DMX Splitter/Booster

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • swinnenb
    • Mar 2006
    • 2

Originally posted by LJ Bert
    spijtige hieraan is dat de toestellen van luminex geen extra 3 polige uitgangen hebben dit is in zeer veel gevallen wel praktisch
    Originally posted by tomv
    Al hun toestellen zijn 5 polig uitgerust omdat zij RDM ondersteunen.

Maar mocht 3polig een probleem zijn zullen zij daar wel een oplossing voor zoeken.
    Wil toch even rechtzetten dat de splitters ook 3-polig kunnen zijn (of eender welke combinatie 5/3 pin) en dat we enkel pin 1,2 en 3 gebruiken, ook voor RDM (EF1)

Vriendelijke groeten
    Last edited by swinnenb; 19-03-06, 23:45.
    Bart Swinnen
    LUMINEX Lighting Control Equipment

Comment

• smmeij
      • Aug 2000
      • 110

Je hebt die splitters in alle maten, van 3 weg t/m 10 weg, en gecombineerd 3 en 5 pins.

Bij ons is t/m 6 uitgangen een "haakmodel" (voor in de truss eventueel), en de 10 weg's zijn van het 19 inch model, die we naargelang in lege kisten schroeven om zo mee op klus te nemen.
      The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

Comment

• lj-bjorn
        • Dec 2005
        • 6

Ik wil wel graag even opmerken dat er wel een groot verschil zit tussen splitters en boosters. Dit is helaas niet altijd duidelijk in de naam terug te vinden.

Van martin bijv. heet dit Opto splitter.
        Dit wil zeggen dat alle uitgangen optisch gescheiden zijn.
        Dit vind ik persoonlijk erg belangrijk want dan zijn de uitgaande dmx lijnen echt van elkaar gescheiden doormiddel van elk een eigen trafotje en eigen driver.
        Als er dan een spanning of storing op de lijn komt is het slechts een enkele lijn waar je problemen mee hebt.

Bij een booster is meestal maar een trafo gebruikt voor de gehele electronica. dus alle lijnen hangen aan elkaar. Als er dan spanning op de lijn komt gaat alles eruit inclusief je sturing

Op deze manier zijn de optosplitters dus ook een extra veiligheid in de gehele instalatie en leg ik ook het liefst meteen een splitter bij de sturing als je een lange kabel hebt naar je eerste spot.

Comment

• Lighting
          • Sep 2004
          • 209

Originally posted by Whitefarmer
          HELP!
          ik heb een showtec booster 4 gekocht.
          Indien ik niet alle 4 de uitgangen gebruik, moet ik dan alle "openstaande" outputs terminaten??

De link out is schakelbaar met een terminate schakelaar, dus die kan ik terminaten.???(in de ZEER korte beschrijving wordt alleen de "link" terminate als oplossing bij storingen vermeld).
          nee is niet nodig

Lighting
          LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

Working...