SGM Pilot 2000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lichtpuntje
    • Sep 2003
    • 79

Toen ik net kwam werken bij het verhuurbedrijf, werd mij gelijk een pilot 2000 onder mn neus geschoven. Ik had al een keertje gewerkt met een pilot, dus echt moeilijk was het niet voor me. Totdat ik een bandje moest belichten. ik kreeg een sgm studio 24 en de pilot mee. WAARDELOOS!!! Heb ook direct gezegd tegen mn baas dat dit niet werkt. Hij was het er wel mee eens en heeft toen de pilot verkocht en hij heeft toen lightjockey van Martin aangeschaft. dit werkt iets beter (het is wel wat geknooi). Ik roep cues, standen, kleuren etc... op via mn registers en presets. Op deze manier kan ik snel ingrijpen bij live-acts. De dimmers heb ik via global-patch doorgelinkt en de kleuren etc. staan ook onder een paar schuiven. Het is een heel getob, maar het werkt. Maar ik ga binnenkort zeiken om een sgm studio 24 scan control, omdat we binnenkort ook een zwik mh's erbij krijgen. Kan iemand me vertellen of dit een fijne tafel is om mee te werken? Ik heb namelijk geen zin om nog jarenlang met lightjockey te werken. Vereist nogal veel moeite en tijd. bovendien ben ik de enige op het werk die er verstand van heeft.
    Alvast bedankt voor evt. reacties!!!
    Thomas (ik dus...)
    dus...

Comment

• Den Berte
      • Apr 2003
      • 147

die lightjokey laten voor wat hij is en ZEKER gaan voor die SGM sc24
      48 dim kanalen
      12 fixturebuttons ( is wel een minpuntje maar ja se je kan niet alles hebben)
      alle twee met een komplete softpatch over 512 kanalen
      24 memoryregisters * 24 pagina's = 576 mogelijke programmaties
      zeer gemakkelijk voor live werk en zeer simple om te proggen
      het is de pilot en de studio 24 bij elkaar met de mogelijkheid om de scenes en programma's onder memmoryregisters te zetten zie bovenstaande spec's

Comment

• FiëstaLj
        • Oct 2000
        • 2068

Martin Lj zou principieel verboden moeten worden....

maar de sgm 24sc is zeker een goeie tafel...
        Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Den Berte
          • Apr 2003
          • 147

zeker weten

Comment

• lichtpuntje
            • Sep 2003
            • 79

Mijn bedoeling is: op 1 knop drukken en alle acl's, kleuren, standen, etc... staan zoals ik dat wil. met een studio24sc kan dit d8 ik zo. Nu moet ik een register voor acl, eentje voor shape/positie, een voor de kleur van de scan en een voor de shutter.
            dit kan ik ook wel weer doorproggen op een nieuw register, maar dit vereist veel tijd.
            dus...

Comment

• movinghead
              • Aug 2001
              • 559

Laat ik weer eens over deze tafel beginnen.

Er kwam iemand bij mij en vertelde dat het mogelijk was om de pilot te programmeren op een laptop en die data dan in de tafel te laden. Na lang zoeken heb ik alleen gevonden dat je een backup van het apparaat kunt maken op je laptop, je hem dus ook kunt restoren, en dat er een mogelijkheid is van het toevoegen van nieuwe pers. files.

Weet iemand iets van de mogelijkheid van proggen op je laptop / peecee... Want ik krijg inmiddels mijn twijfels.
              [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• LJ Tom
                • Nov 2003
                • 202

Neen dat kan niet, tenzij hijzelf een stukje software geschreven heeft om dit mogelijk te maken. Voor de rest kan je met de standaard software die er bij de tafel zit, enkele backups maken en terug zetten van programma´s die je vroeger op de tafel hebt gemaakt, en de besturingssoftware updaten.
                Groeten

Tom Venken

Comment

• Lighting
                  • Sep 2004
                  • 209

het is inderdaad niet mogelijk jammer maar helaas
                  LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

Working...