LED Moving heads

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj Gino V
    • Feb 2009
    • 237

LED Moving heads

hey folks

ik wou eens horen of er iemand ervaring heeft met de led MH's
    want ben vanplan een paar aante schaffen voor gebruik op kleine feestje max 200 man voor dance muziek maar vroeg mij af dat deze wel de genoeg lichtopbrengst hebben
    want zal dan wel voor de lynx van jb systems gaan
    zijn zeer schappelijk van prijs en moet geen prof performence zijn

grtz
  • Leks
    • Oct 2007
    • 330

ik heb ervaring met de showtech Orbit 2 & 3

welliswaar een washlight ipv een spot, maar de 3 heeft een prima licht opbrengst. de 2 vond ik tegen vallen en heeft ook wat technische kuren

de Orbit 3 is een redelijke match met een 500 W par 64 Spot. maar dan natuurlijk vooral in primaire kleuren.

kleuren mixen van budget led armaturen is nog steeds (erg) lelijk in mijn ogen
    en je mag er ook niet vanuit gaan dat fix 1 en 2 precies dezelfde kleur krijgen bij dezelfde waardes.( onbruikbaar voor theater)

Verder ben ik nog geen betaalbare led spot fixture tegen gekomen die genoeg licht levert om over par 64 500W uit te komen.

* In combinatie met wat wil je het gaan gebruiken ? ( voor passender advies)

Leks
    Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

ikzelf heb een 4tal ADJ Xmove staan en ben er erg tevreden over alleen gebruik ik ze te weinig dus als je interesse hebt PM me maar !

Licht is vrij goed ongeveer gelijk als een 24V 250W

( deze head heeft ook een 20W led erin zitten )

De lynx kost 375,00

Op zich niet een te hoge prijs maar met deze ADJ ben je voordeliger uit en heb je denk ik meer als JB ! ( heb geen ervaring met de Lynx )

De ADJ ziet er meer als een head uit en is lekker kompakt !
      Last edited by Rolandino; 29-07-09, 14:02.
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5946

Ervaring genoeg...
        DropLED's, Aayrton LEd yoke,s GLP Impression....
        Vooral die laatste heeft mij wel overtuigd van zijn meerwaarde in een lichtplan!
        Aangezien het importeurschap voor de BeNeLux sinds juni 2009 in handen is van een groot Belgisch bedrijf wat een berg grotere producties doet ben ik niet de enige die overtuigd is denk ik
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

Het importeurschap zit bij de distributeur met de bijna gelijke naam. Die werken wel goed samen met dat bedrijf dat de producties doet maar het is niet hetzelfde.
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• frank1982cas
            • Jan 2008
            • 16

Led Movinghead

Hallo ik heb zelf 2 Showtec Microspot Movingheads
            maar ik vind de licht opbrengst zeer matig tot slecht
            voor in de slaapp kamer is het wel leuk maar om er shows mee te draaien niet

valt me ook een beetje tegen van showtec want dat is eigenlijk het meest bekende en gebruikte merk in het licht en geluid

groet Frank

Comment

• kokkie
              • Nov 2003
              • 1166

Originally posted by frank1982cas

valt me ook een beetje tegen van showtec want dat is eigenlijk het meest bekende en gebruikte merk in het licht en geluid
              En het merk dat de meeste rommel maakt en het meeste wordt afgekraakt, en terecht!!!!
              Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• ultrakiller
                • Nov 2008
                • 67

Originally posted by frank1982cas

groet Frank

je maakt een grapje zeker...

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5946

Ja, dat moet een grapje zijn geweest...
                  Zullen we on-topic verder gaan?!
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• marciano
                    • Feb 2006
                    • 164

showtec meest gebruikte merk ja en nee bij de plaatselijke disco henkie (staat beetje krom maar jullie snappen wat ik bedoel) is showtec een mooie en goedkope oplossing.

ontopic
                    Heb keer met de ADJ x- move gewerkt vond ik leuke en compacte spots het mooie is dat ze werken met loze kleuren wiel waardoor je bijna geen last hebt van de losse LED's. en er komt voor z;n klein spotje best bak licht uit. (invergelijking met de showtec endergelijke spots)

Comment

• NiTRO
                      • Sep 2002
                      • 677

Hier moet je ook geen microspots voor nemen, die zijn perfect voor Lounge bars enzo, ga ze zeker niet in combi met gewone parcans gebruiken, dan ben je fout bezig.

Nieuwere led MH's geven meer licht, zoek gewoon even op Giant led XL of Giant Led misschien is dat iets.

Comment

• chippie
                        • Jul 2006
                        • 528

Briteq komt ook in oktober uit met een nieuwe LED MH met 3W LED's
                        http://beglec.com/downloads/Beglec%20LightNL.pdf en heeft
                        14xR 14xG 14xB en 12 witte LED's men zegt 5400LUX op 4m.....en 360Hz op RGB kleurenmenging. We zullen zien en dan geloven.
                        Last edited by chippie; 19-09-09, 06:06.
                        IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• burrnout
                          • Apr 2008
                          • 19

zolang je bij led movingheads de leds ziet zitten, word het niets. maar de nieuwe vari-lite vlx wash begint aardig in de beurt te komen. maar daar zie je nog steeds de leds in de spot zitten.
                          lichttech @ Mezz Breda

Comment

• laserguy
                            • Jun 2003
                            • 2755

zolang je bij led movingheads de leds ziet zitten
                            Moet je iets nuanceren.
                            Als het losse R en G en B LED's zijn dan is het inderdaad dikke miserie als je iets wil uitlichten. Je schaduwen krijgen allerlei vage kleurranden. En als je erin kijkt zie je een kermiskraam aan kleurtjes. LELIJK!!
                            Als het RGB-LED's zijn dan is het al iets beter: het kermiskraam valt dan weg maar het issue met de schaduwen blijft tenzij, zoals bij de kleine MH's van Showtec met LED de "lens" zo goed kleuren mengt dat het als 1 uniforme en iets waziger kleur naar buitenkomt. Het is alsof de lens daar ook een beetje als frost dienst doet en dan is het wel ok.
                            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• LJ Gerrit
                              • Apr 2002
                              • 479

Originally posted by burrnout
                              zolang je bij led movingheads de leds ziet zitten, word het niets. maar de nieuwe vari-lite vlx wash begint aardig in de beurt te komen. maar daar zie je nog steeds de leds in de spot zitten.
                              Het enige wat je bij de VLX ziet zijn de 7 lenzen achter de zoomlens.
                              Het is onmogelijk om de led's te zien zitten omdat de VLX werkt zgn "Light pipe optics" die de 14.000 lumen output van de 7[FONT=ArialNarrow][FONT=ArialNarrow]x 120 watt RGBW CBM380 LED chipsets mengt tot 1 bundel van licht.[/FONT][/FONT][FONT=ArialNarrow-Bold]
                              [/FONT]
                              ------------------------------------------------
                              Without colour, there is no perception
                              ------------------------------------------------
                              MvG

Gerrit Schottert
                              Controllux

Comment

Working...