Kleine beursstand uitlichten?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mabit
    • Apr 2002
    • 12

Kleine beursstand uitlichten?

Ben benaderd door een klant die wil dat wij een lichtplan maken voor zijn beursstand.

Ok geen probleem, maar de stand is maar 2 x 3 meter.

Ik zal even snel een situatieschets geven wat klant aan mij vertelde...
    [code]
    <-3 meter->
    =======================
    | _______ |
    | | | |
    | | | |
    | | | |
    | ======= |
    | | (2 meter diep)

[/code]
    In het midden komt een dicht paneel van ongeveer 1 meter breed, met een hoogte van 3-4 meter. Hierop komt o.a. een logo, een plasma scherm en 2 pc's. (Dit paneel zijn de =='s)

Hier achter komt een tafel te staan.

De stand heeft dus zeg maar 2 ingangen van een meter breedt en 2 meter diep.

Klant wil er iets van bewegend licht in hebben zodat hij meer opvalt.

Ik dacht aan 2 yoke spots boven iedere "ingang". Of kan ik beter 2 scans aan de achterkant van de stand ophangen?

Is het een idee om er een trusskooi in te zetten? Als ik een trusskooi maak van 2x3 + 2x 2 meter gaat hij niet passen denk ik, aangezien de hoekpunten er dan niet meer inpassen, de stand heeft namelijk standaard zijwanden en achterwanden.

Voor de rest was ik gewoon van plan om een paar par 64 spots op de muren te richten en wat licht op de tafel, maar daar kom ik later nog wel uit.

Iemand commentaar, suggesties of tips?
    Wie heeft er nog meer "kleine" stands uitgelicht?

edit: fixed situatie schets
  • driesmees
    • Apr 2003
    • 1076

Werken in de kleuren die ook verwerkt worden in het logo?
    Anders, voor je wand een doek spanen, tussen wand en doek 10cm, daarop wat spelen met kleuren(scrollertje)? wel maken dat je wit doekie niet bruin word hé[:P]
    Ik wil het ok wel eens proberen(m'n pa heef vaak beursstands)

[CENTER] [/CENTER]

Comment

• mabit
      • Apr 2002
      • 12

Ja dat was ik sowieso al van plan, er zit redelijk veel rood in het logo dus daar kunnen we wel wat meedoen, ben alleen wel een beetje bang dat we de wallen gaan nabootsen

Maar ik zit heel erg te twijfelen of we nu scanners of macs moeten nemen, tis tamelijk low-budget. Het gaat erom dat er wat licht over de vloer en over het gangpad heen beweegt dus lekker rustig.

@ driesmees? waar ga ik dat doek tussen spannen? Een trusskooi gaat niet passen denk ik, dus is er nix om te spannen. Neem aan dat je de colorchanger dan achter het doek gooit zodat het doorschijnt? Is wel een leuk idee, denk dat je er een beetje plastic achtig doek voor nodig heb, maar waar haal je dat?! Zo dat niet zo snel weten.

Comment

• driesmees
        • Apr 2003
        • 1076

Ik doe dit vaak op kamp(me doeken), daar gebruiken we gewone witte lakens voor.
        Zijn dan van katoen en warmte bestandig, wij gebruiken dan ook maar kleine 60 watt nijper
        [CENTER] [/CENTER]

Comment

• mabit
          • Apr 2002
          • 12

citaat:Geplaatst door driesmees

Ik doe dit vaak op kamp(me doeken), daar gebruiken we gewone witte lakens voor.
          Zijn dan van katoen en warmte bestandig, wij gebruiken dan ook maar kleine 60 watt nijper
          witte lakens kun je niet spannen, bovendien ziet het er niet mooi uit.

Zat meer te denken aan iets gladders, beetje latex achtig doek wat gespannen kan worden

Comment

• driesmees
            • Apr 2003
            • 1076

je kan het proberen, nog nooit gedaan toon zeker enkele foto's!.
            Ik zou gaan voor scans, Met een hoge fade tijd, (zodat ze héél traag bewegen,)
            nog een tipie is dat je niet in de bezoekers hun ogen mag zitten, dat is echt vervelend!!!Wat je ook kan doen, is gewoon over je stand een leine truss spannen, en dan met vlokbelichtingsarmaturen de zijkanten uitlicchten, en de heletijd het hele kleurenspectrum afgaan, met rgb mixing, geeft ook een flashy effect, en gemakkelijk in te programeren
            [CENTER] [/CENTER]

Comment

• johan L.
              • May 2001
              • 384

T hangt ook erg af van wat voor beurs, wat voor publiek.

Maar custom made gobo in de movinghead met t bedrijfslogo doet t wel goed.

En goed opletten dat je niet te veel licht op de computers en plasma zet want dat zie je dan niet meer.

Net deed ie het nog.

Comment

• driesmees
                • Apr 2003
                • 1076

citaat:Geplaatst door johan L.
                En goed opletten dat je niet te veel licht op de computers en plasma zet want dat zie je dan niet meer.
                Das Dan ook weer waar
                [CENTER] [/CENTER]

Comment

• AJB
                  • Jul 2003
                  • 2289

Beste Mabit,

Betreffende jouw beursstand, zou je het volgende kunnen proberen...

De achterwand belicht d.m.v. stiplights (bijv. Brabo sunstrip) vanaf de grond. Zo'n sunstrip is niet veel meer dan een bak met 10 halogeen spots (grote afstraalhoek). Licht, klein en netjes om te zien. Hiervoor plak je een donker filter (bijv. L181), waardoor je stand een futuristisch uiterlijk krijgt, en je plasma-schermen de aandacht op zich vestigen. In het middelste vierkant maak je ook gebruik van sunstrips, maar dit keer hang je ze boven aan de 3/4 meter hoge paal. Naar beneden schijnend gebruik je een contrasterende kleur (bijv. donker blauw) waardoor de paal los komt van het geheel. Op de grote wand kun je evt nog 2 profiels laten schijnen met een colorizer gobo erin. Deze gobo bevat een soort gel met gekleurde glassplinters, die door de warmte van de lamp langzaam bewegen. Dit geeft iets meer actie aan het plaatje, en maakt het geheel iets minder saai. Denk er wel om, dat de klant bijv. uitleg wil geven over het product, en je beter niet teveel afleiding kunt creeren...

Evt (afhankelijk van soort vloer, bijv. wit marmer) kun je 2 mac300's laten 'vegen'met langzame kleurwisseling. Denk ook hierbij aan het contrast... Niet te veel disco, subtiele verschillen !

greetz AJB

If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                  ------------------------------------------------
                  Arvid Buit
                  Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• mabit
                    • Apr 2002
                    • 12

citaat:Geplaatst door AJB

Beste Mabit,

Betreffende jouw beursstand, zou je het volgende kunnen proberen...

De achterwand belicht d.m.v. stiplights (bijv. Brabo sunstrip) vanaf de grond. Zo'n sunstrip is niet veel meer dan een bak met 10 halogeen spots (grote afstraalhoek). Licht, klein en netjes om te zien. Hiervoor plak je een donker filter (bijv. L181), waardoor je stand een futuristisch uiterlijk krijgt, en je plasma-schermen de aandacht op zich vestigen. In het middelste vierkant maak je ook gebruik van sunstrips, maar dit keer hang je ze boven aan de 3/4 meter hoge paal. Naar beneden schijnend gebruik je een contrasterende kleur (bijv. donker blauw) waardoor de paal los komt van het geheel. Op de grote wand kun je evt nog 2 profiels laten schijnen met een colorizer gobo erin. Deze gobo bevat een soort gel met gekleurde glassplinters, die door de warmte van de lamp langzaam bewegen. Dit geeft iets meer actie aan het plaatje, en maakt het geheel iets minder saai. Denk er wel om, dat de klant bijv. uitleg wil geven over het product, en je beter niet teveel afleiding kunt creeren...

Evt (afhankelijk van soort vloer, bijv. wit marmer) kun je 2 mac300's laten 'vegen'met langzame kleurwisseling. Denk ook hierbij aan het contrast... Niet te veel disco, subtiele verschillen !

greetz AJB

Dank voor de nettere uitwerking, ziet er stuk beter uit, zal zo met ps wel wat maken,

alleen: dat vierkant in het midden is geen paal, maar een tafel dat aan de kant van het gang pad wordt afgeschermd met een paneel. Aan dit paneel hangt ook plasma scherm (op ongeveer 2meter hoogte). Daaronder staan 2 flatscreen pc's waarop een demo draait.

Het betreft dus geen pilaar maar een eenvoudig wandje van max 1 meter breed)

De vloer bestaat niet uit wit marmer maar gewoon uit standaard halfpollige tapijttegels met chess motief.

Nadeel vind ik die grootte van 2x3 meter, je kunt er amper wat mee. Denk dat ik de klant ga adviseren om iets anders te doen, want een tafel in het midden neerzetten vreet ruimte.

Maar wat, als iemand nog goede ideeen heeft hoor ik dat graag natuurlijk

Comment

• AJB
                      • Jul 2003
                      • 2289

Ik vind het van de klant wel slim; je vestigt de aandacht duidelijk op je te presenteren product... Zonder 3D-view kan ik weinig met je info, omdat er in het 1ste bericht wordt gesproken van een 3/4 meter hoog paneel[:I] De mogelijkheid van sunstrips en colorizers blijft mogelijk. Dit is simpel en strak, net als de klaarblijkelijke opzet van de klant.

Anyway succes ermee, en voor vragen mail ff

greetz AJB
                      Arvid Buit

Comment

• mabit
                        • Apr 2002
                        • 12

Ik heb het even verder uitgewerkt, perspectief klopt niet helemaal, maar dat is de schuld van Photoshop, keep in mind: het is maar *2* meter diep...

Vooraanzicht

Bovenaanzicht

Comment

• mabit
                          • Apr 2002
                          • 12

Zonder 3D-view kan ik weinig met je info,
                          ik heb bovenstaande dingen ook in psd

Comment

• AJB
                            • Jul 2003
                            • 2289

Ik krijg al iets meer duidelijkheid dankzij de plaatjes. Als verandering zou ik doorvoeren om frontpanel met plasma-scherm van onderaf aan te lichten. Van bovenaf heeft het in dit voorbeeld geen zin... Wat betreft de tapijttegels; niet aanlichten...het wordt er alleen maar lelijker van. Iets dat mij wel interesseert; welk product, of productgroep gaat men aanprijzen ? In een bepaald thema is het eenvoudiger om een ontwerp te maken, je creativiteit wordt dan namelijk iets minder op de proef gesteld

Blijf bij de sunstrips; deze zijn licht, goedkoop en strak (lees;netjes). Aanvulling met colorizers, of effect-wheel gobo's blijft mogelijk, afhankelijk van het thema

Nogmaals succes

groet AJB
                            Arvid Buit

Comment

• mabit
                              • Apr 2002
                              • 12

Ik krijg al iets meer duidelijkheid dankzij de plaatjes. Als verandering zou ik doorvoeren om frontpanel met plasma-scherm van onderaf aan te lichten. Van bovenaf heeft het in dit voorbeeld geen zin... Wat betreft de tapijttegels; niet aanlichten...het wordt er alleen maar lelijker van. Iets dat mij wel interesseert; welk product, of productgroep gaat men aanprijzen ? In een bepaald thema is het eenvoudiger om een ontwerp te maken, je creativiteit wordt dan namelijk iets minder op de proef gesteld

Blijf bij de sunstrips; deze zijn licht, goedkoop en strak (lees;netjes). Aanvulling met colorizers, of effect-wheel gobo's blijft mogelijk, afhankelijk van het thema

Nogmaals succes

groet AJB
                              Het is geloof ik voor een of ander software product, weet het niet precies, maar high tech is geen gek idee.

Weet je ook waar ik die sunstrips kan huren want heb ze zelf niet en kan ze ook niet zo een twee drie vinden. Je wilt er gewoon standaard filters (van een par) overheen plakken, is dat niet een beetje slordig?

Maar dat plasma scherm kan ik vrij moeilijk van de onderkant belichten, aangezien daar die tft monitoren moeten komen denk ik, ik zal kijken of ik aan de zijkant wat neer kan zetten.

Maar goed, hoe ga ik e.e.a neerzetten, een stafief vreet te veel ruimte en een truss kan ik er ook niet kwijt, er hangt standaard een railtje in met 2x 50 watt spot maar daar kan ik geen mac aan ophangen

Comment

Working...