Hallo allemaal, zoals ik al in een eerder bericht heb vermeld zou ik de Freekie aanschaffen. Het dingetje is er nu en moet zeggen het werkt best leuk. Alleen liep ik tegen het volgende aan: Ik gebruik de oude 218 scans via convertor. De eigenschap van deze convertor (dmx>Martin protocol) is dat scan 1, scan 2 tot max 8 scans achter elkaar komen te liggen qua adres. Nu is het bij de Freekie zo dat ie 12 kanalen per effect reserveert. Tevens kun je per 12 kanalen een pan en tilt kanaal aangeven. Je raadt het al dat geeft dus problemen omdat de scans achter elkaar aansluiten, je kunt niet twee keer een pan en/of tilt toekennen. Nu heb ik het opgelost door telkens een scan over te slaan qua adressering, alleen het irritante is dat dan per scan een andere fader voor bijv. de kleur werkt.
Weet iemand een manier om hier iets aan te doen? Zonder dat ik nog drie convertors moet kopen...
Iemand die bijvoorbeeld de eprom in de convertor kan programmeren en er een aantal kanalen per scan bij kan faken, zodat het lijkt of er twaalf nodig zijn, en waarvan de laatste 5 gewoon niets doen.
Laat eens wat ideen horen......
Greetz, ImpactDJ
Weet iemand een manier om hier iets aan te doen? Zonder dat ik nog drie convertors moet kopen...
Iemand die bijvoorbeeld de eprom in de convertor kan programmeren en er een aantal kanalen per scan bij kan faken, zodat het lijkt of er twaalf nodig zijn, en waarvan de laatste 5 gewoon niets doen.Laat eens wat ideen horen......
Greetz, ImpactDJ

Comment