Overleden door stroboscoop

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rockmeister
    • Oct 2002
    • 134

Overleden door stroboscoop

Op een groot house feest Masters of Hardcore is afgelopen weekend iemand overleden doordat een stroboscoop 15 min achter elkaar aanstond. Mensen bleken met bosjes flauw te vallen de persoon in kwestie was onder invloed van drugs.

De site waar ik de info vandaan heb ben ik even kwijt zodra ik hem terug heb plaats ik die hier.

• LJ Chris
    • Jul 2002
    • 477

citaat:
    Op een groot house feest Masters of Hardcore is afgelopen weekend iemand overleden doordat een stroboscoop 15 min achter elkaar aanstond. Mensen bleken met bosjes flauw te vallen de persoon in kwestie was onder invloed van drugs.

De site waar ik de info vandaan heb ben ik even kwijt zodra ik hem terug heb plaats ik die hier.

Trek je niet te snel een conclusie??
    Iemand die sterft door een stroboscoop lijkt me een beetje vreemd..
    Ik denk dat dit verhaal beter klinkt:
    Iemand kijkt te lang in een stroboscoop en krijgt een epillepsie aanval; hulpdiensten kunnen niet snel bij de patient zijn omwille van het volk; als de hulpdiensten eindelijk bij de patient zijn (of omgekeerd) kunnen ze niet veel doen omdat de patient voor chemische brol en alcohol zit... en dus eindelijk overlijdt door zoveel factoren niet alleen die stroboscoop...

Begrijp me niet verkeerd; strobos zijn niet gezond en niet iedereen kan er even goed tegen maar niet vergeten objectief te blijven.

Groetjes

Chris
    Morgen is de drukste dag van je leven!

Comment

• tididi
      • Aug 2001
      • 352

was het niet het pilletje wat de persoon heeft genomen ipv het knipperlampje?
      die kutdrugs blijft de hele feestwereld verpesten.
      met vriendelijke groet van paul die absoluut tegen drugs is!!!!

p.j
      p.j

Comment

• KoenB
        • Mar 2003
        • 453

Okay misschien gepaste gelegenheid om een vraag te stellen : ik dacht altijd dat het wettelijk bepaald was (of zoiets, richtlijnen of zo) hoe lang een stroboscoop mag aanstaan. Kent iemand deze? Wordt er rekening mee gehouden?
        De aanleiding was voor mij dat ik een tijdje geleden heb geschoven op een fuif voor mensen met fysische moeilijkheden: rolstoelen en vanalles ... En ik heb toen een hele lijst met richtlijnen gekregen van de organisatie en één daarvan was toen het niet gebruiken van strobo.

Life is a freakshow, I just do the lighting
        Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment

• Rob
          • Dec 2000
          • 470

15 min. lijkt me idd wel een beetje erg lang. Maar ben zelf ook wel eens op het betreffende feest geweest nou ik kan je vertellen het is gloepes heet, je kunt slecht wat de drinken krijgen ivm met de grote en omdat het er nogal druk aan toe gaat, Er wordt idd veel van die k*t pillen gebruikt en als je dan ok nog een al dat geflikker aan de kop krijgt dan kan ik me voorstellen dat er sommigen kunnen flauwvallen, of in het ergste geval een dodelijke toeval krijgen.

Denk dat het met veel meer factoren te maken hebbn.

Rob v.d. Molen
          N.R.G Dj-Team
          " Heb je een job....huur dan Rob de lichtbob "
          Rob v.d. Molen

Comment

• rockmeister
            • Oct 2002
            • 134

het schijnt dat de mensen met bosjes out gingen op dat moment

Comment

• Jan-Peter
              • Jan 2001
              • 311

Op hun website is er niets van te lezen.

Powered and inspired by followers worldwide we preserve the infamous hardcore sounds. Masters of Hardcore — the world’s leading hardcore brand.

Wel veel foto materiaal van de laatste editie.
              16 februari 2008... PA-markt !

Comment

• Merijndj
                • Mar 2001
                • 660

citaat:het schijnt dat de mensen met bosjes out gingen op dat moment
                Dat zegt nog niet dat het door die stroboscoop kwam...

Groeten,

Merijn

Ik heb mijn eigen modelhovercraft....
                zie mijn profiel voor een foto.

Comment

• dome
                  • Mar 2002
                  • 159

citaat:Op hun website is er niets van te lezen.

Ik denk ook niet dat een organisator trots op zijn site gaat vermelden dat mensen met bosjes neer vielen.

Ik heb het op een Mystery Land indoor in de jaarbeurs wel een keer meegemaakt dat er iemand op het podium in m'n armen viel en riep "dat licht.. dat licht" en toen onder zeil was. Nu kan ik wel vertellen dat we nog nooit zo snel met de dame in kwestie door een stampvolle hal naar de e.h.b.o zijn gerend. Dame is afgevoerd naar het ziekenhuis. Tijdens de afbouw hoorden we dat het gelukkig allemaal goed is afgelopen en dat zij een epileptische aanval had gehad.

Je schrikt je toch kapot als zoiets gebeurt.
                  Als er dan ook nog drugs/drank in het spel zijn en eventuele tegenslagen t.o.v hulp kan ik me best voor stellen dat iemand dat niet overleeft.

Tuurlijk had die gene geen drank of drugs moeten gebruiken, maar het zal je kind maar wezen die na een feestje nooit meer terug komt.

En zo denk ik erover..

Gegroet,

Comment

• B-there
                    • Oct 2002
                    • 272

citaat:de persoon in kwestie was onder invloed van drugs.
                    Ja, daar zeg je het DRUGS!
                    Je gaat je dan eigenlijk meteen afvragen; Waarom neemt iemand de rotzooi?????!
                    Je hebt dan waarschijnlijk het IQ van een baksteen, en het verstand van een trilplaat!
                    En dan nog iets..
                    WELKE ACHTERLIJKE IDIOOT ZET EEN STROBOSCOOP 15 MINUTEN LANG AAN!!!!???
                    Welke effect heeft dat nog op een licht show???? HELEMAAL NiX.
                    Daar zou ik ook helemaal gestoord van worden!!
                    En dan ik combinatie met Drugs.... Ja, gek he?? dat ze dan als bosjes neervallen!

gRZ

b

<center>Boston Tea Party - Is this a party or what!?</center>
                    <center>-------------------</center>

Comment

• WTT
                      • Feb 2002
                      • 158

Ok warmte, een hoop mensen bij mekaar dus weinig zuurstof,
                      voor een hoop mensen al een reden om zich niet lekker te voelen.
                      Als je dan weet dat 1 op de 10 mensen (echt waar) licht epileptisch
                      zijn (dat weet men vaak zelf niet) en vervolgens door een stroboscoop (of andere snel knipperend licht) gedesorienteert raakt is een aanval of toeval redelijk snel gebeurt en dat heeft niks met drugs te maken (drugs zijn alleen een katelysator).

Neemt niet weg dat het altijd lullig blijft als zoiets gebeurt.

WTT rentals
                      WTT rentals

Comment

• LuxProDeo
                        • Feb 2003
                        • 245

Zal het een combinatie van drukte - warmte - drank - drugs - epilepsie - overdadig strobe gebruik zijn geweest, dan nog blijft het tragisch (niet dat iemand hier beweert dat het niet zo is).

Toch: drugs zijn rommel, en in een geval als dit wellicht eerder aan te wijzen als de 'dader' dan het 15 minuten lang knipperen van een strobe.

Blijf ik toch denken dat er ook nog zoiets bestaat als gezond verstand. Ik ben geen reguliere bezoeker van house feesten, maar zou er zelf toch vanuit gaan dat er op een dergelijk feest genoeg mensen aan de pillen zitten (en vast ook enorm veel niet).

En als je weet dat je het licht doet voor een evenement met als omstandigheden warm - druk - veel mensen die uit hun plaat zijn van drank & drugs dan lijkt me dat iets om rekening mee te houden.

Je kunt het persoonlijk nog zo sterk afwijzen, maar je weet dat er mensen gaan zijn die drugs gaan gebruiken, die wellicht hun eigen grenzen niet kennen, en die simpelweg erg gevoelig

En dus zul je daar rekening mee moeten houden. Net zoals je bij een bierfeest in een theaterzaal niet je beste balletvloer laat liggen, en daarna gaat lopen zeuren dat 'ie volledig is afgeragd.

Niet om de schuld geheel op de strobe te schuiven, of te gaan bepleiten dat er maar even met elke domme actie van elke malloot rekening moet worden gehouden, uiteraard zijn daar grenzen aan.

Maar dat er mensen met bosjes out gaan, dat kan nooit de bedoeling zijn. En als is de strobe alleen de katalysator, of die druppel van dat spreekwoord met die emmer, als je zoiets kunt voorkomen door je in te houden met strobe gebruik, dan lijkt me dat je dat gewoon moet doen, ook al zijn de al dan niet foute pillen of de absurde wachtrij voor een bekertje water/fris nog zo hard de ware 'schuldigen'.

Natuurlijk hoef je niet heel je lichtplan aan te passen en alleen nog maar mooie, in elkaar over vloeiende washes in pastel tinten te maken om de gedrogeerden der aarde tegemoet te treden, maar 15 minuten knipperen met een strobe roept bij mij (als belichter van vnl. theaterproducties) toch als eerste vraag op waar dat goed voor is.

Comment

• movinghead
                          • Aug 2001
                          • 559

Ik moest eerst denken aan iemand die overwogen heeft zelf maar een strobo te maken. Maar nee het viel mee...

citaat: maar 15 minuten knipperen met een strobe roept bij mij (als belichter van vnl. theaterproducties) toch als eerste vraag op waar dat goed voor is.
                          Het is goed voor het volgende... Dat valt mij direct op als ik onze Quasar een jens geef. De bewegingen van mensen vallen minder op waardoor ze zich meer durven laten gaan.

Ik snap echter niet dat dat een kwartier lang nodig is...

Bij een bepaalde frequentie kunnen mensen met aanleg voor epilepsie een aanval krijgen wanneer ze langdurig aan deze flitsen blootstaan. Dit is echter alleen zo als de strobe erg fel is zodat de overige verlichting in het niet valt. Dan wel dat het in die mate erg donker is dat het enige licht de strobe is.
                          Als je de strobe gedurende lange tijd aan laat staan, gebruik dan ook ander licht daarnaast.

<center>----------When technology is master, disaster comes faster----------</center>
                          <center>----------- Click for profile -----------</center>
                          [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• speakerfreak
                            • May 2002
                            • 1446

citaat:Bij een bepaalde frequentie kunnen mensen met aanleg voor epilepsie een aanval krijgen wanneer ze langdurig aan deze flitsen blootstaan
                            ja hoe zit dat me epelepsie,. dat is toch zoiets van BIJVOORBEELD, 5 tot 9 flitsen is erg voor epelepsie gevallen snelheid daarboven niet...

Frank, of the drive in show: The Xtreme Xperience.....
                            Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• WTT
                              • Feb 2002
                              • 158

epilepsie volgt na desorientatie dus iemand moet eerst gedesorieteerd raken (klap op je hoofd, flauw(wat eeen woord)vallen, strobo ect.) maar dit is toch niet de internet arts

WTT rentals
                              WTT rentals

Comment

Working...