Lasers bij band

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

Originally posted by Stoney3K
    Dan heb je het natuurlijk wel over het aansturen van de FB3 (al dan niet met Quickshow) over DMX, niet het triggeren van ingebouwde figuurtjes op het ROM van dat Chinese bordje.
    Uiteraard, de FB3 is de "serieuze" variant van de chinese bordjes.

In een FB3 kun je netjes je eigen cue's en figuurtjes programmeren en die via DMX512 triggeren. Plus je hebt de optie om rechtstreeks via een laptop aan te sturen.
    Het nadeel is nog wel altijd dat er geen mannetje tussen staat die van lasers weet en eventueel in kan grijpen als er iets misloopt.
    Dat is een kwestie van als operator zelf zorgen dat je alles weet wat je moet weten.
    Creating shows beyond Imagination

Comment

• Marco89
      • Oct 2008
      • 27

Ik begrijp dus dat je een Pagolin Chip in een fatsoenlijke laser doet? Zodat je em aan kunt sturen met Dmx?

Met welk model lasers hebben jullie goede ervaringen, en naar welk vermogen moet ik kijken?

En zijn deze lasers dimbaar? En kun je met kleuren crossfaden als in cmy?

sorry voor de domme vragen hoor:P
      Last edited by Marco89; 24-01-11, 19:19. Reason: wat vergeten

Comment

• JeroenVDV
        • Mar 2004
        • 963

Originally posted by Marco89
        Ik begrijp dus dat je een Pagolin Chip in een fatsoenlijke laser doet? Zodat je em aan kunt sturen met Dmx?
        De Flashback 3 is een klein printplaatje met DMX ingang, geheugenkaartje, wat dipswitches en een ILDA-uitgang. Die kun je los kopen, dan krijg je hem in een mooie behuizing, maar je kunt hem ook als OEM kopen, waarbij je de printplaat zelf alleen krijgt. Er zijn een aantal laserprojector fabrikanten die dus in hun projectoren reeds die printplaat gebouwd hebben.

Ik merk dat je echt heel weinig ervaring met lasers heb (geen?). Dat is op zich helemaal niet erg, maar ik zou dan eerlijk gezegd niet gokken op zelf combineren van info op een internetforum, ik zou gewoon een van de vele grote bekende laserbedrijven in Nederland bellen met vraag om advies. Resal, DTL-Lasers, Laser Image, Intervisual, etcetera.
        Creating shows beyond Imagination

Comment

• Marco89
          • Oct 2008
          • 27

Hmmz ja is geen gek idee om daar even langs te wippen voor wat info.. Zal k deze week even doen.

Comment

• Svartrose
            • Apr 2008
            • 229

Wat mag het allemaal kosten eigenlijk?

Als je goed zoekt kun je voor 1500,- per stuk lasers kopen die aan je wensen voldoen. Dan komt er nog per laser die je onafhankelijk aan wilt sturen, 550,- euro bij voor de FB3, dan nog kabels en een computer. Zijn dit bedragen waar je van wakker ligt of valt het mee?

Simpele subtiele strakke figuren zijn juist behoorlijk moeilijk voor een laser.

Het vermogen zou ik niet al te hoog doen, aangezien de laser achter de band komt en je dus het risico loopt dat bandleden in de stralen kijken.

In eerste instantie denk ik aan: 50mw 532nm, 150mw 473nm, 200mw 640nm.
            Al is voor jouw doel 445nm blauw en 635nm rood ook prima misschien. Deze stralen zijn echter minder strak.

Een openingshoek van 40 graden is heel veel voor een laser trouwens... 20 graden is een realistischer getal.
            Last edited by Svartrose; 24-01-11, 21:16.

Comment

• Svartrose
              • Apr 2008
              • 229

Originally posted by Marco89

Met welk model lasers hebben jullie goede ervaringen, en naar welk vermogen moet ik kijken?

En zijn deze lasers dimbaar? En kun je met kleuren crossfaden als in cmy?

sorry voor de domme vragen hoor:P
              Er is zeer veel keus in lasers. Maar ik denk dat je eerst je budget moet vaststellen.

Er zijn TTL lasers en Analoge lasers. Zoek eens op "Analog Modulation". Deze laatste zijn dimbaar en je kun er vele kleuren mee maken.

Comment

Working...