MAC 250 Entour

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ljmartijnw
    • Apr 2004
    • 133

Heeft er iemand al wat meer ervaring met de entour opgedaan, want wij willen ze ook gaan aanschaffen en ik hoor graag jullie commentaar om een afweging te kunnen maken.
    Down Under.

Comment

• cornedure
      • Jul 2002
      • 230

Nog steeds hetzelfde als mijn vorige post. Een negatief punt is dat bepaalde entours (niet allemaal) na een kleurenchase op een totaal verkeerde plek zijn gestopt, waardoor je ze moet resetten.

Weet iemand daar een oplossing voor?

Anders zijn het prima headjes, de fouten buiten beschouwing gelaten.

@ (iCe): Er is wel degelijk een bump in intensiteit. We hebben ze vergeleken naast een Sagitter Moving Spot 250 (Robe-kloon) en een Mac 300 en de twee andere doen de fading prima.

Het is precies alsof de mannen van Martin berusten op het 16bit kanaal voor de precisie en het 8bit kanaal voor het ruwe werk wordt gebruikt. Te ruw naar mijn zin.

Comment

• deurklink

De grote verschillen die mij zijn opgevallen is dus betere optiek bij de entour (minder kleurschifting aan de rand van de bundel) Na mijn idee is hij iets stiller. En voor vaak verplaatsen is de "lock" van de head erg fijn! Verder is alles al genoemd.

Comment

• Jasper-Lichtbron
          • Jun 2001
          • 2155

cornedure, heb je die andere shutter functie al eens geprobeerd? Je kunt in de software op de base instellen hoe de fading moet lopen, 2 verschillende opties...

Ik pak de manual er even bij: PERS -> dICU -> DIM2

Ze staan dan op Tungsten modus welke in mijn ogen vele malen beter is dan de normale 0-100% modus... het lijkt er zelfs op alsof ze die omgedraaid hebben ofzo, Tungsten dimt namelijk zonder die rare dip in intensiteit.

Dat van die kleurenchase ben ik nog steeds niet tegengekomen, ja wanneer je het kleurenkanaal op 255 (geloof ik?) laat staan gaan ze zelf lopen scrollen, maar dat het eindpunt anders is is logisch; omdat dat random gebeurd (de kop kiest links of rechts-om op een random manier).

Verder ben ik er nu wel redelijk tevreden over, alhoewel de beweging nog steeds niet 100% schokvrij is; wel zover dat het niet meer opvalt. En ik vind de focus erg langzaam, te langzaam om een leuk effect ermee te kunnen maken (duurt erg lang voordat ie op-en-neer is).

Comment

• cornedure
            • Jul 2002
            • 230

Bedankt voor de tip qua Tungsten instelling. Ik zal het eerstdaags proberen. Ik hou je op de hoogte

Comment

• Dj Nvie
              • Dec 2004
              • 155

ik ga hem ook maar is proberen dan
              Hier staat iets, maar het gaat over niets...

Comment

• LJ Gerrit
                • Apr 2002
                • 479

citaat:Geplaatst door cornedure

Nog steeds hetzelfde als mijn vorige post. Een negatief punt is dat bepaalde entours (niet allemaal) na een kleurenchase op een totaal verkeerde plek zijn gestopt, waardoor je ze moet resetten.

Weet iemand daar een oplossing voor?
                Updaten naar de juiste software. Informeer bij uw leverancier.
                ------------------------------------------------
                Without colour, there is no perception
                MvG

Gerrit Schottert
                Controllux

Comment

• Jasper-Lichtbron
                  • Jun 2001
                  • 2155

Ik heb nog eens gekeken, misschien dat het probleem inderdaad komt vanaf de tafel. Ik gebruik de heads in 16 bit extended modus, wat betekend dat o.a. de dimmer dubbele kanalen krijgt. Helaas kan mijn tafel hier niet mee overweg (een fixture kan slechts 1 intensity kanaal gepatched krijgen) en daarom laat ik het 2e kanaal achterwege. Dat betekend wel automatisch dat dat kanaal op 0 blijft staan, en dus de "finetuning" achterwege blijft. Wanneer de software in de kop hier geen rekening mee houd kan ik me voorstellen dat dat lijdt tot rare sprongetjes in de shutter.

Misschien dat Gerrit hier een oplossing voor heeft of weet? Eigenlijk zou het wel handig zijn als er nog een andere software modus komt, die gelijk is aan Extended, maar het dimmer kanaal maar 1 parameter geeft. Ik zou verwachten dat de extended modus gelijk werkt aan de normale modus waneer je het 2e kanaal onbenut laat; is dat ook echt zo?

Comment

• LJ Gerrit
                    • Apr 2002
                    • 479

citaat:Geplaatst door (iCe)

Ik heb nog eens gekeken, misschien dat het probleem inderdaad komt vanaf de tafel. Ik gebruik de heads in 16 bit extended modus, wat betekend dat o.a. de dimmer dubbele kanalen krijgt. Helaas kan mijn tafel hier niet mee overweg (een fixture kan slechts 1 intensity kanaal gepatched krijgen) en daarom laat ik het 2e kanaal achterwege. Dat betekend wel automatisch dat dat kanaal op 0 blijft staan, en dus de "finetuning" achterwege blijft. Wanneer de software in de kop hier geen rekening mee houd kan ik me voorstellen dat dat lijdt tot rare sprongetjes in de shutter.

Misschien dat Gerrit hier een oplossing voor heeft of weet? Eigenlijk zou het wel handig zijn als er nog een andere software modus komt, die gelijk is aan Extended, maar het dimmer kanaal maar 1 parameter geeft. Ik zou verwachten dat de extended modus gelijk werkt aan de normale modus waneer je het 2e kanaal onbenut laat; is dat ook echt zo?
                    De Mac250 Entour bezit 2 modes:
                    16 bit mode
                    16 bit Extended mode

De 16 bit's mode heeft maar 1 dimmer parameter, voor meer info:

MvG

Gerrit Schottert
                    Controllux

Comment

• Jasper-Lichtbron
                      • Jun 2001
                      • 2155

Ja, maar wanneer je wel gebruik wil maken van 16 bit kleuren en focus resolutie; dan moet je de extended modus hebben, waarbij je dimmer dus ook 2kanaals wordt. Maak het uit of je dimt met 1 parameter en er 1 aanstuurt, of 2 en er 1 aanstuurt?

Comment

• LJ Gerrit
                        • Apr 2002
                        • 479

Maak het uit of je dimt met 1 parameter en er 1 aanstuurt, of 2 en er 1 aanstuurt?
                        Nee, volgens mij niet. In de club waar ik werk met de Entours heb ik geen verschil ervaren. (ik heb het vandaag even gecheckt)
                        MvG

Gerrit Schottert
                        Controllux

Comment

• Jasper-Lichtbron
                          • Jun 2001
                          • 2155

Heb vandaag nog eens opgelet, en de strobe functies zijn inderdaad van mindere kwaliteit dan op onze Robe's. Of tenminste; dat is een kwestie van smaak natuurlijk, maar ik vind die van de Robe's beter/leuker.
                          Het dim verhaal blijft niet echt superlekker gaan, op heel langzame snelheden wel; maar bij redelijk snelle fades zitten er inderdaad rare schokjes in. Ditzelfde geld overingens voor het faden tussen 2 kleuren in 16 bit extended modus, als je dit met een beetje tempo probeert te doen raken de koppen helemaal te weg kwijt.
                          Probeer zelf maar: 2 stappen chaseje tussen CRC en geel (wel zodat je kunt faden natuurlijk), en dan op redelijk tempo afspelen; dat vind het kleurenwiel toch niet al te tof.
                          Ik ondervind heel af en toe ook nog steeds problemen met koppen die de weg kwijt raken qua beweging. Bijvoorbeeld: ik druk op mijn console op HOME, en er gebeurd niets (koppen blijven op de huidige positie). Vervolens verander ik de tilt parameter een heeeeeeeel klein beetje, de kop wordt wakker en springt ineens naar de goeie positie. Jammer genoeg kan ik dat niet naproduceren omdat het zelden en onder verschillende omstandigheden gebeurd.
                          Wil overigens niet zeggen dat ik niet posities ben over de heads, ik vind alleen dat ze te snel de fabriek uitgestuurd zijn, wat de kwaliteit niet ten goede komt. Dit soort fouten had tijdens een gedegen bugtest en testen door gebruikers makkelijk naar voren kunnen komen.

Comment

• cornedure
                            • Jul 2002
                            • 230

Beste Gerrit,

Kan je ons dan uitleggen waarom het dimmerkanaal van een Mac 300 of een Robe-kloon (250 versie) zonder bumps van 0 naar 100% gaat, en een Mac 250 entour (in 16 bit mode) niet? Ze werken dan toch allemaal op 8 bit mode?

En waarom is die focus in ***snaam zo traag? Komt daar verandering in? Of is dit ook door het gebruik van de 16 bit mode ipv 16 bit extended?

Heb even gelet op het shutter-probleem: als je de shutter op random-strobe zet op volle intensiteit gaan de bladen niet volledig dicht.

En ik ga mezelf herhalen, maar kan Martin geen extra kanaal instellen voor prisma-rotatie? Ik vind het te gek voor woorden dat je in 16 bit de gobo-indexering kan bepalen maar de rotatie van de prisma maar voor 1/2 van een kanaal wordt gebruikt.

Wel zeer te spreken over kleurenscroll bij trage snelheid. En de gobo-morphing.

Ter informatie: alle heads hebben software versie 1.4.3

Comment

• LJ Gerrit
                              • Apr 2002
                              • 479

Voordat ik de vragen/opmerkingen van “iCe” en “cornedure” ga beantwoorden wil ik eerst een algemene opmerking plaatsen voor een ieder die dit forum bezoekt:

Wij van Fairlight zijn blij met de feedback die we ontvangen via het J&H Forum over onze producten. Of ze nu positief of negatief zijn, het zijn en blijven opmerkingen/reacties waar we veel waarde aan hechten.

Het stelt ons zeer teleur dat sommige forumleden wel ruim de tijd nemen om negatieve klanken op het forum te plaatsen maar niet de moeite nemen om een copy te sturen naar Fairlight.
                              Veel van de gemelde “problemen” die er blijken te zijn, zijn nooit gemeld bij Fairlight of bij Martin Proffesional. Zijn de problemen incidenteel of structureel?

Kortom: Volgens een aantal forumleden zijn onze producten “beroerd” maar wij zijn niet te beroerd om jullie te helpen!!

Langs deze weg wil ik jullie vriendelijk verzoeken om in het vervolg jullie feedback niet alleen te plaatsen op het J&H forum maar ook een copy te sturen naar info@fairlight.nl

Met vriendelijke groet,
                              Fairlight BV

G. Schottert

MvG

Gerrit Schottert
                              Controllux

Comment

• LJ Gerrit
                                • Apr 2002
                                • 479

Heb vandaag nog eens opgelet, en de strobe functies zijn inderdaad van mindere kwaliteit dan op onze Robe's. Of tenminste; dat is een kwestie van smaak natuurlijk, maar ik vind die van de Robe's beter/leuker.
                                Oke, het is een kwestie van smaak.

citaat:
                                Het dim verhaal blijft niet echt superlekker gaan, op heel langzame snelheden wel; maar bij redelijk snelle fades zitten er inderdaad rare schokjes in.
                                In welke mode staat de dimmer? DIM 1 (liniear 0-100%) en DIM 2 (Tungsten). Ik weet niet of het veel uit maakt maar volgens onze TD zijn de dim-fade's zeer vloeiend!

citaat:
                                Ditzelfde geld overingens voor het faden tussen 2 kleuren in 16 bit extended modus, als je dit met een beetje tempo probeert te doen raken de koppen helemaal te weg kwijt.
                                Probeer zelf maar: 2 stappen chaseje tussen CRC en geel (wel zodat je kunt faden natuurlijk), en dan op redelijk tempo afspelen; dat vind het kleurenwiel toch niet al te tof.
                                "een beetje tempo" is erg relatief!! Ik heb zelf in het weekend vele color, gobo, dim bumps draaien en heb serieus geen probleem!

citaat:
                                Ik ondervind heel af en toe ook nog steeds problemen met koppen die de weg kwijt raken qua beweging. Bijvoorbeeld: ik druk op mijn console op HOME, en er gebeurd niets (koppen blijven op de huidige positie). Vervolens verander ik de tilt parameter een heeeeeeeel klein beetje, de kop wordt wakker en springt ineens naar de goeie positie. Jammer genoeg kan ik dat niet naproduceren omdat het zelden en onder verschillende omstandigheden gebeurd.
                                Zonder meteen de console de schuld te geven ben ik benieuwd met welke console jij werkt waarmee deze problemen zich voordoen.

citaat:
                                Wil overigens niet zeggen dat ik niet posities ben over de heads, ik vind alleen dat ze te snel de fabriek uitgestuurd zijn, wat de kwaliteit niet ten goede komt. Dit soort fouten had tijdens een gedegen bugtest en testen door gebruikers makkelijk naar voren kunnen komen.
                                Dat is een mening waar we velen met ons mee eens zijn. Je kunt van mij aannemen dat ze bij Martin Proffesional hun lesje wel hebben geleerd.

iCe: Om je problemen nader te simuleren zijn we meer gegevens nodig. Mail je "problemen" even naar info@fairlight.nl en er wordt spoedig contact met je opgenomen.
                                MvG

Gerrit Schottert
                                Controllux

Comment

Working...