heb nooit
                                problemen met die tafels ondervonden.
                                Probleem hoeft ook niet altijd bij de tafel te liggen, maar kan ook
                                bij de programmatie of (door beperkte tijd) gebrek aan kennis van de tafel.
                                Mooi, als je het zo goed weet en deze tafel kent, dan snap je precies wat ik gedaan heb, kom dan eens met een mooie oplossing voor mijn probleem....
                                cheers,

DeeJ

Comment

Working...