Ellende met de Mac 101

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

Het is natuurlijk ook in wat voor millieu je verhuurt.

Sommige millieus wordt Showtec niet geaccepteerd. Maar goed.

Om deze redenen heb ik gekozen voor Showtec ipv Martin.

Martin is qua bekendheid no 1 dat is een feit.

Toch wordt er op licht gebied steeds meer Showtec en ander prul gebruikt op diverse podia en zijn er al podia's die volledig draaien op showtec of andere prul.

JA het is goedkoop en als je de aanschaf prijs vergelijkt met een Martin of ander duurder produkt is meer rendemment uit te halen met de budget klasse.

Daarbij is je Martin binnen een jaar kapot kost het je simpelweg GELD omdat het altijd de fout van gebruik bij jou wordt geschoven.

Ik ben van mening dat een Amerk juist MEER service mag geven voor het geld.

Helaas leven we in de omgedraaide wereld.

Of je nu bij highlite kijkt op de TD of bij Fairlight het staat er beide vol !

Maar dan is in verhouding bij Highlite de TD rustiger omdat de afzetmarkt van hun vele malen hoger ligt dan bij Fairlight.

Dus er is meer Meuk in omloop dan een gerefomeerd Amerk en ondanks is deze vele meuk minder in reparatie ( in verhouding )

Ook is een Bmerk veel makkelijjker in garantie omdat juist hun hun produkt in ere willen houden. Dat kun je bij veel Amerken echt wel vergeten. want dat is gewoon goed en kan nooit kapot. Is het kapot dan ligt het meestal bij de gebruiker.

Verhalen van je moet de pan tilt beweging niet op vol laten draaien want op langer termijn slijten de kabels. Waarom zorgen hun dan niet, dat dat ding zo snel kan draaien en er dan geen sterkere kabelboom in zit.

Voorbeeld is ook dat een klant van mij 4 macs 250 Entour had en deze elke 4 a 5 maanden terug moesten omdat er een breuk in de kabels zat ( geen garantie ) vaak problemen met dimmer dus iedere keer rond de 1000 euro kosten nu heb ik ze eruit gehaald en ja ja 8 Phantoms erin gehangen die nu al een jaar of 5 zonder problemen draaien ( inmiddels wel lampen vervangen en x aantal keer schoongemaakt ) dus in verhouding goedkoper en beter. Dus je hangt voor minder geld 2x zoveel licht / effect. Dat zijn de feiten die ik constateer in mijn klantenkring. En ja er zijn ook wat miskopen geweest van sommige Bmerken maar goed voor deze prijzen mag je het geen miskopen noemen maar meer tegenvallend. met een vergelijkbaar Amerk produkt.
    Last edited by Rolandino; 03-02-12, 12:35.
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• chippie
      • Jul 2006
      • 528

Originally posted by tomvercammen
      Dus Martin Belgiƫ gaf je geen schema's en Fairlight wel... ???

Van een merk dat superveel gekopieerd word zou ik verwachten dat ze de schema's niet zomaar aan iedereen gaan uitdelen...

Misschien is het wel Fairlight die hier in de fout gaat... En zomaar alle info rondstuurt...
      Was een lampje van de jaren 90 terwijl we al eind 2010 zaten dus dat zal zeker geen kwaad gedaan hebben.
      IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• speakertech
        • Jan 2008
        • 1697

Geen documentatie verstrekken, vanwege mogelijk kopiƫren, is je reinste onzin.
        Ik heb zelf bij een grote electronicafirma gewerkt en die wilde een bepaalde schakeling van de concurrent uitzoeken. Uiteraard waren alle intelligente chips geblokkeerd, dus niet uit te lezen. Het was echter de moeite om te weten wat er in zat.
        In het laboratorium hebben ze dan gewoon via etsprocedures het inwendige van de chip blootgelegd. Ze wisten daarna precies hoe het werkte. Jammer dat alles ook nog eens was afgegrendeld met wereldwijde patenten. Dus iemand die belang heeft bij de werking komt er toch wel achter.
        Meestal is het bescherming van de eigen TD van de importeur. Ze zouden ook niet willen dat iedereen aan de produkten gaat prutsen. Het is duidelijk dat dat risico voor de eigenaar is en een TD kan een verkeerd behandeld/gerepareerd apparaat gewoon weigeren, of alleen repareren tegen werkelijk uurloon.
        Ik heb schema's liggen van apparatuur, waarvan de importeur hardnekkig weigerde schema's te geven. Ze hadden er voor moeten tekenen om niet verder te verspreiden. EƩn mailtje naar de fabrikant in Amerika en zonder problemen lag de gevraagde docu binnen de kortste keren in de mailbox.
        Een van de weinige merken waarvan het lastig (niet onmogelijk) is schema's te bemachtigen, is Behringer, maar omdat ik het niet verkoop, heb ik er ook geen moeite mee om tegen de klant te zeggen, dat de container buiten onder het afdak staat.

Speakertech
        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
        Āæɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• Ws Soundexpresse
          • Jun 2001
          • 1007

Hier ook showtec, enkel goede ervaringen, en dat al een aantal jaren!
          service van highlite is gewoon super! weet wel dat er verschil kan zitten als je via een dealer koopt, die gaan ooit zelf zitten schroeven ipv. meteen naar highlite sturen.
          Heb met de service van highlite nog nooit problemen gehad, ook niet met koppen die net buiten de garantie vielen, die n display error hadden, gewoon zonder kosten gemaakt, dus........
          Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• jacala
            • Dec 2009
            • 8

Hallo!

Zojuist te horen gekregen dat de leverancier neigt naar slechte programmering als excuus.

Denk aan het volgende:

Geven van diverse posities zonder fade tijd, oftwel snelle bewegingen voor een "random" effect, enkele momenten van de show zijn hiermee geprogrammeerd.
            Macro's op te hoge snelheid.

In het algemeen een te snelle programmering.

Wat ze nu willen is de snelheid uit de show halen en dan testen of er minder storingen zijn. Mijn mening is duidelijk: Natuurlijk zijn er minder storingen omdat ze minder werken, of ze nou 1500 of 1000 bewegingen per avond maken is natuurlijk een wezenlijk verschil in slijtage.

Maar mijn standpunt blijft duidelijk: Ze verkopen "The fastest MAC ever" maar ik mag hem niet te veel te snel gebruiken? Dat klopt niet.

Het is een beetje David tegen Goliath.

Comment

• Paul10
              • May 2012
              • 122

Dat is grappig, je zou ze maar gekocht hebben vanwege hun snelheid!, ik vind het toch echt een product wat niet deugt(als ik de verhalen op dit forum mag geloven), als het spotje niet tegen deze "SLECHTE" manier van programmeren kan, hadden ze de snelheid/beweging moeten beperken in de software van de spot. maar zelfs dan zou het probleem een paar jaar later alsnog naar voren komen.

@speakertech.
              Helemaal mee eens, reinste onzin. electronica ontwerpen voor een MH is echt niet moeilijk! optiek en meganiek zijn veel lastiger.(op de lange termijn)
              Last edited by Paul10; 11-11-12, 14:04.

Comment

• Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

Ik zou die zooi verkopen en of Showtec expression 5000 ( 579,00 ) erin doen of nog beter de ADJ InnoColour BEam ( 469,00 )
                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• badboyscrew
                  • Aug 2000
                  • 304

wil niet zeggen dat highlite slecht is en martin altijd goed maar de 101 vergelijken met de showtec is niet eerlijk want de showtec legt het dan echt af.
                  kleuren en output zijn echt beter bij de 101 en ja heb ze naast mekaar gezet want mijn baas dacht hetzelfde als iedereen dat moet goedkoper kunnen
                  dat ging dus niet maar de showtec kost dan weer niks.

over de beide td's niks dan hulde word bij beide goed geholpen en tot nu toe geen gezeur en helpen we altijd netjes.
                  highlite maakt leuke produkten die overigens wel steeds duurder worden weet nog een paar jaar geleden een dimmer van showtec kon je ook bestellen bij zero88 en strand waren ze wel een stuk duurder
                  groeten alex

Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

Comment

• Rolandino
                    • Mar 2007
                    • 1451

Zeg ook niet dat het beter is plus kan je ze niet vergelijken. het is een optie voor de 101. Qua prijs zeker leuke dingen plus je kan er meer voor kopen dus voor hetzelfde geld meer lampen, meer flexibiliteit, meer licht, meer show. Over kwaliteit gesproken zou Martin beter moeten zijn maar denk dat dat met deze 2 heads wel meevalt. Van de week een vertegenwoordiger op bezoek gehad. Probeert Martin toch als beste te presenteren en gaf een voorbeeld dat de mac250 van 15 jaar geleden nog steeds wordt verkocht voor de helft van zijn prijs en nog steeds in trek is ......... raar verhaal Als deze zo goed zou zijn waarom is er dan de krypton en entour uitgekomen ? Maar goed voor mijn business is de showtec of ADJ prima plus ziet mijn klantenkring niet het verschil tussen deze 3. Zou ik de 101 aanschaffen zullen ze zeuren over de prijs voor in hun ogen hetzelfde effect.

Comment

• kristofb
                      • Sep 2006
                      • 91

klein beetje off-topic: waarom willen de ljs van vaste installaties altijd al hun toestellen continu op "full speed" laten zwieren???? ik word hier persoonlijk zeeziek van...
                      er is steeds 1 regel: gebruik de toestellen waarvoor ze ontworpen zijn... ja het zijn mss de snelste mac's die er zijn... maar ze continu een volledige pan/tilt sinus laten doen op volle rate is niet goed! Dit werkt ook niet bij clay paky/vari's en dergelijke... Volgens mij is de hoofdzaak van deze defecten de "programmeur"... (sorry maar ik denk eenmaal dat het zo is...) probeer eens rustige/soepele bewegingen en je zal zien... het is vele mooier

succes ermee

Comment

• chippie
                        • Jul 2006
                        • 528

Wij hebben die materialen rechtstreeks bij Highlite gekocht "Service" was ook van Highlite.
                        Zelfde met de T4 barren en het Triac verhaal. Gevraagd naar een oplossing, die hadden ze niet..........dan maar zelf zoeken.
                        IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

Working...