Info aanvraag over ma commander 48-6

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JBtec
    • Jun 2010
    • 9

Info aanvraag over ma commander 48-6

[FONT=Verdana]Hallo,[/FONT]
    [FONT=Verdana] [/FONT]
    [FONT=Verdana]Ik ben van plan een MA Commander 48-6 te kopen. Zelf werk ik nu nog met de MA Commander 48 analoog (ja een oldtimer!).[/FONT]
    [FONT=Verdana] [/FONT]
    [FONT=Verdana]Maar voor dat ik hem koop wil ik graag weten of de nieuwe lichttafel dezelfde mogelijkheid heeft wat sets maken betreft als de oude analoge versie. Dus mijn vraag: Zijn die 48 flashknoppen onder de tweede rij faders flashknoppen om sets mee te maken? Dus kan ik bijvoorbeeld kanalen 1, 2, 3, 25, 32, 37, 47 programeren op flashknop 32?[/FONT]
    [FONT=Verdana] [/FONT]
    [FONT=Verdana]Verder nog wat overige vragen:
    1. Zit er een flashmaster op?
    2. Chaser?
    3. Autofade?
    4. Op de oude tafel heb je 4 specials, heb je zoiets op op de nieuwe tafel?
    5. Singleflash?
    6. Verschillende banken? Op de oude tafel heb je er 6. 3 en 3 met punt.
    7. Blackout
    8. Zijn er nog wat leuke extra's die nieuw voor me zullen zijn?[/FONT]

[FONT=Verdana] [/FONT]
    [FONT=Verdana]Ik werk met een dimmer die 42 dim/switch kanalen heeft, en vier 2kW specials heeft. Niet met movingheads enzo. Gewoon parcans, floodlights, floorspots, etc.[/FONT]
    [FONT=Verdana] [/FONT]
    [FONT=Verdana] [/FONT]
    [FONT=Verdana]Jeffrey Bruil[/FONT]
  • jakobjan
    • Jul 2002
    • 599

Ik zou eigenlijk willen zeggen, kijk even bij MA op de site.. MA Lighting daar staan de handleidingen van zowel de Lightcommander I 48 als de Lightcommander II 48/6.

Deze zullen je een goede indruk geven wat het verschil tussen de 2 modellen zal zijn.
    Jakob-Jan
    Lightjockey Beta tester
    Freelance Licht tekkie

Comment

• JBtec
      • Jun 2010
      • 9

Dat initiatief had ik al genomen maar alleen maar Engels. En mijn Engels is denk ik net zo goed als uw Chinees. Toen heb ik gegoogled en kwam ik op dit forum terecht. Ik hoop wel antwoord te krijgen op mijn vragen omdat ik heb maandag dan zou willen kopen.

Jeff

Comment

• CoenCo
        • Feb 2005
        • 230

Originally posted by JBtec
        [FONT=Verdana]Hallo,[/FONT]
        [FONT=Verdana] [/FONT]
        [FONT=Verdana]Ik ben van plan een MA Commander 48-6 te kopen. Zelf werk ik nu nog met de MA Commander 48 analoog (ja een oldtimer!).[/FONT]
        [FONT=Verdana] [/FONT]
        [FONT=Verdana]Maar voor dat ik hem koop wil ik graag weten of de nieuwe lichttafel dezelfde mogelijkheid heeft wat sets maken betreft als de oude analoge versie. Dus mijn vraag: Zijn die 48 flashknoppen onder de tweede rij faders flashknoppen om sets mee te maken? Dus kan ik bijvoorbeeld kanalen 1, 2, 3, 25, 32, 37, 47 programeren op flashknop 32?[/FONT]
        [FONT=Verdana] [/FONT]
        [FONT=Verdana]Verder nog wat overige vragen:
        1. Zit er een flashmaster op?
        2. Chaser?
        3. Autofade?
        4. Op de oude tafel heb je 4 specials, heb je zoiets op op de nieuwe tafel?
        5. Singleflash?
        6. Verschillende banken? Op de oude tafel heb je er 6. 3 en 3 met punt.
        7. Blackout
        8. Zijn er nog wat leuke extra's die nieuw voor me zullen zijn?[/FONT]

[FONT=Verdana] [/FONT]
        [FONT=Verdana]Ik werk met een dimmer die 42 dim/switch kanalen heeft, en vier 2kW specials heeft. Niet met movingheads enzo. Gewoon parcans, floodlights, floorspots, etc.[/FONT]
        [FONT=Verdana] [/FONT]
        [FONT=Verdana] [/FONT]
        [FONT=Verdana]Jeffrey Bruil[/FONT]
        Ten eerste: Je hebt 2*48 preset-faders en 6 draaiknoppen. Je kan elke fader patchen, zodat je bijv dmx-adres 1, 5 en 34 samen onder 1 fader hebt. Die drie kanalen zullen dan altijd hetzelfde uitsturen. Daarna kan je m.b.v. je faders memories maken, daarvan kan je er 16 tegelijk afspelen. Als een kanaal in meerdere memories zit, dan zal dat kanaal de hoogste waarde aannemen: HTP.

Het is lang geleden, maar volgens mij zit het zo:
        1: Geen flash-master. Een grandmaster, 2 preset-masters, een chase-master en een crossfader.
        2. De laatste 4 memories kan je een chase onder zetten die geen cross-fade heeft. Ook kan je 50 chases/sequences programeren die je op 1 chase-engine kan laten lopen. Deze heeft een master, een tap-twice-for-speed en instelbare crossfade 0-100%
        3. Hoe bedoel je? Er is een mogelijkheid om je memories op de crossfader te laden en met een voorgeprogrammeerde tijd te laten crossfaden
        4. Wat bedoel je met specials? Er zijn 6 draaiknoppen i.p.v. faders die niet onder de preset-master vallen. Ook zijn er 8 extra drukknoppen waar je ook een memory onder kan zetten.
        5. Als je swop bedoelt, dan ja. Incl swop disable per kanaal instelbaar.
        6. 8 banken van 16 memory-faders (waarvan de laatste 4 dus ook een chase kunnen bevatten) en per bank ook 8 "specials": memories zonder fader maar met alleen een drukknop.
        7. Volgens mij wel. DBO boven de masterfader.
        8. vast wel.

Zo goed?

Als de ruimte/geld beperkt is, dan kan je misschien ook wel met een ma 24/6 uit de voeten. Als je die in wide-mode zet, kan je ook 2*24+6= 54 kanalen apart uitsturen. Je hebt dan geen 2 presets meer, maar die gebruikte ik zelf toch bijna nooit.

N.B. Als je wat meer informatie in je profiel zet, dan zijn er misschien wel mensen bij je in de buurt die je de tafel willen laten zien.
        Last edited by CoenCo; 15-07-10, 00:28.

Comment

• JBtec
          • Jun 2010
          • 9

Coen,

Bedankt voor je info. Helderder zo voor mij. Alleen is mijn belangijkste vraag nog niet beantwoord:

Zijn die 48 flashknoppen onder de tweede rij faders flashknoppen om sets mee te maken? Dus kan ik bijvoorbeeld kanalen 1, 2, 3, 25, 32, 37, 47 programeren op flashknop 32?

Jeff

Comment

• daviddewaard
            • Mar 2008
            • 627

op de ma 48/6 zit net als bij een pearl onder je 48 schijven nog eens een rij schuiven waar je je scene chases enz op kunt programmeren. uit mijn hoofd zijn het er 10
            je kan dus ook 10 chases simultaan laten lopen.
            wat je dus wil is meerdere kanalen in een scene laten flashen en dat kan dus.
            je maakt een scene aan en slaat deze op op een playback fader waarboven en flashbutton zit.

Coen,

Bedankt voor je info. Helderder zo voor mij. Alleen is mijn belangijkste vraag nog niet beantwoord:

Zijn die 48 flashknoppen onder de tweede rij faders flashknoppen om sets mee te maken? Dus kan ik bijvoorbeeld kanalen 1, 2, 3, 25, 32, 37, 47 programeren op flashknop 32?

Jeff
            A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• FLS
              • Aug 2008
              • 72

Coen,

Jeff
              Beste Jeff,

De knoppen onder de faders (48 stuks) deze zijn puur op te patchen en je kan er ook mee flashen alleen dan moet je wel de patch op die fader hebben staan. (het is niet zoals een pearl dat je er standen of kleuren bv op kan zetten.

Dus wat jij wil een set mee maken kan dus niet!!!!! dat kan wel op de onderste rij maar dan moet je ook gewoon de fader omhoog doen om de stand vast te houden.

Mocht je willen spelen met kleine broertje en je bent in de buurt van hoorn kan je altijd even langskomen.

groet

Frank

Comment

• JBtec
                • Jun 2010
                • 9

Oké dus als ik het goed begrijp zijn de 48 knoppen onder die faders flashknoppen van die faders. En dan kun je bijvoorbeeld op fader twee de dmx kanalen 1, 3, 6, en 9 zetten? Dan kan ik toch sets maken????? Want dan is het hetzelfde als met de analoge tafel

Jeff
                Last edited by JBtec; 16-07-10, 02:25.

Comment

• Svartrose
                  • Apr 2008
                  • 229

Ja dat kan, het is alleen niet erg gebruikelijk, omdat dus de onderste 16 faders daarvoor bedoeld zijn.

Comment

• keenoncoolstuff
                    • May 2003
                    • 695

Oké dus als ik het goed begrijp zijn de 48 knoppen onder die faders flashknoppen van die faders. En dan kun je bijvoorbeeld op fader twee de dmx kanalen 1, 3, 6, en 9 zetten?
                    Ja, dat kan wel, maar is ongeschikt om mee te programmeren. Ieder dmx-kanaal kan maar onder één fader gepatcht worden. Om te programmeren moet je de faders (flash-buttons) onder een submaster programmeren. En dat zijn die 16 faders onderaan de tafel.

Groet, Rob.
                    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• meine
                      • Mar 2005
                      • 35

Oké dus als ik het goed begrijp zijn de 48 knoppen onder die faders flashknoppen van die faders. En dan kun je bijvoorbeeld op fader twee de dmx kanalen 1, 3, 6, en 9 zetten? Dan kan ik toch sets maken????? Want dan is het hetzelfde als met de analoge tafel
                      Je kunt idd 2 dmx-kanalen (volgens mij max. 8 per fader) patchen onder één fader. Deze twee dmx-kanalen kunnen dan idd "geflasht" worden met de bijbehorende flash-toets, echter je zult dan continue de flashtoets ingedrukt moeten houden. (deze flash-buttons kunnen niet als "switch" gebruikt worden wat de 8 buttons links naast de submasters wel kunnen).
                      Probleem van zo'n set is dat alle spots op hetzelfde niveau branden.
                      Voor een fatsoenlijk gebruik van sets wil je, lijkt mij, verschillende spots op verschillende sterktes laten branden. Hiervoor zul je toch echt de submasters moeten gebruiken.
                      De flashbuttons van de submasters kun je ook gebruiken in de X-fade modus. Na het indrukken zal dan de betreffende submasters infaden in de gewenste fade-tijd.
                      Oja, wat betreft de submasters: zowel de 24 en 48 hebben in totaal 16 subs. Echter van deze 16 kunnen er maar 4 worden gebruikt voor chases. Daarnaast kun je uiteraard nog één chase laten lopen via het chase-gedeelte.
                      Last edited by meine; 23-07-10, 09:44.

Comment

• johan1988
                        • May 2006
                        • 40

Over de 8 switch buttons naast de submasters, daar kun je wel verschillende lampen op verschillende sterkte laten branden.

Onder deze 8 switch buttons kun je net als de submasters een preset opslaan. Je kunt instellen hoe de switch buttons werken. Of als flash, of dat er één per keer aan kan (Handig bijvoorbeeld met kleuren, als je blauw indrukt gaat geel uit). Of als switch.

Comment

• Svartrose
                          • Apr 2008
                          • 229

Originally posted by johan1988
                          Over de 8 switch buttons naast de submasters, daar kun je wel verschillende lampen op verschillende sterkte laten branden.
                          Je kunt ze inderdaad programmeren op verschillende intensiteiten. (handig voor een Atomic! ) Maar faden kan uiteraard niet.

Is de topic-starter er al uit?

Comment

• R. den Ridder
                            • Sep 2000
                            • 1500

zoals er meerdere wegen naar rome leiden is het ook voor lichttafels.
                            Daarom de vraag; wat wil je bereiken met de gepatchte kanalen onder de kanaalfaders?

voor zover ik weet is de filosofie van alle lightcommanders, dus ook de analoge, dezelfde. misschien op een andere manier, maar wel met hetzelfde uitgangspunt. dus; waarom wil je doen wat je wil doen? mogelijk kan dit op de 2e generatie lightcommanders wel op een andere manier. mijn ervaring met deze tafels is dat ze alles kunnen wat je wil als je maar creatief denkt. zodoende mijn vraag.

Comment

Working...