MAC 250 Entour

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Klaaske
    • Jun 2003
    • 571

MAC 250 Entour

De Mac 250 Krypton is pas uit en ze komen alweer met
    een vernieuwde versie van deze MH : MAC 250 Entour

Meer te lezen op : http://www.martin.dk/product/product...t=mac250entour

topic naam geëdit door lichtmod
    <font size=\"1\">
    Groeten,
    Jaap
    <b>
    -[GSXke :)]-
    </font id=\"size1\"></b>
  • Wouter Verlinden
    • Dec 2000
    • 263

Hoi,

bij alle release-info en promotiemateriaal van de MAC250 Krypton stond duidelijk vermeld dat de Entour er snel zou aankomen... (iets in de aard van: "The first one of the two new kids in the MAC250-series")

Tis dus niet dat ze aan de klanten dingen hebben verzwegen...

Entour is trouwens iets meer voor Pro-user terwijl Krypton iets meer voor disco enzo is bedoeld...

Groetjes,

Wouter Verlinden
    Freelance Sound & Light Developper
    Wouter Verlinden
    Creative Sound & Light Development

Comment

• -Aart-
      • Jul 2001
      • 801

Is dit nu hetzelfde soort verschil als tussen de 250 en 250 + ... ? Ik begin nu in de war te raken.

Comment

• EP Woody
        • May 2001
        • 795

De Mac 250 Krypton was ooit bedoelt voor vaste installatie, maar is door de schokkende wijzigingen tov. de mac 250+ door veel bedrijven aangeschaft.

De Mac 250 Entour is daarentegen meer voor Touring ed. bedoelt, vandaar dat hij ook vrij snel hierna is gekomen.

Verschil tussen Mac 250 en + is dat de gobo's indexeerbaar zijn en de kleuren verwisselbaar. Verder niets met vaste installatie of touring te maken.

Comment

• axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

Het grootste verschil tussen de Mac250 Krypton en de Entour zijn de bijkomende 14° lens.
          Het vaste wiel heeft verder enkele beam-sizing posities die het mogelijk maken m zonder iris beamsizing te doen... Leuke en vooral snelle effecten mee te maken!

Entour zal dus vooral gebruikt worden voor scherpere projecties, geanimeerde gobo's en om hele decors mooi in dezelfde 'wash' te zetten door de scherpere projecties in vergelijking met de Krypton.

Laten we hopen dat de bugs er uit zijn... krypton blijft een zorgenkind!

Mja, nooit een echte M*rtin liefhebber geweest
          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• ralph
            Banned
            • Aug 2000
            • 2649

Ook hier weer erg spijtig te moeten lezen dat mensen al een oordeel hebben voordat ze een spot, of beter: een serie spots aan het werk hebben gehad.

Moet zeggen dat de Krypton lekker snel is, voordeel is dat via een eenvoudige SW update verbeteringen snel in de head zijn te pompen, dat is bij andere merken wel anders.

Waarom ze met een entour komen zo kort na de marktintroductie van de krypton snap ik niet geheel, maar over Martin blijf ik me verbazen, ze innoveren tenminste in plaats van (alleen maar) kopieren...

Comment

• Jeroen Zelle
              • Jul 2003
              • 42

de grotere verbetering in de Mac 250 Entour is natuurlijk de Pan/Tilt lock systeem. Zo kan je hem veilig vervoeren. En de Entour heeft 2 gobo wielen! Bovendien is het ontwerp mooier dan alle andere moving heads op de markt...

En ik vind de prijs nog wel meevallen...is ongeveer 300 euro duurder dan de Mac 250.

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

hoeveel kost hij eigenlijk
                sis
                Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Jeroen Zelle
                  • Jul 2003
                  • 42

De prijs van de Mac's zijn ongeveer (RICHTPRIJS);
                  Mac 250; 2175 euro
                  Mac 250 Krypton; 2395 euro
                  Mac 250 Entour; 2565 euro (voorlopige prijs)

dus de prijs valt reuze mee...

Comment

• DeMennooos
                    • Aug 2000
                    • 1416

Zou het dan ook eindelijk een error vrije versie zijn?
                    Hangen en werken....

En kwa design... Nah niet interessant. Ding moet gewoon werken.
                    En roadproof (lees: Hufterproof) zijn.
                    Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• johan L.
                      • May 2001
                      • 384

Die tilt lock is ook handig voor t servicen.

Heb je 2 handen vrij om gobo's te (ver)vangen
                      dat is 1 ding waar die denen goed over nagedacht hebben.
                      Net deed ie het nog.

Comment

• movergaauw
                        • Jul 2003
                        • 58

en dris alweeeer een nieuwe, de 550, de opvolger van de 500
                        Dat was al.

Comment

• LJ Gerrit
                          • Apr 2002
                          • 479

citaat:Geplaatst door movergaauw

en dris alweeeer een nieuwe, de 550, de opvolger van de 500
                          Voor de specificaties:

------------------------------------------------
                          Without colour, there is no perception
                          ------------------------------------------------
                          MvG

Gerrit Schottert
                          Controllux

Comment

• cornedure
                            • Jul 2002
                            • 230

Even een oud onderwerp van de schap halen.

Heb vorig weekend met de Entour mogen werken, daarvoor met de Krypton, en ik heb toch een paar bemerkingen.

Eerst de positieve kanten:

1. Een bak licht die eruit komt.
                            2. Mooie gobo's (glasgobo is prachtig ism met de prisma)
                            3. Warme, rijke kleuren.
                            4. Snel (maar toch niet sneller dan de Robe etc toestanden).
                            5. Precies in Pan/Tilt.

Negatieve kanten:

1. Wat is er in hemelsnaam mis met die dimmer? Van 0 tot 40% gaat hij erg langzaam en van 60 tot 100% is het vol licht. Ter informatie: laatste versie (1.4.3) qua software op zowel krypton als Entour.

2. De focus werkt traag, maar heeft wel een heel groot bereik.

3. De shutter is volledig verkeerd geprogrammeerd. Voor mij moet een trage strobo korstondig licht geven en dan uit blijven. Maar hier is het omgekeerd. Hier gaat hij kortstondig uit. Enkel een beetje spelen met de intensiteit (zie punt 1) kan soelaas bieden.

4. Waarom gebruiken ze dmx kanalen voor 16 bit toestanden (intensiteit, focus, gobo rotation), terwijl de prisma + rotatie op 1 kanaal moet? Had het veel liever omgekeerd gezien.

Het is dus blijkbaar die 16 bit implementatie die ervoor zorgt dat zoveel bugs de kop opsteken. Enfin, die 16 bit extended werd niet gebruikt wegens nutteloos in mijn ogen. Want waarom zou ik in 65536 stappen de dimmer willen regelen? Zijn 256 stappen niet genoeg misschien?

Comment

• Jasper-Lichtbron
                              • Jun 2001
                              • 2155

Het is niet zo dat je precies in 256/65536 stappen werkt. Okee; theoretisch gezien wel, maar kijk maar naar de beweging op je kleurenwiel. Die is in 16 bit toch echt veel nauwkeuriger dan in 8 bit modus; en dat scheelt wel als je een langzame overloop wilt programmeren.
                              Op de rest van de punten heb je grotendeels gelijk. Ik had gehoopt dat dat inmiddels met de nieuwe software opgelost zou zijn; maar dat valt dus blijkbaar tegen.

Even reactie op je punten:
                              1. Klopt, en is inderdaad erg irritant. Ik weet niet of het echt aan de shutter zelf ligt; die gaat volgens mij vrij geleidelijk open. Denk eerder dat het je eigen waarneming is waardoor het lijkt dat het niet lineair is.
                              2. Klopt ook, maar dit is een kwestie van een trage mechanische oplossing denk ik.
                              3. Dat is bij onze Kryptons niet zo; korte strobo is korte strobo volgens jou definitie.
                              4. Zie boven.

Het is jammer dat veel hardware tegenwoordig al wordt uitgegeven met nog slechte software erop. Haalt het product naar beneden terwijl het eigenlijk gewoon hele mooie spotjes zijn; wanneer de software vanaf het begin in orde geweest was had niemand er een slecht woord over hoeven spreken.

Comment

Working...