Dimmerpack: JB systems: DSP 4 digital: 220 V/50 Hz: gebruik in Taiwan

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • limarosa
    • Jun 2014
    • 2

Dimmerpack: JB systems: DSP 4 digital: 220 V/50 Hz: gebruik in Taiwan

Ik stuur een digitale dimmerpack ( http://www.fritz-events.nl/images/up...andleiding.pdf ) aan met DMX en ben momenteel in taiwan voor een expo met licht.

Taiwan heeft 110 Volt, maar ze hebben het voor mij naar 220 Volt gemaakt, ik geloof wel dat je hier dan niet de volle 220 krijgt, maar iets minder, de dimmer werkt op 230 Volt en kan niet op 110 volt en heeft 50 Hz nodig, volgens mij hebben ze hier 60 Hz.
    Ik weet niet hoe gevoelig zo'n apparaat is als die iets te weinig voltage krijgt, zeg 220 of 210 V in plaats van 230? of idd 60 Hz ipv 50 Hz.

voor de sequentie is er een simpele switch tussen ch1/2 en ch3/4 om de 5 minuten met een fade van 30 sec. als ik de dimmerpack aanzet dan gaan eerst de bouwlampen zonder fade aan (kanaal 1 en 2), dan in plaats van een fade knallen de spots (kanaal 3 en 4) aan en blijven de bouwlampen ook aan, die gaan daarna wel uit, terwijl de spots nog uit zijn. Dan springen ze weer aan en zijn de spots uit.

Ik heb alle kanalen in modus op dim gezet, maar die stonden al zo (dus niet op switch mode)

verder bij address is kanaal 1, channel 1, kanaal 2, channel 2 etc

bij alone staat alles op 0, op alle 4 de kanalen

bij curve staat die op stand 1 (

De dimmerpack geeft nog wel aan dat die aanfade, terwijl de lampen dat dus niet doen: je ziet dan in het display heel snel de getallen switchen tussen ch1 & ch2 en de waardes van 0-150 oplopen
    je ziet het ook als de bouwlampen uitfaden, terwijl de lampen dus dan uitspringen.

wat je niet ziet in het display is ch 3 of 4, en wat daarmee gebeurt qua faden.

Heeft iemand een suggestie waarom die niet kan faden? stel dat er idd een verschil Hz in zit is dit wat dit probleem kan veroorzaken?

Ik hoor het graag, bedankt!
  • AMX_Pete
    • Mar 2008
    • 79

60 Hz is op zich geen probleem voor een DSP-4, het nuldoorgang detectie circuit doet gewoon z'n werk. Die 60 Hz maakt ook dat de voedingselco's een iets hogere spanning krijgen, maar vertrekkende van 110 V ster (met N) naar driehoek schakelen, levert maar krap 200V op. 10-15% minder hoge spanning kan wel is het verschil maken. Mogelijk krijgt het laagspanningdeel niet genoeg spanning om de stabilisatoren een propere 5V/12V/15V/... te doen afleveren en gaat de stuurelektronika flippen en worden de triacs verkeerd getriggerd.
    Last edited by AMX_Pete; 13-06-14, 08:38.

Comment

• limarosa
      • Jun 2014
      • 2

kan ik daar nog wat aan doen? bv vragen spanning te verhogen? of iets ertussen te plaatsen?

kan ik anders ipv DMX de alone stand instellen in de dimmer, zodat er een fade van kanaal 1/2 naar 3/4 is na 5 minuten en na 1 minuut weer een fade van kanaal 3/4 naar kanaal 1/2?

ik zie niet hoe ik de minuten in kan stellen of de fade van 150 naar 0 en weer terug.

Originally posted by AMX_Pete
      60 Hz is op zich geen probleem voor een DSP-4, het nuldoorgang detectie circuit doet gewoon z'n werk. Die 60 Hz maakt ook dat de voedingselco's een iets hogere spanning krijgen, maar vertrekkende van 110 V ster (met N) naar driehoek schakelen, levert maar krap 200V op. 10-15% minder hoge spanning kan wel is het verschil maken. Mogelijk krijgt het laagspanningdeel niet genoeg spanning om de stabilisatoren een een propere 5V/12V/15V/... te doen afleveren en gaat de stuurelektronika flippen en worden de triacs verkeerd getriggerd.

Comment

• AMX_Pete
        • Mar 2008
        • 79

Originally posted by limarosa
        kan ik daar nog wat aan doen? bv vragen spanning te verhogen? of iets ertussen te plaatsen?
        Als de mogelijkheid er is om echt 220V te krijgen, zeker doen ja.

Originally posted by limarosa
        kan ik anders ipv DMX de alone stand instellen in de dimmer, zodat er een fade van kanaal 1/2 naar 3/4 is na 5 minuten en na 1 minuut weer een fade van kanaal 3/4 naar kanaal 1/2?

ik zie niet hoe ik de minuten in kan stellen of de fade van 150 naar 0 en weer terug.
        Bij mijn weten zit die functie niet op een DSP-4 en hoedanook moet de pack eerst goed werken voor er ook maar iets stand-alone kan mee gedaan worden.

Comment

• DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

Je gebruikt je dimmer dan op 1 phase? (eigenlijk 2 phases)
          Waarschijnlijk varieert daardoor je spanning ook nog redelijk met alle gevolgen van dien.

Kun je daar niet aan een analoge dimmer komen, die zal het waarschijnlijk beter doen...

Comment

Working...