Showtec Spectral M1000 als zijlicht

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Svartrose
    • Apr 2008
    • 229

Showtec Spectral M1000 als zijlicht

Voor ons poppodium (capaciteit 500 man, allerlei stijlen muziek) zijn we opzoek naar zijlicht dat van kleur kan veranderen. LED is een voor de hand liggende keuze. Niet duur en energiezuinig (daar is de gemeente ook blij mee) en makkelijk te besturen.
    Nu hangen er 1KW par64 lampen. We hebben een aantal spots getest waaronder de M800 van showtec en de Lightforce 18 PAR van Robe. Van die laatste had ik meer verwacht. De toevoeging van witte leds is fijn omdat je makkelijker mooie kleuren kunt maken. De M1000 van showtec heeft een heel behoorlijke mooie dimmer curve en is RGBW, de ideale keuze?

Qua prijs/functionaliteit verhouding een goede keuze lijkt mij. Maar omdat ik er tot over mijn oren in verzopen ben inmiddels, hoor ik graag van lichtmensen die regelmatig touren wat ze ervan zouden vinden als deze parren in het zijlicht hangen (niet zichtbaar voor publiek). Vind je het een flinke verbetering t.o.v. ouderwetse 1KW'ers? (Ik weet dat een 1KW meer licht geeft, maar de artiesten staan op enkele meters afstand van het zijlicht, veel intensiteit is er niet nodig dus.)

Ben benieuwd!
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

Originally posted by Svartrose
    Voor ons poppodium (capaciteit 500 man, allerlei stijlen muziek) zijn we opzoek naar zijlicht dat van kleur kan veranderen. LED is een voor de hand liggende keuze. Niet duur en energiezuinig (daar is de gemeente ook blij mee) en makkelijk te besturen.
    Nu hangen er 1KW par64 lampen. We hebben een aantal spots getest waaronder de M800 van showtec en de Lightforce 18 PAR van Robe. Van die laatste had ik meer verwacht. De toevoeging van witte leds is fijn omdat je makkelijker mooie kleuren kunt maken. De M1000 van showtec heeft een heel behoorlijke mooie dimmer curve en is RGBW, de ideale keuze?

Qua prijs/functionaliteit verhouding een goede keuze lijkt mij. Maar omdat ik er tot over mijn oren in verzopen ben inmiddels, hoor ik graag van lichtmensen die regelmatig touren wat ze ervan zouden vinden als deze parren in het zijlicht hangen (niet zichtbaar voor publiek). Vind je het een flinke verbetering t.o.v. ouderwetse 1KW'ers? (Ik weet dat een 1KW meer licht geeft, maar de artiesten staan op enkele meters afstand van het zijlicht, veel intensiteit is er niet nodig dus.)

Ben benieuwd!
    Ik ben geen lichtman dus vergeef me enige onwetendheid maar ben zakelijk uiteraard ook met LED bezig. Ik heb de M1000 een tijdje op proef gehad naast de M800. Vergis je niet; die M1000 is nog iets zwaarder en groter! De RGBW is erg fijn maar de kleurmenging is op een of andere manier niet zo fijn als de M800 (die RGB is). Tevens lijkt de M1000 meer een NFL spot en is de M800 echt een MFL. Met de M1000 kom je dus verder (in afstand) met je licht (voordat de opbrengst terugloopt) en heb je meer kleurmogelijkheden. Verder een degelijk ontwerp en waarschijnlijk net zo betrouwbaar als de M800 spectral.
    d&b Audiotechnik

Comment

• hugovanmeijeren
      • Oct 2004
      • 1436

Wij hebben de M1000 ook, zijn erg mooie spots, er mag dan wel Showtec op staan, maar dit is een prima product (is de prijs ook naar natuurlijk)!
      Wat Musicsupport zegt klopt helemaal, de bundel van de M1000 is behoorlijk smal, ik zou hem ook als NFL bestempelen, dus niet geschikt om een podium dekkend mee te belichten indien de afstand tot het podium klein is.

Groeten Hugo
      Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Svartrose
        • Apr 2008
        • 229

Ze hebben inderdaad een smalle bundel. Gek genoeg hebben we altijd very narrow's in het zijlicht gehad. Dat werkte op zich prima.
        Ik zou echter niet weten welke andere LED-par met vergelijke bare prijs/kwaliteit verhouding ik zou kunnen kiezen. Iemand een idee? Een oplossing is natuurlijk een filterraam erbij kopen en daar een lichte frost in doen. Met dance-avonden is de smalle bundel wel weer wenselijk, ook niet onbelangrijk.

Comment

Working...