voordelen dimmerrack met patch panel?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kokkie
    • Nov 2003
    • 1166

Weinig mensen die touren hier zeker? Dan zou je de hardpatch wel meer waarderen.
    Maar ook tijdens storing zoeken is het enorm handig, plus de flexibiliteit die je hebt met het inrichten van je systeem.
    Verder hoef je niet meer dimmers mee te nemen dan nodig is, als je 1 kapot kanaal hebt hoef je er maar 1 om te patchen ipv dat je 6 of 8 kanalen gelijk niet meer kan gebruiken en kan je je faseverdeling makkelijk aanpassen. Kortom, een uitkomst!

Maar goed, voor de drive in show en technische club zal het idd geen reet uitmaken en alleen maar duur zijn.
    Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Jugfire
      • Oct 2004
      • 91

1e generatie patchen: schuko
      2e generatie patchen: patch-panel -> multi
      3e generatie patchen: softpatch

voor ieder wat wils.
      uiteindelijk gaat het om het plaatje/resultaat, de rest zijn allemaal tools/handles
      Ik ben dan wel een newbe maar dat wil niet zeggen dat ik newbe

Comment

• luc2366
        • Jul 2002
        • 1161

Originally posted by Kilian
        Het model van de foto is wat mij betreft het prettigste werken. Misschien losse patchkabels. Wat ik nog steeds een erg fijne (en vooral goedkope) dimmer vind zijn de Sp12's. Die kom je her en der nog tegen. Je kan ze heel fijn stapelen.
        de SP-12 van Lightec? Heb er zelf ook 2 van en vind die persoonlijk nou niet zo goedkoop hoor

Comment

• MEEO Licht en Geluid
          • Nov 2005
          • 950

Originally posted by Jugfire

voor ieder wat wils.
          uiteindelijk gaat het om het plaatje/resultaat, de rest zijn allemaal tools/handles
          Softpatch is leuk en aardig, maar dan heb je nog steeds het probleem van 6 kanalen over je multi ipv 8, bij defect kanaal gelijk heel dimmerpack weg etc.
          MEEO Audio Licht Rigging,
          Mark van der Werff
          Groningen

Comment

• Noobie
            • Dec 2007
            • 223

Combinatie van Hard/softpatch is denk ik toch het meest ideaal. Dan kun je zonder problemen je belasting symmetrisch maken én dit op je tafel totaal ongedaan maken zodat je kanaal layout logisch blijft.

Dit is (zoals Kokkie al aangaf) bij vaste installaties natuurlijk minder interessant, aangezien je dan de stroomverdeling tijdens het aanleggen al symmetrisch probeert te maken (hoop ik althans)

Comment

• Kilian
              • Dec 2005
              • 179

Originally posted by luc2366
              de SP-12 van Lightec? Heb er zelf ook 2 van en vind die persoonlijk nou niet zo goedkoop hoor
              Precies. Een complete SP12 in kist (gebruiksklaar!) was, dacht ik, even duur als een enkele 12 kanaals MA dimmer zonder kist, patch of wat dan ook.

Comment

• Carl
                • Nov 2000
                • 907

Ja 4uss, dat ben ik 100% met je eens!
                Van die dure APS powerchutes en dan alle stekkers erin moeten tiewrappen omdat anders de helft er na een dag al uitgevallen is......
                Mijn hardpatch zit bovenop mijn rackje, dus ze vallen er dan niet zo snel uit.
                Stapelen gaat dan inderdaad niet, dimmerrackje moet bovenop. Maar ach, ik heb er maar één en je moet toch iets bovenop hebben staan....

Comment

• kokkie
                  • Nov 2003
                  • 1166

Originally posted by Jugfire

voor ieder wat wils.
                  De hard en softpatch dienen een compleet ander doel.

Maar in die context kan je met de hardpatch wel zorgen dat de softpatch overbodig is, maar andersom echter niet.
                  Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

Working...