lee kleur keuze voor een kerstconcert

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mhsounds
    • Sep 2009
    • 933

Originally posted by AJB
    Jullie denken in "lampjes", je moet leren denken in sfeer.
    Ik bedenk wat ik wil bereiken, en dan waar dat mee kan.
    Meestal zie ik het gelijk een paar opties voor me, en die werk ik dan verder uit.
    Freelance Light and Video |
    Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• bluesky
      • Jul 2002
      • 102

Hallo,

Het is de bedoeling dat de zaal niet zo kil is, De muren zijn betongrijs en de vloer die is zwart want er komt z'n bescherm mat in te liggen.

Verder aan lampen die ik hiervoor te beschikking heb is:

16 x par 56 300 watt
      8 x pc 1000 watt
      6 x fresnell 650 watt
      2 x Selecon Pacific 1000W
      6 x JB winner scan
      2 x ypoc 250 mh
      6 x Led par

Maar daar moet ik het podium ook mee belichten,

hoor jullie ideeen wel

Erwin

Comment

• mhsounds
        • Sep 2009
        • 933

Wat als 1e in mij opkomt, en ik heb dan nog geen idee van afmetingen van de zaal en het podium...

16 x par 56 300 watt
        Tegenlicht op het podium
        8 x pc 1000 watt
        Zaal licht
        6 x fresnell 650 watt
        Front licht podium
        2 x Selecon Pacific 1000W
        open
        6 x JB winner scan
        tegenlicht
        2 x ypoc 250 mh
        In de zaal op een kolom
        6 x Led par
        Uplighting voor op de muur

Maar nogmaals ik heb geen idee hoe alles eruit ziet en is het eigenlijk niet te doen.
        Ik heb namelijk een vierkant bakje in mijn hoofd met een podiumpje erin.

Waarom ik het dan wel neerzet? voor jou om ideeën op te doen.

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4516

ik zeg strobo's en tl balken!

F**K de kerstman!

afz. De sint
          lekker belangrijk!

Comment

• AJB
            • Jul 2003
            • 2289

Originally posted by mhsounds
            Wat als 1e in mij opkomt, en ik heb dan nog geen idee van afmetingen van de zaal en het podium...
            Als iemand vraagt om lichtadvies lijkt het mij niet handig om advies te geven als je zelf geen ervaring hebt. Je beschreven lijstje is onzinnig en helpt verder niemand op weg...

Nogmaals: niet in lampen denken!...
            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
            ------------------------------------------------
            Arvid Buit
            Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• mhsounds
              • Sep 2009
              • 933

Er word een aantal beschikbare lampen opgegeven en ik geef aan wat je ermee zou kunnen doen.

Verder ga ik hier niet op in om vervuiling van het topic te voorkomen.
              Discussie wil ik (graag) aangaan maar wel in een apart topic.

Comment

• bluesky
                • Jul 2002
                • 102

Hallo,

Podium is 11 meter breed en ongeveer 6 a 7 meter diep en 4 a 5 meter hoog.

De zaal is 25 meter lang en 13 meter breed en 7 meter hoog.

mvg

Erwin

Comment

• tha_dj
                  • Jan 2004
                  • 375

Originally posted by frederic
                  Neen zeker geen rood.

Je moet de belichting zien in combinatie met de decoratie.

Als ik denk aan kerst denk ik aan sneeuw en wit. Dan zou ik eerder opteren aan een soort mix van licht blauw en blacklight. Op voorwaarde dat er veel wit gebruikt wordt in het decor.

Kijk, en daar heb je het......alles in combinatie zien !!!

Ben ook inmiddels in KERST sferen......zijn bezig met een special bij de lokale tv zender in volendam.

Wij kiezen voorlopig voor gedimd halogeen ( zet van de week wel een foto online )

Samen met inderdaad een kerstboom en de lampjes hierin toch het meest geschikte om de sfeer te behouden.

Project van vorig jaar....... YouTube - 30072f Love Akoestiek - Edam-Volendam 2010 - lokale omroep LOVE TV

ook simpel, maar decor ( kerk ) maakt de sfeer.
                  your light !

Comment

• rene.derksen
                    • Feb 2004
                    • 649

Soms is er niet altijd de ruimte om alleen in sferen te denken. Maar vaak juist in tijd en geld.. Wanneer je het zelf voor elkaar moet maken met materiaal wat er voor je geregeld wordt, kun je inderdaad de sferen alleen nog maken met kleuren, en goed gebruik van het materiaal.

Als we niet in lampjes zouden kunnen/mogen/moeten denken.. dan wist ik het ook wel! (Kerstlampjesidee op TMF awards aantal jaren geleden?!)

Daarom denk ik dat wat betreft opstelling en de gegevens die de TS ons geeft, MHsounds in een goede richting zit wat betreft mogelijkheden met de aanwezige spullen. En denk ook dat je met de gegeven tips over kleurgebruik een heel eind kunt komen.
                    Licht is altijd zwaar.

Comment

• AJB
                      • Jul 2003
                      • 2289

Originally posted by rene.derksen
                      Soms is er niet altijd de ruimte om alleen in sferen te denken. Maar vaak juist in tijd en geld..
                      Hier wil ik nog even op ingaan, just for the sake of it. Laat duidelijk zijn dat je daarin gelijk hebt, MAAARRR:

Er wordt in dit wereldje te veel aan gekloot, door bedrijven, opdrachtgevers, verhuurmaatschappijen. etc.etc. Het onderscheid KAN beginnen bij de mensen die verantwoordelijk zijn voor het eindresultaat: jullie als lichttechs. Toen ik vroeger nog voor PA-bedrijven werkte en een setje mee kreeg, ging ik voor speciale dingen (zoals dit kers-dingetje) gewoon zelf op de zaak inpakken. Uitleggen wat ik nodig had en goed voorbereiden. Het is natuurlijk onzin om te zeggen dat je een setje "nu eenmaal hebt". Wat soms een probleem is, is dat een bedrijfje echt niet meer spullen heeft. En daar komt je creativiteit naar boven: daar kun je je onderscheiden als lichtman. Overleg gewoon met de opdrachtgever en fix een budget van 200 euro (een schijntje). Loop naar de bouwmarkt en kijk eens wat een leuke dingen je daarvoor kunt maken.

Belichters van nu kunnen je anecdotes vertellen over het maken van een frost met vaseline, het kleuren van gloeilampjes in ecoline etc.etc. De creativiteit maakt de sfeer juist. Een lijstje met materiaal opboeren en inhangen kan op 1000 manieren en niet 1 is per definitie juist. Het adviseren daarmee slaat dan ook nergens op.

Zet je stempel op een project en laat je niet dwarszitten door de materie: DENK NIET IN LAMPEN! Natuurlijk moet je daarna je idee wel omzetten in materiaal, maar neem het nooit als uitgangspunt. Daarmee verniel je je eigen creativiteit.
                      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                      ------------------------------------------------
                      Arvid Buit
                      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

Originally posted by AJB
                        Jullie denken in "lampjes", je moet leren denken in sfeer. Op een podium kun je uiteraard doen wat je wilt: jij bent dan de "sfeermaker". In een zaal werkt dat niet zo. Als mensen lekker in de kerstsfeer zitten en jij maakt de zaal L201, is er niet echt sprake van gezelligheid. Denk ook aan kleur op gezichten!

Het licht maakt geen kerstsfeer, dat doet de omgeving. Jij moet de versterken of aanvullen: meer kun je niet doen. Met groen licht zul je dat echt niet helpen...

Kleuren die "passe" zijn is echt de grootste onzin die je kunt verkopen... Dat soort teksten moet je als etaleur of mode-icoon vooral bezigen, maar in de lichtwereld zijn kleuren nooit "passe"...
                        Misschien eens herlezen vooralleer commentaar te geven.
                        Ik zeg niet dat rood als licht passee is, ik zeg dat rood voor kersttoestanden passee is.

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

Originally posted by rene.derksen
                          Soms is er niet altijd de ruimte om alleen in sferen te denken. Maar vaak juist in tijd en geld.. Wanneer je het zelf voor elkaar moet maken met materiaal wat er voor je geregeld wordt, kun je inderdaad de sferen alleen nog maken met kleuren, en goed gebruik van het materiaal.

Als we niet in lampjes zouden kunnen/mogen/moeten denken.. dan wist ik het ook wel! (Kerstlampjesidee op TMF awards aantal jaren geleden?!)

Daarom denk ik dat wat betreft opstelling en de gegevens die de TS ons geeft, MHsounds in een goede richting zit wat betreft mogelijkheden met de aanwezige spullen. En denk ook dat je met de gegeven tips over kleurgebruik een heel eind kunt komen.
                          [FONT=Verdana]Je kunt idd maar werken met het budget die je hebt.
                          Maar creatieveilingen kunnen met weinig budget toch mooie dingen maken. En hier herken je de echte "pro". [/FONT]

Comment

• daviddewaard
                            • Mar 2008
                            • 627

hahaha die is goed

een dan in profiel spots wat mooie evil kerstman gobo's

Originally posted by showband
                            ik zeg strobo's en tl balken!

F**K de kerstman!

afz. De sint
                            A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

Working...