Programmeren Martin Lightjockey

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T_Sound
    • Sep 2009
    • 267

Ok, hier een kick van dit topic, omdat ik een vraag heb over de midi functie binnen LJ.

Ik heb thuis een DDX3216 mixer van Behringer. Met midi In/Out.

Kun je deze gewoon aan LJ hangen via midi, zodat je via je DDX Cue's en Seq's op kunt roepen?

Zoals: Fader van kanaal 1 omhoog is Cue nr.X activeren
    Fader van kanaal 6 is Seq strobo activeren.
    Het zijn voorbeelde. Je moet natuurlijk wel de Cue's en Seq's aan een midi note koppelen.

Kan iemand mij dus vertellen of het mogelijk is om via midi bepaalde commando's te geven en dingen op te roepen?

Alvast bedankt.

MVG T_Sound
    Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

Comment

• jakobjan
      • Jul 2002
      • 599

Even een snel antwoord.. JA dat kan.
      Ik gebruik vaak een midi keyboard voor dit soort zaken, dus waarom zou midi uit van een ddx niet kunnen.. er is ook nog een applicatie LJ Faders, en daar kan nog iets meer mee dan de standaard LJ Midi functionaliteit..

Check het lightjockey forum Martin Bulletin Board - Latest LJ release and other useful stuff
      Jakob-Jan
      Lightjockey Beta tester
      Freelance Licht tekkie

Comment

• T_Sound
        • Sep 2009
        • 267

danku danku danku

LJ Faders zit gewoon in het programma zelf neem ik aan? Of moet je die nog extra downloaden/kopen?

Comment

• jakobjan
          • Jul 2002
          • 599

LJ Faders is een extern programma, kun je downloaden van de link die ik gaf.
          Voor verdere vragen over Faders moet je contact opnemen met de programmeur van het pakket Markus Neubauer. DMN - Light and Event De man van snake op de GrandMA YouTube - Playing Snake on MA Lighting GrandMA
          Jakob-Jan
          Lightjockey Beta tester
          Freelance Licht tekkie

Comment

• T_Sound
            • Sep 2009
            • 267

Ja ik ken het Snake filmpje, leuk geprogt.

Maar verder is LJ zelf ook te triggeren met midi begrijp ik dus?

Zou je bijvoorbeeld ook intensity met je faders van een midi controller kunnen bepalen van bijvoorbeeld dimmers van Conventioneel en/of fixtures? Of kun je alleen maar functies triggeren dus bijv.: ik programmeer onder fader 1 cue 1 en onder 2 cue 2 enz. Kan ik dan behalve de cue activeren ook de intensiteit van de dimmer in die cue bepalen met de desbetreffende fader, of kan dat alleen met LJ faders of met een apparte midi fader? Of ook met 1 dezelfde fader als ook de cue activatie fader?

Is het ook zo dat als je bijvoorbeeld cue 1 geactiveerd hebt met fader 1 en je zou die fader dan weer dicht zetten dat dan de cue gedeactiveert word? Of moet je dan een INIT cue programmeren en die onder een apparate fader of met een andere intensity waarde onder diezelfde fader zetten? Dus bijv.: Fader vanaf 50 procent is cue activeren, onder de 50 procent is cue deactiveren of INIT cue activeren. Of moet het dan weer heel anders?

Mvg

Alle vragen die ik hier stel zijn dus gebasseerd op standard LJ zonder LJ faders.

Comment

• jakobjan
              • Jul 2002
              • 599

LJ Faders is een programma/stuurprogramma om Midi commando's van bijvoorbeeld een behringer apparaat aan lightjockey door te geven..

Ook de fader informatie wordt doorgegeven, volgens mij heeft markus het zo ontwikkeld als jij vraagt.. LJFader is dus de koppeling tussen een midi fader apparaat en Lightjockey.

Ik heb zelf nooit iets met LJFaders gedaan, maar van wat ik gelezen en gezien heb, werkt het wel op de manier zoals jij wil.

Je kan Cue's en Sequences met Midi Latchen en flashen, bij een latch blijft de Cue actief als het midi commando weg valt, en bij een flash vervalt de cue als midi weg is.

Deze vragen zou je misschien het beste bij Martin op het forum kunnen stellen.
              Jakob-Jan
              Lightjockey Beta tester
              Freelance Licht tekkie

Comment

• T_Sound
                • Sep 2009
                • 267

Ok bedankt, maar de vragen die ik als laatst stelde gingen juist over LJ zelf en niet over LJ Faders. Maar ik begrijp dus dat je om de functies uit te voeren zoals jij ze voorlegt, dat je LJ Faders nodig hebt en alleen om een activatie commando te geven, voor bijvoorbeeld een cue, dat kan ook gewoon met LJ zonder LJ Faders?

Toch bedankt voor de reacties.

Comment

• TLAproductions
                  • Jan 2006
                  • 98

een kort vraagje,

ik heb hier een 2510 liggen en een pc met lj
                  toch wil niet alles lukken zoals ik het wil ;p

ik zou een scanner een 'ruit' bewging willen laten maken,
                  daar de 2510 niet overweg kan met macro's,moet je dus de beweging in sequences stapjes maken.

stel, je stelt de 4 punten van de ruit in,
                  onder 4 verschillende seq stappen,
                  nu zou ik willen dat hij niet 'snapt' naar ieder hoekpunt, maar vloeiend doorloopt.
                  hoe doe je dit ?
                  - fade time in het seq window is enabled
                  - scene time ; 1;00
                  - fade time ; 1;00 ( heb dit al veranderd naar 0,05 tot 4;00)
                  - in position window --> fan fade en tilt fade

toch snapt de scanner

zelfde verhaal met de dimmer,
                  in 4 stappen dimmen van 0 naar 100 procent
                  - 4 seq stappen met scene en fade time op 1;00
                  - intensity staat op fade (niet snap)

wat doe ik verkeerd ?

Comment

• kristofb
                    • Sep 2006
                    • 91

de 2510 kan geen fade tijden onthouden en afspelen.... je moet dit met het speed channel van de scan regelen.. zeer lastig om te proggen...

veel succes dermee

Comment

• T_Sound
                      • Sep 2009
                      • 267

en anders zou je je fade time altijd een stukje langer dan moeten laten dan je scene time, dan gaat ie namelijk terwijl hij nog in de fade zit naar de volgende stap, vloeiend, maar hij moet niet te lang zijn, anders gaat ie meer cirkels maken dan ruiten. Dat was iig het LJ prog gedeelte, wat betreft de 2510 weet ik het niet...

Comment

Working...