Welke Volgspot moet ik nemen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • koentjes
    • Dec 2007
    • 333

klopt, de claypaky heeft dat, maar in de jaren dat we em hebben, hebben we eigenlijk nog nooit echt van die mogelijkheid gebruik gemaakt... voordeel van een volgspot is dat je snel kunt 'improviseren' op wat de artiest doet... als je zoiets gaat koppelen aan je complete show, weet ik niet of dat altijd goed zal gaan.

maar de bediening van alles via het lokale bedienpaneel, vind ik uitermate handig, en vele male stiller dan vele andere volgspots.

Comment

• schuimer
      • Jan 2009
      • 8

Zo na even ertussen uitgeweest te zijn heeeel wat reacties.

Het is mij wel duidelijk, een RJ is de topper maar wel een dure jongen.

Ik zoek meer een tussen maat, en deze zal max een keer of tien per jaar gebruikt worden.
      En hij moet erg makkelijk te bedienen zijn, zelfs voor de no no's onder de huurders.

Zelf dacht ik aan de showtec 1200hmi.

Ok merk is niet echt hoogstaand (= zacht uitgedrukt) maar de volgspot is wel krachtig en direct leverbaar en dmx aanstuurbaar en zelfs 10 kleuren / correctie filters.

Maar nu nog even een vraagje, HMI 1200 of liever Halogeen of juist niet?

Comment

• MEEO Licht en Geluid
        • Nov 2005
        • 950

Ik heb altijd halogeen boven een gasontladingslamp geprefereerd, vanwege het warme licht.
        Alleen moet je dan wel een beste jongen hebben om nog boven een frontje uit te komen
        MEEO Audio Licht Rigging,
        Mark van der Werff
        Groningen

Comment

• schuimer
          • Jan 2009
          • 8

ja dus wel minimaal een 2kw er

Comment

• AJB
            • Jul 2003
            • 2289

Volgspot liefst een gasontladingslamp nemen. Het idee van de spot is om een accent te leggen en de "gevolgde" persoon in questie uit het lichtbeeld te laten komen. Juist gastontlading gebruiken dus. Daarnaast heb je het voordeel van het vermogen ook direct, wat weer ten goed komt aan je product.

Bij tv-opnames even een minus-green correctie toepassen.

suc7
            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
            ------------------------------------------------
            Arvid Buit
            Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• MEEO Licht en Geluid
              • Nov 2005
              • 950

En daar heb je dan natuurlijk weer helemaal gelijk in

Laatst ook met een leuke volger gewerkt, ben type en merk even kwijt, zal dit voor je nakijken...
              MEEO Audio Licht Rigging,
              Mark van der Werff
              Groningen

Comment

Working...