goedkope fog-coolers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • driesmees
    • Apr 2003
    • 1076

goedkope fog-coolers

Beste forummers,

Ik ben op zoek naar een variant voor het zogenaamde droogijs,
    ik heb iets gehoord over fog coolers, maar mijn budget is niet TE groot.
    Weet er iemand een fog cooler onder de 250€?
    Ik hoop dat iemand affirmatief kan reageren,

PS: ik heb de zoekfunctie gebruikt, niets gevonden :'(

Dries Mees
    .netics Studios
    [CENTER] [/CENTER]
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2138

gevonden met de zoekfunctie:

Latest news coverage, email, free stock quotes, live scores and video are just the beginning. Discover more every day at Yahoo!

hopelijk heb je er wat aan.

greetz ronny (bsl)
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• driesmees
      • Apr 2003
      • 1076

naar wat ik hier lee, is het eigenlijk gewoon de bedoeling om je fog echt koud te krijgen, gelijk op wwelke anier, dus als ik iets gelijkaardig van een frigo inbouw, moet dat ook werken?

alvast bedankt

Dries Mees
      .netics Studios
      [CENTER] [/CENTER]

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5946

En gelukkig hebben en aantal fabrikanten heel serieus nagedacht over het terugkoelen van de rookvloeistof...

Het zal je waarschijnlijk niet bevreemden dat wanneer je voeistof verwarmt...het gas wordt..wanneer je het were koelt....het weer vloeistof wordt...

Is dus iets om goed uit te dokteren voordat je zoiets met publiek gaat proberen.

Moderator J&H Licht en Geluid Forums
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Daan Hoffmans
          • Aug 2000
          • 1225

fog coolers werken mijns insziens niet echt goed, rook blijft een tijdje bij de vloer, maar stijgt toch vrij snel weer op, waardoor je toch weer een rokerige omgeving krijgt. Heb tot dus ver nog niets gezien wat het "echte droogijs" overtreft.

Maar even een antwoord op je eigenlijke vraag: voor zover ik me kan herinneren zijn die apparaten toch aardig aan de prijs...

""The PartyProfessional""
          <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• driesmees
            • Apr 2003
            • 1076

Ik heb ook reeds gedacht aan droogijs, maar er zijn enkele nadelen aan:
            -niet echt zo goedkoop
            -reeds beperkte houdbaarheid

En daarom dacht ik dat fog coolers mischien iets waren voor een hobbyist zoals mij.
            in de link van ronny spreekt men over een zelfbouw fog cooler.
            Het werkt echt met gewoon wat ijs in een bak, en zo je rok afkoelen.
            Word dit echt terug vloeistof?$
            of ist dat slechts als je te heavy afkoelt?

Dries Mees
            .netics Studios
            [CENTER] [/CENTER]

Comment

• johan L.
              • May 2001
              • 384

Ik kan t je morgen vertellen

na t zien van de tekening heb ik een oude koelbox gescoord en de schuur geplundert voor wat buizen, en even bij de locale electroboer een drogerslang gescoord.
              De kit staat nu te harden en het water te bevriezen.

En voor de verhuur wordt het hier toch niet gebruikt was alleen maar even een avondje bezigheidstherapie

Maar t idee vond ik leuk en of ik die koelbox nu weg gooi of ik zaag er 2 gaten in en gooi m weg omdat t niet werkt

Hebben we dr toch weer even lol van gehad.

Net deed ie het nog.
              Net deed ie het nog.

Comment

• KoenB
                • Mar 2003
                • 453

citaat:
                Ik kan t je morgen vertellen

na t zien van de tekening heb ik een oude koelbox gescoord en de schuur geplundert voor wat buizen, en even bij de locale electroboer een drogerslang gescoord.
                De kit staat nu te harden en het water te bevriezen.

En voor de verhuur wordt het hier toch niet gebruikt was alleen maar even een avondje bezigheidstherapie

Maar t idee vond ik leuk en of ik die koelbox nu weg gooi of ik zaag er 2 gaten in en gooi m weg omdat t niet werkt

Hebben we dr toch weer even lol van gehad.

Net deed ie het nog.
                Trek er dan ineens ff wat fotos van aub?

Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment

• johan L.
                  • May 2001
                  • 384

citaat:
                  Trek er dan ineens ff wat fotos van aub?

Koen (en een boel andere) Je weet dat dat normaal voor mij geen probleem is, Maar de digicam ligt bij de vriendin.
                  Kan er op zn vroegst van t weekend Foto's van maken,
                  Maaar mocht het werken ga ik een grotere koelbox zoeken en nog wat experiementeren.

Dus (voor t eerst in tijden) johan zonder camera

Net deed ie het nog.
                  Net deed ie het nog.

Comment

• driesmees
                    • Apr 2003
                    • 1076

ik had vandenacht nog een iddeetje(tot 'u over liggen piekeren :S)
                    Als je je rook terug afkoelt, dan KAN het terug vloeistof worden,
                    moest je nu eens, i.d.p.v. je rook gewoon door de koelbox sturen, dit door allemaal koperen buisjes door je ijs sturen.

dan wordt alles beter gekoeld, en in het einde, en in het begin maak je dat je buisje een eind naar beneden gaat, zodat al het fog-condensatie opgevongen wordt in het buisje, en voor hergebruik bestemd is.

Zoiets als een siffon(hoe noem je dat in het nederlands???) bij een afwasbak of bij een wc

je zal er miss wel verschillende buisjes moeten doorjagen, want dat rookmachientje zal de kracht niet hebben om al die rak door een dun koperbiusje te jagen hé

Dries Mees
                    .netics Studios
                    [CENTER] [/CENTER]

Comment

• speakerfreak
                      • May 2002
                      • 1446

citaat:
                      ik had vandenacht nog een iddeetje(tot 'u over liggen piekeren :S)
                      Als je je rook terug afkoelt, dan KAN het terug vloeistof worden,
                      moest je nu eens, i.d.p.v. je rook gewoon door de koelbox sturen, dit door allemaal koperen buisjes door je ijs sturen.

dan wordt alles beter gekoeld, en in het einde, en in het begin maak je dat je buisje een eind naar beneden gaat, zodat al het fog-condensatie opgevongen wordt in het buisje, en voor hergebruik bestemd is.

Zoiets als een siffon(hoe noem je dat in het nederlands???) bij een afwasbak of bij een wc

je zal er miss wel verschillende buisjes moeten doorjagen, want dat rookmachientje zal de kracht niet hebben om al die rak door een dun koperbiusje te jagen hé

Dries Mees
                      .netics Studios
                      haloo hej, ik snap er helemaal nix van, voor hergebruik?

Ik heb zelf weleens geprobeerd met zon simpel rookdsoos dingetjes met een slang naar uizeren bak met ijs, werkte opzich wel... maar steeg snel weer op

Frank, of the drive in show: The Xtreme Xperience.....hmhm
                      Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• johan L.
                        • May 2001
                        • 384

Het werkt vrij goed, Mijn koelbox was alleen te klein om hem op vol vermogen te testen, maar heb even een grote (1,5 liter flessen) koelbox gehaald voor wel 2 hele euro's en ga vanavond is wat groters maken.

Heb het wel in de schuur moeten proberen want er stond redelijk wat wind, en heb bleef toch wel redelijk hangen.

ga dan gelijk iets verzinnen op t ijs
                        want het wordt wel een natte bende zo.

Maar t viel me niet tegen voor een "zelfbouw" ding

Net deed ie het nog.
                        Net deed ie het nog.

Comment

• driesmees
                          • Apr 2003
                          • 1076

ik ga het ook een proberen, maar moet het in een koelbox?
                          is het niet mogelijk om dat gewoon in een houten triplex box te doen, want ik heb geen zin om de koelbox van m'n ouders open te halen

Dries Mees
                          .netics Studios
                          [CENTER] [/CENTER]

Comment

• Jasper-Lichtbron
                            • Jun 2001
                            • 2155

citaat:
                            is het niet mogelijk om dat gewoon in een houten triplex box te doen, want ik heb geen zin om de koelbox van m'n ouders open te halen
                            Kan makkelijk, maar een koelbox zorgt ervoor dat je ijs ook ijs blijft, hout is daar niet zo goed in ben ik bang.... Dan moet je meer een vaker gaan bijvullen lijkt me.

De groeten, Jasper

-= Make luv and keep listening to the music! =-

Comment

• driesmees
                              • Apr 2003
                              • 1076

zou het niet mogelijk zijn om zelfeen koebox te maken?
                              Welke materialen zouden vldoende isoleren hiervoor?
                              ik dacht aan zoiets:

|ijzer|isolerende stof|hout|ijzer|

Zou dit voldoende isoleren?

Dries Mees
                              .netics Studios
                              [CENTER] [/CENTER]

Comment

Working...