MAC250 Beam: ervaringen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • s142918
    • Apr 2006
    • 111

MAC250 Beam: ervaringen?

Heeft er al iemand ervaringen met de 'nieuwe' MAC250 Beam?

Zie: YouTube - Martin Professional launches the new MAC 250 Beam

Het gaat om een normale 250 Wash waarvan je de lens vervangt met een kitje. De kleuren wissel je in voor gobo's en dan heb je ineens iets wat moet concurreren met een Alpha Beam van Clay Paky.

Ik vind die AB's wel gaaf, maar ook mede vanwege de snelheid. De gobo's vind ik niet heel boeiend mede aangezien je die nooit in focus krijgt en de kleuren van de 250 wash wil ik toch nog wel eens gebruiken.

Was niet van plan om de bestaande washes ervoor in te leveren, dus moet dan toch nieuwe aanschaffen. Dan is de vraag: Martin of CP? Voors & tegens anyone?
  • PeterZwart
    • Jan 2008
    • 402

Ik had hier laatst ook al een discussie over met een collega.. die vroeg zich af of deze nog wel in de huidige kisten zouden passen..
    Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• LJmalcolm

----------
      Last edited by Guest; 20-09-09, 15:10. Reason: -

Comment

• stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

Originally posted by PeterZwart
        Ik had hier laatst ook al een discussie over met een collega.. die vroeg zich af of deze nog wel in de huidige kisten zouden passen..
        Volgens Martin zouden ze in de kisten passen zonder de beam lens.
        De lens kan er eenvoudig af(en op) gezet worden en zou passen in een apart vak in de case.
        exit night into LIGHT

Comment

• LJmalcolm

Originally posted by stekelvarke
          Volgens Martin zouden ze in de kisten passen zonder de beam lens.
          De lens kan er eenvoudig af(en op) gezet worden en zou passen in een apart vak in de case.
          Dit zijn dus weer wel 2 extra handelingen per spot.. Das wel jammer

Comment

• R. den Ridder
            • Sep 2000
            • 1500

Als ik kijk naar de lichtopbrengst dan staat de mac250 met beamlens net in de schaduw van de alpha beam. Uit de laatste komt veel, veel meer licht.

je moet de beamlens als opzetstuk denk ik ook meer zien dan een soortement van extraatje (en noodoplossing...denk dat martin niet blij is met het aantallen alpha beams en spots in de 300 en 700 series die Clauy paky verkoopt) wat je spot net wat meer functionaliteit geeft.

Comment

• mustang1
              • Sep 2006
              • 94

weet je wat een alphabeam kost??? Teveel... de mac is hier dik in het voordeel.
              Mooi spul, he?

Comment

• LJ Gerrit
                • Apr 2002
                • 479

Originally posted by mustang1
                weet je wat een alphabeam kost??? Teveel... de mac is hier dik in het voordeel.
                Je kan de Mac250Wash met een beam kit totaal niet vergelijken met de Clay Paky Alpha Beam.
                De lichtopbrengst van de Clay Paky is vele malen groter en bezit een CMY kleur mengsysyteem.
                Hang ze allebei maar eens naast elkaar en richt ze de zaal in, de Clay Paky blijft een beam houden tot einde van de zaal (45mtr.), de Mac250 met beam kit is nergens te vinden.
                Martin loopt wederom achter de feiten aan .

Niet overtuigt??? Zien is geloven.
                ------------------------------------------------
                Without colour, there is no perception
                ------------------------------------------------
                MvG

Gerrit Schottert
                Controllux

Comment

• stekelvarke
                  • Dec 2004
                  • 1062

Originally posted by LJ Gerrit
                  De lichtopbrengst van de Clay Paky is vele malen groter en bezit een CMY kleur mengsysyteem.
                  Uiteraard heeft een Mac 250 Wash die wordt omgevormd tot de beam ook CMY.
                  Originally posted by LJ Gerrit
                  Martin loopt wederom achter de feiten aan .
                  Dat was ook mijn eerste gedacht toen ik het eerst over de beam hoorde.
                  Een beetje een noodoplossing van Martin.
                  Want Clay Paky heeft met zijn nieuwe Alpha series toch een schot in de roos gemaakt.
                  Nu moet je natuurlijk niet altijd trendzetter zijn om een goed product op de markt te brengen, maar altijd achter de feiten aanlopen is natuurlijk ook niet goed.
                  exit night into LIGHT

Comment

• MusicSupport
                    • Feb 2006
                    • 1016

Originally posted by stekelvarke
                    Uiteraard heeft een Mac 250 Wash die wordt omgevormd tot de beam ook CMY.

Dat was ook mijn eerste gedacht toen ik het eerst over de beam hoorde.
                    Een beetje een noodoplossing van Martin.
                    Want Clay Paky heeft met zijn nieuwe Alpha series toch een schot in de roos gemaakt.
                    Nu moet je natuurlijk niet altijd trendzetter zijn om een goed product op de markt te brengen, maar altijd achter de feiten aanlopen is natuurlijk ook niet goed.
                    En als ik nou eens zeg dat de Alpha Beam een trendie hot item is net als een flippo, tamagotchi of vergelijkbaars...

Ik denk dat de lichtmannen op den duur meer van een unit verwachten. Nu is de Alpha Beam uniek en sterk in zn uitvoering maar of hij over een aantal jaar nog op de riders staat....; de Mac250 in ieder geval wel
                    d&b Audiotechnik

Comment

• s142918
                      • Apr 2006
                      • 111

Ik denk dat dat wel mee zal vallen. Een "beam" head is eigenlijk meer een toevoeging op het bestaande assortiment met washes en spots, een nieuw type dus eigenlijk. Ik zie het als een geautomatiseerde ACL met scroller; en ACL's worden al eeuwen toegepast dus ook hiervoor is wel plaats denk ik. Blijft wel een effect wat je moet toevoegen aan je show vind ik; het is niet iets waar je andere dingen voor schrapt (wash/spot heads).

De eerste fabrikant die zo'n ding maakt wat ook nog eens enorm kan zoomen en in focus gobo's kan projecteren; die hebben een goudmijntje in handen.

Maar aan de reacties hier te lezen gaan we dat lens kitje maar even links laten liggen denk ik. Ik zie het sowieso niet zo zitten om elke keer die lens eraf te moeten halen en vervolgens in de bak te leggen waar ook de haken en safety's in gaan... dat gaat binnen no-time mis natuurlijk. Beetje jammerlijke zet van Martin, ze konden even niet beter blijkbaar.

Comment

• stekelvarke
                        • Dec 2004
                        • 1062

Originally posted by MusicSupport
                        En als ik nou eens zeg dat de Alpha Beam een trendie hot item is net als een flippo, tamagotchi of vergelijkbaars...

Ik denk dat de lichtmannen op den duur meer van een unit verwachten. Nu is de Alpha Beam uniek en sterk in zn uitvoering maar of hij over een aantal jaar nog op de riders staat....; de Mac250 in ieder geval wel
                        Je hebt voor een stuk gelijk dat de 'beam' movingheads een hot item zijn dezer dagen. Net zoals de LED tubes indertijd en de actieve sunstrips (je kan niet meer buitenkomen of ze hangen er wel).

Maar zoals gezegd zijn ze een nieuw concept in de movingheads, tussen de spots en de washes. Dus ik denk dat we ze zeker in de toekomst nog gaan tegenkomen (en dan bedoel ik niet de Clay Paky, maar de 'beam' movinghead in het algemeen).

Overigens is "Mac250" in je post nogal onnauwkeurig aangezien er inmiddels al 4 modellen van op de markt zijn, en ongetwijfeld zal je er wel één van op de riders tegenkomen.
                        exit night into LIGHT

Comment

• JeroenVDV
                          • Mar 2004
                          • 963

Originally posted by s142918
                          De eerste fabrikant die zo'n ding maakt wat ook nog eens enorm kan zoomen en in focus gobo's kan projecteren; die hebben een goudmijntje in handen.
                          VL3000?! 10 graden > 60 graden, gobo's, focus, etc.
                          Creating shows beyond Imagination

Comment

• Funmaker
                            • Jun 2006
                            • 922

Robe Colorspotten hebben ook een aardige zoom... wel geen 60° maar toch een 51°

wij zetten ze in als wash en als spot...
                            Hold on a second, relax and listen...

Comment

• s142918
                              • Apr 2006
                              • 111

@Jeroen: Jaja, maar dan betaalbaar in de 250 range aub Als je de poen hebt valt inderdaad alles wel te kopen. Hoewel er trouwens op Lowlands dit jaar op 2 podia zowel VL als Clay Paky hing, dat ACL effect krijg je met VL toch ook niet zo dik als dat de CP's het doen. Wat dat betreft heeft CP op het moment wel iets moois in handen!

Comment

Working...