Showcontrol software

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

Showcontrol software

Lange tijd niet meer actief geweest in het wereldje en nu voor een eenmalige gelegenheid tvv goede doel op zoek naar een alternatief voor Qlab.

vereisten:
    - windows 7 / 8
    - MIDI control (in + out)
    - ARNET control (IN)
    - video (DVD files of eventueel kunnen deze nog wel geconverteerd worden, SD)
    - TEXT
    - eventueel PPT
    - audio (starten van enkele files, MP3)

Very basic dus (op artnet na).
    Moest artnet niet gesupporteerd zijn, dan heb ik nog wel wat in mijn trukendoos (Arnet -> MIDI)

Wie heeft een oplossing in de vorm van freeware of een tijdelijke licentie (max 10 euro / dag, 2 dagen show, 5 dagen pre-productie)

Bijkomende vraag: als iemand een chamsys MIDI module in bruikleen heeft, mag deze het altijd laten weten (PM graag)
    Last edited by axs; 26-02-14, 12:13.
    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!
  • PvG
    • Sep 2012
    • 979

Waarom dan niet Qlab huren voor 7$/dag?
    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• axs
      Moderator
      • Jun 2002
      • 2687

Wegens geen Mac ter beschikking.
      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• lucken
        • Sep 2002
        • 342

Zelfs gratis versie van ChamSys MagicQ doet dit allemaal:
        vereisten:
        - windows 7 / 8
        - ARNET control (IN)
        - video (DVD files of eventueel kunnen deze nog wel geconverteerd worden, SD)
        - TEXT
        - eventueel PPT, indien geconverteerd naar video
        - audio (starten van enkele files, MP3)

Enkel:
        - MIDI control (in + out) mits Midi interface van ChamSys. Maar al de rest met de gratis software.

Comment

• axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

Luc,

merci!
          Ik was eigenlijk niet meer mee met de laatste ontwikkelingen en wist dus ook niet af van MagicHD!
          Ga me er dan maar even in verdiepen
          Thanks voor de tip, dit wordt het dus vermoedelijk !!!!!
          Last edited by axs; 26-02-14, 20:18.

Comment

• axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

Luc,

blijkbaar is Winamp en triggeren van playbacks (DMX IN) niet supported zonder een wing / magicQ USB interface...

Valt dus om die reden weer af Jammer jammer!

Als iemand anders nog suggesties heeft?

Comment

• lucken
              • Sep 2002
              • 342

Triggeren van Winamp kan, maar Winamp zijn tijdscode gebruiken om cues te triggeren heeft inderdaad een ChamSys MagicQ interface nodig. Maar dit stond ook niet in uw eisen !

Comment

• axs
                Moderator
                • Jun 2002
                • 2687

Luc,

lijkt me een misverstand (mea culpa). Mijn vraag was tweeledig.
                Bedoeling is niet van via winamp cues te triggeren, maar wel om Winamp te triggeren via Chamsys.
                Dit lijkt me echter niet te lukken, ondanks de manual. Las dan daar dat voor Winamp de MagicQ USB interface nodig is... maar volgens jou dus enkel voor het timecode gedeelte? Ik bekijk het deze week nog eens verder, zou dus volgens jou moeten lukken?

Verder wou ik cues triggeren via DMX-in (en niet via Winamp... sorry voor het niet correct formuleren van mijn vraag)

Comment

• lucken
                  • Sep 2002
                  • 342

Inderdaad Winamp triggeren moet werken. Wel PC instellen op netwerk range 2.x.x.x.

Comment

• axs
                    Moderator
                    • Jun 2002
                    • 2687

Met de hulp van Luc heb ik het werkende gekregen.
                    Blijkbaar dien je voor het MediaCenter een tweede scherm te gebruiken, anders komt het config venster niet te voorschijn...

Thanks Luc voor de vlotte support!

Comment

Working...