Avolight Tiger

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

Avolight Tiger

Ben van plan een Avolite Tiger samen met 4x MAC250 Krypton te gaan kopen dit voor de losse verhuur en wat kleine produkties die ikzelf doe.

Nu is mijn vraag of dit een goede zet is omdat het merendeel toch losse verhuur is.

Ik bedoel ermee dat mijn eigen produktie vaak de LJ zijn DMX software meeneemt maar omdat ik wat wil verbreden in de losse verhuur sectie lijkt mij dit een goede oplossing.
    Last edited by Rolandino; 14-10-10, 19:53.
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

Ik zou dan voor de Avolite Tiger Touch gaan! Veel krachtiger en meer mogelijkheden!

En persoonlijk zou ik voor Robe gaan maar daar hadden we het hier niet over ;p
    Hold on a second, relax and listen...

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

Dat snap ik van de Tiger alleen zit ik te denken over een extra inkomen te creeren via de Tiger.

Voor mezelf maakt het mij niet uit omdat ikzelf er niet meewerk en mijn LJ's met hun eigen software ( Sunlite en Emulator ) werken tot volle tevredenheid.

Dat de Tiger meer kan sterker is is ook logisch zeker met live toepassingen.

Maar mijn klanten klagen niet over de shows dus daar ligt het niet aan.

Kzit me ook af te vragen of er mensen zijn die met deze tafel werken maar niet in eigen beheer hebben en of de vraag naar deze tafel in de losse verhuur met regelmaat is
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• glennwestlander
        • Aug 2009
        • 91

is het niet een betere optie om een 2ehands pearl te kopen? je ziet ze toch nog vaak zat staan bij producties. en zijn een stuk minder duur als de nieuwe tiger touch.

gr

Comment

• Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

Wil niets gebruikt kopen.

Je koopt 80% de ellende van een ander plus loop je het risico dat het ineens niet meer in trek is omdat er een nieuwe versie in de markt is.

Comment

• mhsounds
            • Sep 2009
            • 933

Avolites Pearl Tiger,
            Toffe tafel, voldoende mogelijkheden, krijgt het bij veel parameters wel zichtbaar moeilijker.
            Met 10 plaback faders misschien wel aan de kleine kant voor grote producties.

Avolites Tiger Touch,

Fijne tafel, werkt enorm fijn en flexibel, cuelists zijn erg handig.
            In de praktijk nog niet meer als 2 universes kunnen belasten.
            Overzichtelijke indeling, het namen kunnen geven van je al je geprogrammeerde spul werkt handig.

En er zitten nog enorm veel andere voordelen bij, de software is ook nog niet uitontwikkeld en zelf ben ik geen bugs tegengekomen.

Ben enorm tevreden over dit product, van de software tot de indeling van de hardware.

Als je het wilt heb ik nog meer feedback voor je

De tafels zijn niet in eigen beheer maar werk met beide weekelijks.
            Last edited by mhsounds; 15-10-10, 14:13. Reason: toevoeging laatste zin.
            Freelance Light and Video |
            Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• Rolandino
              • Mar 2007
              • 1451

Dus in feite zou je eerder de Touch aanraden dan de gewone tafel ?

Kzat er ook al aan te denken zeker kwa kompaktheid

Ben er nog niet helemaal uit maar goed heb er er geen haast mee tot op heden het is alleen een idee voor een nwe inverstering te maken.

Over de MAcs ben ik er ook nog niet uit omdat veel collega bedrijven overgaan op Robe en de meeste collega waar ik mee werk de mac575 gebruiken op hun produkties.

Dus de aankoop van de MAc250 is op zich mooi en goed maar voor de onderlinge verhuur valt deze head in mijn ogen er net weer buiten.

Comment

• mhsounds
                • Sep 2009
                • 933

Ik ben ook meer fan van de Robe, de optiek is stukken beter!
                Voor de rest zijn de koppen zo goed als hetzelfde, persoonlijk vind ik ze ook stiller.
                Ik zou ook geen reden zien waarom je een 250 van Robe niet kan combineren met een 575 van Martin.

Ik heb hiervoor demo's gehad bij Controllux en nu met beide spots de nodige uren gemaakt.

Ik vind de touch inderdaad een aanrader, veel meer mogelijkheden, goed ingedeeld en als je blijft groeien kun je hier ook mee door.
                Ben er enorm blij mee, we hadden hem als 1e van Nederland in eigen bezit, en je kan je creativiteit er veel beter mee kwijt.

Avolites groeit en groeit.

Comment

• Vonkentrekker
                  • Oct 2010
                  • 9

Ik kan zeker wel een aantal redenen opnoemen waarom je een MAC 575 niet kan combineren met een Robe spot. Het ligt er maar net aan wat je wilt.

De shutters zullen niet gelijk lopen als het op de stroboscoop aan komt. Zo zul je dus altijd een niet gelijke strobo hebben. Kan je erg in de weg zitten kan ik uit ervaring vertellen. Zeker als je het spulletje in een (klein)theater weg zet. Een beetje regisseur krijgt het daar niet warm van.

Je kleurenwielen zijn niet gelijk en dat leid naar een onregelmatig rainbow effect. daarbij is het ook zo dat als je ze allemaal op rood wilt hebben er 1 langer over zal doen de andere omdat ij 1 rood iets verder weg ligt dan bij de andere. Daarbij komt ok nog dat de kleuren die op dat kleurenwiel liggen altijd verschillend van elkaar zullen zijn.

Verschillende gobo's zijn in principe niet zo'n groot probleem. Het zal je alleen wel tegen gaan staan als je ook een tiger touch gaat aanschaffen. Een touch beperkt je totaal niet om je eigen creativiteit er in kwijt te kunnen. Als je je dan gaat beperken in gobo mogelijkheden is dat toch een beetje jammer. Daarnaast zal de gobo rotatie snelheid afwijken tussend de 2 spots.

De MAC 575 heeft een uniek 4 weg prisma. Een Robe niet als ik mijn eigen niet vergis. Maak er gebruik van zal ik zeggen.

Ik heb de tiger touch even kunnen bekijken maar mijn eerste indruk was zeer positief. Ziet er netjes afgewerkt en tour proof uit. 'k heb wat research gedaan op internet en ik begin eht toch wel echt een heel erg mooi ding te vinden. Ik zit er over na te denken om binnenkort een afspraak te maken bij Fairlight om hem te bezichtigen. Moet ik anders direct een paar vragen van jou meenemen?

Misschien hadden jullie al zo'n vermoeden maar ik ben best wel een beetje martin fan. Tuurlijk zijn er naar vele meningen mooiere en betere spots maar op dit niveau moving heads zie ik het zelf als microfoon's van een paar honderd euro. Uiteindelijk moet zo'n microfoon bij een stem passen. Er bestaat geen slechte microfoon van €450,- alleen een stem die er niet goed bij past.

Kortom ik kan je alleen maar aanraden om toch voor de 575 te gaan. Het is een mooie spot en zeker in combinatie met meerdere.

Originally posted by Rolandino
                  Dus in feite zou je eerder de Touch aanraden dan de gewone tafel ?

Kzat er ook al aan te denken zeker kwa kompaktheid

Ben er nog niet helemaal uit maar goed heb er er geen haast mee tot op heden het is alleen een idee voor een nwe inverstering te maken.

Over de MAcs ben ik er ook nog niet uit omdat veel collega bedrijven overgaan op Robe en de meeste collega waar ik mee werk de mac575 gebruiken op hun produkties.

Dus de aankoop van de MAc250 is op zich mooi en goed maar voor de onderlinge verhuur valt deze head in mijn ogen er net weer buiten.

Comment

• Rolandino
                    • Mar 2007
                    • 1451

Ik ga zelf ook als ik wat meer tijd heb naar fairlight om het een en ander te bekijken / bespreken.

Mijn opzet is een kleine investering te doen die voor grotendeels naar collega bedrijven gaat voor de verhuur buiten mijn eigen verhuurklussen.

Comment

• Vonkentrekker
                      • Oct 2010
                      • 9

Kan ik je zeker aanraden. Ik was laatst op de open dagen en heb toen met ene Peter als ik mij niet vergis gehad over de touch. Hij kon me er veel over vertellen. Zijn er nog meer mensen bij de open dagen geweest?

Originally posted by Rolandino
                      Ik ga zelf ook als ik wat meer tijd heb naar fairlight om het een en ander te bekijken / bespreken.

Mijn opzet is een kleine investering te doen die voor grotendeels naar collega bedrijven gaat voor de verhuur buiten mijn eigen verhuurklussen.

Comment

• Pete
                        • Oct 2010
                        • 1

Ben ook bij deze open dagen geweest en heb hier met veel belangstelling de nieuwe AVO tafels bewonderd.
                        Echt super om te zien dat Avo deze weg is ingeslagen met de Tiger Touch, Expert met Touchwing en einde van het jaar de Titan Mobile. Alle drie de tafels werken op dezelfde software Titan, wat er voor zorgt dat je shows kunt uitwisselen.
                        Vond ook dat ze bij Fairlight er echt goed over konden vertellen, en alle vragen die ik had hebben ze kunnen beantwoorden , en geloof me dat waren er genoeg

Iemand al van plan de Titan mobile aan te schaffen?
                        denk er zelf wel over na, naast de klusjes die ik nu al doe op Tiger Touch. Om er een Titan Mobile voor mezelf bij aan te schaffen. zodat ik altjid mijn eigen lichttafel bij me heb
                        Led's do this!

Comment

• mhsounds
                          • Sep 2009
                          • 933

Ik ook, voor het geld voldoet het zeker aan mijn eisen!

Maar ik zit ook te denken voor een tiger touch, want de prijs daarvan valt me ook nog reuze mee.

Comment

• PeterZwart
                            • Jan 2008
                            • 402

Ik ben bij de opendagen geweest, toevallig is mijn naam ook Peter..

Ik heb wel het 1 en ander besproken over een touch, weet niet of dat met jou was? of is er een fairlight medewerker die ook Peter heet?

A'fijn al met al vind ik het nog wel een beetje onzin om voor 4 movingheadjes meteen al een tiger touch te kopen?

gaan we dan voor 8 movingheads een expert inzetten en als we boven de 14 uitkomen een diamond?
                            Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• Rolandino
                              • Mar 2007
                              • 1451

Dat is ook mijn idee maar de eventuele aanschaf is natuurlijk niet alleen voor die 4 heads.

Plan is om het grootste gedeelte de tafel te gebruiken voor dry rental zo ook de heads.

Neem aan als men weet dat ik bv deze set in voorraad heb er best interesses zullen zijn hoewel in mijn omgeving dat nog niet is omdat men vaak de 575 versie
                              gebruiken en Robe.

Ik gebruik tot op heden nog steeds Sunlite en Emulation met volle tevredenheid.

Comment

Working...