Grand MA Playback Wing

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Shark
    • Aug 2007
    • 208

als ik dit lees hierboven..

heb geen spijt dat ik met chamsys werk (pc wing) maar komt zo over alsof een bekender product zelfs nog goedkoper uitkomt. Ben al wel eens bezig geweest met de grandma onpc en was er toen zeker niet negatief over. enkel het prijskaartje sprak mij toen niet aan om het als "hobby" te zien. Maar nu kan ik toch nog eens extra gaan nadenken.

Comment

• Steve89
      • Dec 2005
      • 120

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
      Steve, welke tafel gebruik jij altijd bij je GM Ultralight?
      Ik gebruik daar vaak een MA Lightcommander bij. Omdat die toevallig vaak in het magazijn beschikbaar is. Maar een simpele showtec kan ook prima.

En wat ik met de MA Lightcommander samen de GMA ook wel eens gedaan heb:
      Ik had een paar lijntjes conventioneel op de Lightcommander getriggerd met DMX in op de GMA.
      En die lijntjes heb ik laten chasen via een chase op de Lightcommander.
      Werkt ook zonder problemen!

Vaak zet ik de lijnen die ik via de DMX in ga triggeren op pagina 10 van de GMA zodat je daar niet makkelijk mee in de weg zit.

En precies wat Tom zegt. Voor On the fly moet kunnen reageren wat vaak in Rock 'n Roll omstandigheden het geval is vind ik ideaal!

Groet,
      Stefan

Comment

• MEEO Licht en Geluid
        • Nov 2005
        • 950

Ok, ik ben zelf begonnen aan het onderzoeken naar de bouw van een eigen kleine DMX stuurtafel, doormiddel van faders (schuifpotentiometers, 12 stuks, 10 voor de executors, 1 voor de fadetime en 1 voor de master),
        20 ext buttons, GO+ GO-, en 30 knoppen voor de executors. Nog meer sugesties?

Veder had ik nog een vraag: is het mogelijk een USB DMX ingang aan Grand MA on PC te hangen? Ik gebruik zelf de Port 2 Node, maar die 'hangt' gewoon in de trussjes, dus om daar helemaal een DMX lus heen te leggen is zeer onpraktisch.
        Hiermee bedoel ik dus een Enttec USB dongle of is het handig een Artnet systeem te gebruiken?
        MEEO Audio Licht Rigging,
        Mark van der Werff
        Groningen

Comment

• AJB
          • Jul 2003
          • 2289

Zoals Tom aangeeft zijn de mogelijkheden eindeloos met het GMA systeem.

Even een paar dingetjes:

- Als je mekkert over blij zijn met een ander product omdat dit wel een wing heeft: de GMA Full heeft 20 faders: als je daaraan niet genoeg hebt moet je een cursus nemen, geen andere lichttafel kopen.

- Faders kunnen ook getriggerd worden: in je MIDI-commando (of DMX-in) in je command line dubbel executor typen. Dus: EXECUTOR EXECUTOR 10. Dan krijg je exec. schuif 10 onder je dmx/midi fader.

- Eindconclusie; het kan perfect en stabiel ook.

Dan rest de vraag: is dit hele topic niet opgezet om iemand te ondersteunen die met een soldeerbout en een paar tientjes denkt een lichttafel te kopieren. Daarop is het antwoord:JA. Feit is dat ik dat een erg zinloos geheel vind, dus bij deze onttrek ik me dan ook aan het hele verhaal. Koop gewoon echte spullen en probeer niet altijd te klooien en na te bouwen: er is niemand die je daarmee serieus neemt.
          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
          ------------------------------------------------
          Arvid Buit
          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• MEEO Licht en Geluid
            • Nov 2005
            • 950

AJB, bedankt voor je bijdrage, maar vind het jammer dat je zo reageerd.
            Ik probeer zeker niet een grand ma te kopieren. Dat zal ook niet lukken trouwens. mensen die een chamsys wing hebben proberen toch ook niet een chamsys mq50 of dergelijke te kopieren? Zij gebruiken deze oplossing omdat dit voor hun makkelijker is, of omdat dit binnen hun budget ligt.
            Ik werk al lang met Grand MA on PC, en vind het heerlijk werken, daar niet van. Maar ik vroeg me gewoon af of zoiets ook beschikbaar was voor de on PC, want dat zou het wel wat mooier maken!
            Last edited by MEEO Licht en Geluid; 18-09-08, 19:45.
            Mark van der Werff
            Groningen

Comment

• Steve89
              • Dec 2005
              • 120

Originally posted by AJB
              Dan rest de vraag: is dit hele topic niet opgezet om iemand te ondersteunen die met een soldeerbout en een paar tientjes denkt een lichttafel te kopieren. Daarop is het antwoord:JA. Feit is dat ik dat een erg zinloos geheel vind, dus bij deze onttrek ik me dan ook aan het hele verhaal. Koop gewoon echte spullen en probeer niet altijd te klooien en na te bouwen: er is niemand die je daarmee serieus neemt.
              Waarom is dit het kopieren van een lichttafel??
              Ik vind het echt complete onzin wat je nou weer verteld Arvid.

Deze manier wordt zelf aangeboden door MA Lighting. Dus waarom zou je het niet zo mogen gebruiken? Het wordt zelfs precies uitgelegd hoe dat moet op Wiki MA.

En tuurlijk moet je met 10 en zeker met 20 faders een perfecte show neer kunnen zetten.
              Maar als de fabrikant een manier aanbied om extra faders te kunnen gebruiken, waarom zou je dat niet doen?

Stefan

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5946

Uitvoerige manier om te zeggen dat je niets wil vertellen door AJB, maar nu dat helder is kunnen we weer verder, on topic
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• AJB
                  • Jul 2003
                  • 2289

Originally posted by Steve89
                  Waarom is dit het kopieren van een lichttafel??
                  Ik vind het echt complete onzin wat je nou weer verteld Arvid.

Stefan
                  Ach als je wilt vertellen dat ik onzin vertel over het product GrandMA vind ik dat wel vreselijk lachwekkend. Ik denk dat ik mag zeggen dat ik daar toch redelijk van op de hoogte ben...

Ik zeg dat het hobbyen van een eigen stretchwing een amateuristische gebeurtenis is, die het gebruiken van een dure lichttafel (MA) niet eens rechtvaardigd. Dat knutselen motiveert MA Lighting trouwens helemaal niet: ze geven slechts tools om gebruik te maken van DMX en MIDI-in.

Je koopt toch ook geen Rolls Royce om deze vervolgens door paarden te laten trekken? Dan koop je een kar...

De groeten
                  Arvid Buit

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                    • Nov 2005
                    • 950

Ik denk dat je het ergens verkeerd begrijpt Arvid, ik gebruik de wing niet voor de GrandMA FS, UL of een andere bestaande grandMA, maar voor de Grand MA on PC versie.

In ieder geval ben ik de DMX in functies van Grand MA een beetje beter aan het bekijken. Ik las ergens, dat als ik bijvoorbeeld DMXadres 1 toewijs aan Fader 1 (op pagina 1) en ik verwissel van pagina (naar pagina 2), dat DMX adres 1 dan automatisch Fader 1 op pagina 2 aanstuurd. Klopt dit?

Tevens heb ik nog een antwoordje op mijn vraag over de USB dongle. Kan dit of is hier een andere oplossing voor? Om nou gelijk nóg een 2 port node aan te schaffen voor dit grapje
                    Mark van der Werff
                    Groningen

Comment

• AJB
                      • Jul 2003
                      • 2289

Je wijst een dmx-input niet toe aan een fader. Die wijs je toe aan een executor, die mogelijk een fader bevat en aanstuurt. Het automatisch wisselen maakt dan ook niet standaard dat er op een volgende pagina iets meeluistert. Wel kun je een executor met "Fix" vastzetten op je pagina waardoor hij op elke pagina weer terugkomt. In dat geval loopt je dmx-input ook mee.

gr Arvid
                      Arvid Buit

Comment

• Steve89
                        • Dec 2005
                        • 120

Originally posted by AJB
                        Ach als je wilt vertellen dat ik onzin vertel over het product GrandMA vind ik dat wel vreselijk lachwekkend. Ik denk dat ik mag zeggen dat ik daar toch redelijk van op de hoogte ben...

Ik zeg dat het hobbyen van een eigen stretchwing een amateuristische gebeurtenis is, die het gebruiken van een dure lichttafel (MA) niet eens rechtvaardigd. Dat knutselen motiveert MA Lighting trouwens helemaal niet: ze geven slechts tools om gebruik te maken van DMX en MIDI-in.

Je koopt toch ook geen Rolls Royce om deze vervolgens door paarden te laten trekken? Dan koop je een kar...

De groeten
                        Ten eerste zeg ik niet dat je onzin vertelt over het product GrandMA.

En nee, MA Lighting motiveert het niet. Maar dat heb ik ook nooit gezegd.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                          • Nov 2005
                          • 950

Heren,

Ik heb een tijdje niks van me laten horen in dit topic.
                          Inmiddels ben ik wat veder gegaan met het ontwerp van een wing voor Grand MA on PC.
                          Het volgende frontje is eruit gekomen:

Hierin:
                          - 10 Executor faders met daarbij de 3 buttons
                          - 25 Executor buttons
                          - GO -, Pause en GO +
                          - Timefader + masterfader
                          en tot slot: - XLR plugje voor lampje.

Is er in jullie ogen wat hierin nog ECHT ontbreekt?

Daarbij nog een vraag: Ik beschik over 2 Grand MA 2 port Nodes. Deze hangen altijd in het grid.
                          Ik wil nu echter bij het regie een extra DMX ingang maken voor Grand MA on PC. Is het echt nodig een extra Node aan te schaffen, of voldoet het ook een Enntec Dongletje hieraan te hangen, en hem dan via USB of Artnet te laten terugkomen op grand ma? is dit mogelijk?

[edit: rijtje ex buttons is verwijderd, had er 25 ipv 20!]
                          Last edited by MEEO Licht en Geluid; 18-10-08, 16:51.
                          Mark van der Werff
                          Groningen

Comment

• Peter Vanhove
                            • Jun 2002
                            • 347

Enttec heeft de Playback wing, kant en klaar voor gebruik met de GrandMA en zijn PC variant via Artnet.
                            Meer info hier : ENTTEC PLAYBACKWING
                            Een mooi tutorial filmpje met hoe je de MA software moet instellen, kan je hier vinden Filmpje
                            Werkt perfect, vorige week nog samen met een (reeds jarenlange) MA gebruiker getest op een GrandMA Full, een GrandMA Light en op GrandMA on PC.
                            Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
                            Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

• VANEENBERGEN
                              • Sep 2003
                              • 187

Hallo meeo

ik ben erg benieuwd hoe je dit allemaal wilt aansturen in onpc. De time fades en master kan je niet extern aansturen (even als de encoder wielen enz.). je kan natuurlijk wat gaan reverse engineeren (windows messages gaan opvangen), maar wie zegt dat ze dan in de volgende software versie niet weer wat anders doen.

don't get me wrong ik vind het leuk om te zien dat mensen wat hobbien (zo ben ik ook ooit begonnen).

ik ben benieuwd naar je eind resultaat.
                              Joost van Eenbergen
                              ELC lighting

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                                • Nov 2005
                                • 950

U heeft helemaal gelijk!
                                Daarom zijn de Time en Masterfaders inmiddels ook verwijderd.

Daarbij heb ik 4 encoderwheels toegevoegd, dit alles wordt aangestuurd via MIDI.
                                Knoppen zoals GO- en GO+ kunnen worden aangestuurd via shortcuts, zoals ook op wikima staat vermeld. De MIDI commands worden dus eerst opgevangen door een programma, wat ze weer omzet in shortcuts. Zo kan je ook de encoderwielen aansturen (Up, Down etc).
                                De Executor faders / buttons worden direct via MIDI bestuurd.
                                Ik heb gekozen voor MIDI, omdat ik dan geen extra 2 port node hoef aan te schaffen. Bovendien kan MIDI sneller en makkelijker worden opgevangen.
                                Mark van der Werff
                                Groningen

Comment

Working...