Ja, zoals gezegd heb ik ook niet overdreven veel uitval in de raylights. Als ze gaan is het meestal omdat ze te warm worden afgebroken of verkeerd gemonteerd zitten. Heb er in 2001 tot nu toe maar 1 vervangen van de 54, en ze worden wel regelmatig gebruikt en stuiteren ook hele einden mee in de aanhanger. En het lampje is +/- 3 keer goedkoper, dus zo erg is het niet. Ze bestaan ook in 300W, heb er zel 8 in analoog aangestuurde short 56's zitten. Komt goed licht uit maar of het te vergelijken is met 600W aan opbrengst? Zal wel ongeveer denk ik.
Samengevat. Jan volgens mij heb je de goede keus gemaakt tenzij je er ooit nog een toneeltje o.i.d. mee wil uitlichten. Maar in dat geval kun je altijd nog gewone lampen erbij kopen en ze ff ruilen. Dit gaat heel snel, en doe ik bij m'n par 56's ook regelmatig als ik b.v. een buffet moet uitlichten of de stroom niet voldoende is, hoewel de 300W raylights dan ook wel vaak worden ingezet.
groeten
Samengevat. Jan volgens mij heb je de goede keus gemaakt tenzij je er ooit nog een toneeltje o.i.d. mee wil uitlichten. Maar in dat geval kun je altijd nog gewone lampen erbij kopen en ze ff ruilen. Dit gaat heel snel, en doe ik bij m'n par 56's ook regelmatig als ik b.v. een buffet moet uitlichten of de stroom niet voldoende is, hoewel de 300W raylights dan ook wel vaak worden ingezet.
groeten

Comment