Op de muziek

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

citaat:Geplaatst door driesmees

Dat is het wat ik zocht,
    en pearl, hoeveel kost die ongeveer(heb slechts een héééél beperkd budget)
    Wat moet je er precies mee aansturen? Ik denk dat een Pearl jou doel een beeeeetje voorbij gaat schieten als ik het zo hoor. Je kunt live best leuk werken op muziek, en het is dan helemaal handig als je de muziek al van tevoren een paar keer kunt luisteren en leuke plannen erop kunt maken. Gebruik je creativiteit ipv voorgeprogrammeerde dingen!!!

Comment

• ljanton
      • Sep 2003
      • 373

tja , voorgeprogrammeerde dingetjes zijn niet aan mij besteed , vind ik veel te moeilijk en als je dan LIVE gaat voorprogrammeren , kunnen er volgens mij toch heel van dingen misgaan maaar das mee alles zo dus eiegnlijk is dat hierboven geplaatste zinnetje overbodig maar bon , en daarbij ikvind het eens zo tof om een lichtshow live te doen voor nummers van bandjes enzo dan voor te programmeren natuurlijk besef ik ook wel dta als je naar de grotere evenementen gaat kijken dat het soms niet meer mogelijk is om alles manueel te doen en dat je dan verplicht bent om aantal dingen te programeren

greet's ljanton

lightning shine's were you wanna let it shine

Comment

• cornedure
        • Jul 2002
        • 230

Je moet daarom nog niet naar de Pearl grijpen. Ook de Avolites Azure kan deze effectjes (shapes bij Avolites) met offset e.d. afspelen, en kan verschillende tijden per stap in je sequentie instellen.

Prijs Pearl: € 10.000
        Prijs Azure: € 5.000

Nog goedkoper en in het bezit van laptop/PC? Ga dan voor Martin LightJockey. Ook hier kan je effectjes programmeren, en verschillende (maar niet alle) tijden bepalen voor je sequentie. Plus, steek deze sequenties in een "cue" of bladzijde, en je kan deze cues of bladzijden laten evolueren op SMPTE/MIDI/audio CD.

Prijs: € 1200?

LightJockey is natuurlijk geen tafel, doch software met alle nadelen eraan verbonden. Maar dat is een andere discussie.

Comment

• driesmees
          • Apr 2003
          • 1076

Hehe, die zaijn net wat te duur voor me,
          kheb deae morgen eens wat uitgebprobeerd op m'n PC met gewoon wat progen heb ik toch l een leuk(software) showtje gemaakt, dus ik denk dat ik het eens zal proberen om het zonder pearl te doen, valt een vlatte 900€ buiten m'n budget[:I]

We blijven lekker bij den DMX192A,
          Ofwel zoekik eens een "goedkope" nieuwe afel, over een jaartje ofzo, kheb nit nieuw lichtje gekocht, nu 6 maanden sparen om terug te betalen
          [CENTER] [/CENTER]

Comment

• delighted
            • Jul 2003
            • 420

citaat:Geplaatst door ljanton
            natuurlijk besef ik ook wel dta als je naar de grotere evenementen gaat kijken dat het soms niet meer mogelijk is om alles manueel te doen en dat je dan verplicht bent om aantal dingen te programeren
            Tuurlijk worden er veel dingen voorgeprogrammeerd, maar dat zijn vooral de losse effecten e.d.

Als je kijkt naar bijvoorbeeld de Alpha tent op Lowlands, dan staan daar toch aardige bandjes een leuk showtje te geven. Er staan daar dan twee Hog II met wing, en die zitten helemaal vol geprogrammeerd met effecten. Tijdens de shows worden die eigenlijk allemaal handmatig gestart.

Comment

• axs
              Moderator
              • Jun 2002
              • 2687

citaat:Geplaatst door delighted

citaat:Geplaatst door ljanton
              natuurlijk besef ik ook wel dta als je naar de grotere evenementen gaat kijken dat het soms niet meer mogelijk is om alles manueel te doen en dat je dan verplicht bent om aantal dingen te programeren
              Tuurlijk worden er veel dingen voorgeprogrammeerd, maar dat zijn vooral de losse effecten e.d.
              Wat heel veel gebeurd is idd dat een hoop effects voorgeprogrammeerd zijn. Standaard showdiskje mee op productie, wat aanpassingen doen en gaan met de banaan...
              Grotere producties, heel wat progwerk op voorhand op PC, daarna diskje in de tafel en (DAN HOPEN!) dat het werkt.

Neem het van mij aan dat het soms echt niet loopt zoals jij wil. HogPC/HOG2 en HOG3 zijn echt niet zo compatibel als je hoopt dat ze zijn! Sta je mooi met je palets op een productie met HOG3. Blijkt dat de palets tussen HOGPC/HOG2 vs HOG3 niet compatibel zijn... AARRRGGGHHH
              Al je werk voor niks, daar sta je dan! Grote mond en vragen om een HOG3 als maindesk (gelukkig nu een HOG2 als backup en een extra disk met palets voor HOG3 rijker) en dan zo aankomen... tjaah, zo leer ik natuurlijk bij [}]

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• johanspijker
                • Jan 2003
                • 32

In de sunlite software zitten alle mogelijke functies vervat:
                - Easy show designer: werkt zoals cubase, pemiere,... met tijdslijnen, je kunt zelfs video verwerken.
                - SMPTE
                - Shapes
                - ......
                en veel goedkoper dan een stuurtafel: 750 euro

Comment

• delighted
                  • Jul 2003
                  • 420

citaat:Geplaatst door axs
                  Wat heel veel gebeurd is idd dat een hoop effects voorgeprogrammeerd zijn. Standaard showdiskje mee op productie, wat aanpassingen doen en gaan met de banaan...
                  Grotere producties, heel wat progwerk op voorhand op PC, daarna diskje in de tafel en (DAN HOPEN!) dat het werkt.
                  HEb met WYSIWYG nog nooit het probleem gehad dat ik me showdisk op locatie niet in kon laden [8D]

citaat:
                  Neem het van mij aan dat het soms echt niet loopt zoals jij wil. HogPC/HOG2 en HOG3 zijn echt niet zo compatibel als je hoopt dat ze zijn! Sta je mooi met je palets op een productie met HOG3. Blijkt dat de palets tussen HOGPC/HOG2 vs HOG3 niet compatibel zijn... AARRRGGGHHH
                  Al je werk voor niks, daar sta je dan! Grote mond en vragen om een HOG3 als maindesk (gelukkig nu een HOG2 als backup en een extra disk met palets voor HOG3 rijker) en dan zo aankomen... tjaah, zo leer ik natuurlijk bij [}]
                  Ach, als de operators van een festival de pallets voor elkaar hebben, dan kan je in een uurtje wel genoeg effecten in elkaar knutselen. En uiteraard heb ik altijd me standaard showtjes voor de Hog II/III bij me. Heb dus altijd alle LEE-kleuren in voorraad, meot ze alleen ff clonen naar de fixtures die daar hangen.

Comment

• axs
                    Moderator
                    • Jun 2002
                    • 2687

citaat:Geplaatst door delighted
                    HEb met WYSIWYG nog nooit het probleem gehad dat ik me showdisk op locatie niet in kon laden [8D]
                    Had tot onlangs ook geen probs gehad. Tot ik show die ik geëdit had in hogPC wou laden in HOG3.
                    Lukte dus niet.

En dan nog eens blijken dat palets voor hog2 echt niet compatibel zijn met HOG3, tja dan vloek je toch ff!
                    Nu maar meteen palets opnieuw geprogd op HOG3. Aparte palets nu voor Hog2 en Hog3 dus.
                    Maar in de volgende software-update wordt dit probleem opgelost, voor mij wat laat, maar ja

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• johan L.
                      • May 2001
                      • 384

Volgens mij stond op lowlands en op pinkpop de trailer van tenfeet,
                      De LD's konden dan vooraf hun show al aanpassen en bewerken in de trail op een rete modern wygstation, en daarna via wireless lan doorsturen naar de consoles.

meer info over de trailer staat op http://www.tenfeet.nl
                      Net deed ie het nog.

Comment

Working...