Irritante Sunstrips TV uitzendingen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • geenstijl21
    • Jan 2008
    • 462

Irritante Sunstrips TV uitzendingen

Ik was benieuwd of ik de enige was die zich ergert aan de actieve sunstrips bij:

- Afgelopen verkiezingsuitslag NOS - onder de schermen
    - Voetbal International in Schevingen - ook zo'n irritant looplichtje in het shot van boven naar beneden.

Het leid ontzettend af en voegt echt helemaal niets toe.... ben erg benieuwd wat hier de gedachtengang achter is????
    "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"
  • @lex
    • Jul 2006
    • 1086

Helemaal mee eens. Ik zat bij de verkiezingen regelmatig in de kop van een VL5 te kijken (of vergelijkbaar). Opzich wel handig, kan je direct bij een potentieel paars kabinet bijkleuren! Jammer dat zwart alleen maar een fiscale kleur is en geen politieke richting.

@lex
    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• JeroenVDV
      • Mar 2004
      • 963

Originally posted by geenstijl21
      - Voetbal International in Schevingen - ook zo'n irritant looplichtje in het shot van boven naar beneden.
      Zal het de ontwerper van de week even vragen - als hij 't goed vindt zet ik ze volgende zaterdag+zondag op subtiel gloeien ipv knipperdeknipper
      Creating shows beyond Imagination

Comment

• dj-wojcik
        • Jul 2008
        • 911

ik zag gisteren op tv, de na beschouwing van een wk wedstijd (weet niet welke) op de NOS. maar wat mij zo iriterde waren de led schermen achter de presentatrice, waar de vlaggen van de betreffende landen op kwamen. Was naar mijn mening van iets te kort bij gefilmt. en daar door zag je dus iederen "pixel" apart.
        (ik heb nog gezocht naar het betreffende filmpje maar nog niet gevonden.)
        [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
        [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Svartrose
          • Apr 2008
          • 229

Mij was het ook opgevallen... maar de vraag die ik mezelf stelde was: valt het zo op omdat mij elk lampje opvalt of zou het mij ook afleiden als ik niet zo op verlichting gefixeerd zou zijn?

De vraag is, is het mensen die ' gewoon' naar de uitzending kijken ook opgevallen?

Zelf kan ik er geen antwoord op geven.

Comment

• JeroenVDV
            • Mar 2004
            • 963

Originally posted by dj-wojcik
            maar wat mij zo iriterde waren de led schermen achter de presentatrice, waar de vlaggen van de betreffende landen op kwamen. Was naar mijn mening van iets te kort bij gefilmt. en daar door zag je dus iederen "pixel" apart.
            (ik heb nog gezocht naar het betreffende filmpje maar nog niet gevonden.)
            Voor hetzelfde geld was dit natuurlijk bedoeld. LED waarbij pixels te onderscheiden zijn geeft gewoonweg een ander plaatje dan een "echt" gevuld scherm zoals plasma/LCD/etc. Het is maar net wat de ontwerper (of in dit geval waarschijnlijk regisseur) in z'n hoofd had. Dat kun je mooi vinden of niet.

Comment

• dj-wojcik
              • Jul 2008
              • 911

Ik kon naar eigen mening ook niet echt duidelijk zien, Welke vlaggen het waren. Dit door dat de vlaggen ook een wapperend effect hadden.
              [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
              [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• JeroenVDV
                • Mar 2004
                • 963

Beter dit weekend?

Comment

• Martijnvanthiel
                  • Oct 2002
                  • 104

Originally posted by JeroenVDV
                  Beter dit weekend?
                  Stukken beter! Viel me wel op dat er twee kleuren koppen hangen. Niet of zwart of wit kunnen doen?

Groet martijn
                  Met vriendelijke groet,

Martijn van Thiel

Comment

• JeroenVDV
                    • Mar 2004
                    • 963

Originally posted by Martijnvanthiel
                    Stukken beter! Viel me wel op dat er twee kleuren koppen hangen. Niet of zwart of wit kunnen doen?
                    Groet martijn
                    Volgens mij was het om logistieke redenen zo ingevuld, had liever de VL6-en ook wit gehad

Comment

• geenstijl21
                      • Jan 2008
                      • 462

Originally posted by JeroenVDV
                      Beter dit weekend?
                      Zekers! Dank u!

Waar zo'n forum toch allemaal wel niet goed voor is

Comment

• Back on Track
                        • Jun 2009
                        • 227

wat is het nut van die sunstrips achter die Tv?
                        BACK ON TRACK DJ

Comment

• JeroenVDV
                          • Mar 2004
                          • 963

Originally posted by Back on Track
                          wat is het nut van die sunstrips achter die Tv?
                          Een symmetrisch en fatsoenlijk lichtontwerp totdat productie/regie besluit dat er 2 TV's op het podium moeten staan?

Comment

• geenstijl21
                            • Jan 2008
                            • 462

@JeroenVDV; Zojuist weer VI Oranje gezien, Giovanca op het podium.... witte stroboscoop functie het hele nummer op het zwarte haar van die prachtige zangeres, en als toplicht rood op het haar.... nog net geen epileptische aanval gekregen. Wie doet daar het licht.....

In de afleveringen komt sleur en helaas in het lichtplaatje ook....

Comment

• JeroenVDV
                              • Mar 2004
                              • 963

@JeroenVDV; Zojuist weer VI Oranje gezien, Giovanca op het podium.... witte stroboscoop functie het hele nummer op het zwarte haar van die prachtige zangeres, en als toplicht rood op het haar.... nog net geen epileptische aanval gekregen. Wie doet daar het licht.....
                              Ik niet, ik zit thuis op de bank met een glaasje pils te genieten van een vrije avond.

(Heb alle uitzendingen die ik er zat moeite gedaan, geluisterd bij soundcheck wat voor optreden er kwam en zo goed mogelijk passende lichtplaatjes proberen te maken, waar nodig in overleg met manager/technicus/artiest zelf)

Comment

Working...