Grand MA Playback Wing

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MEEO Licht en Geluid
    • Nov 2005
    • 950

Grand MA Playback Wing

Na ik dit item bij mezelf had gesteld, kwam bij mij opeens de vraag op:
    Is er op de markt een Grand MA Playback Wing? of zijn er universele wings op dit gebied, die kunnen samenwerken met Grand MA?
    Het gaat hier dus om de Grand MA on PC versies...

Of valt zoiets ook zelf te maken? oa. met muxen en dat je dit dan via de DMX ingang laat terugkomen?

Ben benieuwd, its up to you guys
    MEEO Audio Licht Rigging,
    Mark van der Werff
    Groningen
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

Misschien domme input van een audio-boyke, maar kun je hier niet gewoon van die Behringer MIDI schuiven/knoppen-bakken voor gebruiken? Lijkt me wel toch, als de GMA PC software het toelaat heet dat?

Ajoo!
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• MEEO Licht en Geluid
      • Nov 2005
      • 950

Hm zeer goede ingeving. Zal eens kijken naar die behringer doosjes,

Na onderzoek: Grand MA heeft 10 playbackfaders, de behringerdoosjes maar 8 (dus worden al 2 doosjes), en dan zijn de ex btns nog handig om op een doosje te hebben, dus nog maar een doosje met knopjes dr bij,
      jah, 3 doosjes Wordt wel dure onderneming zo
      Mark van der Werff
      Groningen

Comment

• MEEO Licht en Geluid
        • Nov 2005
        • 950

Na wat rondgesnuffeld te hebben in Grand MA roept mij de volgende vraag:

Is het uberhaupt wel mogelijk Executors (dus de FADERS) te bedienen met MIDI of DMX IN? Volgens mij alleen de knoppen dr boven of dr onder
        Mark van der Werff
        Groningen

Comment

• stefan90kauw
          • Jun 2005
          • 189

Koop een GrandMA2 ... probleem opgelost. Haha..

Daar zijn namelijk wel playback wings voor te krijgen.
          Eigen best gekkenwerk dat dat niet voor de eerste GrandMA serie gemaakt is.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
            • Nov 2005
            • 950

Originally posted by stefan90kauw
            Koop een GrandMA2 ... probleem opgelost. Haha..

Daar zijn namelijk wel playback wings voor te krijgen.
            Eigen best gekkenwerk dat dat niet voor de eerste GrandMA serie gemaakt is.
            Reactie wat natuurlijk niet echt nuttig is voor de discussie
            Koop een GrandMA2, tja voor bepaalde mensen is dat een oplossing, voor ikke, die graag kloot, niet

Ik begrijp uiteraard dat met een externe wing nooit het resultaat kan worden bereikt als op een Grand MA in real life. Ik tik regelmatig op een Grand MA UL, heerlijk. Vind het alleen wel jammer van MA, dat ze hier geen oplossing in zien.
            Mark van der Werff
            Groningen

Comment

• Steve89
              • Dec 2005
              • 120

Nee, er is geen echte Wing beschikbaar voor de GMA zoals je dat ziet bij bijv. de HOG serie.

Wel kun je prima de DMX-Input gebruiken met bijna elke willekeurige tafel met faders en buttons
              Ik gebruik het regelmatig samen met een GMA Ultralight omdat die toch maar 10 faders heeft.

Hier staat precies uitgelegd hoe je dat werkend krijgt.
              How To/Trigger sequences by DMX-in - wikiMA

Hopelijk is dit wat je bedoeld.
              Mocht je er niet uit komen, stuur me maar een mailtje of een PM.

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
              Na wat rondgesnuffeld te hebben in Grand MA roept mij de volgende vraag:

Is het uberhaupt wel mogelijk Executors (dus de FADERS) te bedienen met MIDI of DMX IN? Volgens mij alleen de knoppen dr boven of dr onder
              Dat is zeker mogelijk. Zie hierboven.
              Om je Fader te kunnen bedienen moet je in je commandline fader hebben staan. Dat krijg je door 2x op "Executor" te drukken

Comment

• marciano
                • Feb 2006
                • 164

is de ELC sidekick 10 niet wat zijn 10 faders. en volgens de informatie moet hij werken met de grandma

ELC lighting - Sidekick fader10

Comment

• Shark
                  • Aug 2007
                  • 208

het vorige weekend was ik in meerhout op "give gaas", daar stond DEMON NV met een grandma on pc en "zeer grote" universele wing. Zij hadden een klein converter achtig kastje gekocht voor 700 euro of dergelijke van grandma (of voor zover ik het mij nog kan herinneren). Dit hing bij hen tussen een universele grote wing en de pc. het verzenden van de dmx signalen ging vervolgens ook via dat klein bakje, maar niet meer zeker.

ik ga er morgen misschien nog even langs, kan het dan altijd even vragen.

Comment

• lucken
                    • Sep 2002
                    • 342

De ELC Sidekick kan inderdaad gebruikt worden als playback wing voor de Grand MA, zelfs meerdere tegelijkertijd.

Comment

• Steve89
                      • Dec 2005
                      • 120

Originally posted by Shark
                      het vorige weekend was ik in meerhout op "give gaas", daar stond DEMON NV met een grandma on pc en "zeer grote" universele wing. Zij hadden een klein converter achtig kastje gekocht voor 700 euro of dergelijke van grandma (of voor zover ik het mij nog kan herinneren). Dit hing bij hen tussen een universele grote wing en de pc. het verzenden van de dmx signalen ging vervolgens ook via dat klein bakje, maar niet meer zeker.

ik ga er morgen misschien nog even langs, kan het dan altijd even vragen.
                      Volgens mij bedoel je dan de 2 Port Node van MA Lighting

Comment

• Shark
                        • Aug 2007
                        • 208

Originally posted by Steve89
                        Volgens mij bedoel je dan de 2 Port Node van MA Lighting
                        ben het volledig vergeten te vragen net bij demon, maar vermoed wel dat het deze was.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                          • Nov 2005
                          • 950

Originally posted by Shark
                          ben het volledig vergeten te vragen net bij demon, maar vermoed wel dat het deze was.
                          Klopt, wij hebben hier 2 van liggen (bijde met 1 DMX uitgang en 1 DMX ingang), en dus kan dit worden gebruikt.

Ik ga wikiMA bekijken
                          Mark van der Werff
                          Groningen

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                            • Nov 2005
                            • 950

Steve, welke tafel gebruik jij altijd bij je GM Ultralight?
                            Mark van der Werff
                            Groningen

Comment

• Tom van Kameren
                              • Oct 2006
                              • 57

Collega's,

Elke tafel uit de grandMA-serie heeft een dmx input. Waarmee je 512 inputs kunt geven met elke tafel die dmx uitstuurt. Een fader op de grandMA kan alles bevatten wat je maar wilt. Dimmergroepen, effecten, speedmasters, submasters, quelistst, wat jij wilt. De configuratie van faders doe je in de software, niet op je wing.

Hoe meer schuifjes je "playbackwing" heeft, hoe meer van deze faders kunt triggeren. Zoals eerder gezegt: tools-->dmx in (syntax staat precies beschreven in rode letters)

Voor de light / ultra light / micro / pico een praktische uitbreiding wanneer je veel groepen on the fly moet kunnen bedienen.

Voor de OnPC gebruikers. Deze software stuurt dmx uit dmv een 2-port Node of een Network Signal Processor (nsp) Deze zijn icm dmx-in configureerbaar. (2-port node kost nog geen 1000 euro).

Met een showtec-tafel met 24 schuiven en een 2-portnode ben je voor 1500 euro klaar en heb je de power van een grandMA onder je handen (die helaas wel op windows draait). Stukken goedkoper dan 20 schuifjes op een hogIII wing.

Met een elc sidekick kun je GrandMA via dmx EN Midi aansturen. Zo heb je naast je tien extra faders ook nog 20 knoppen tot je beschikking. Erg compact en erg praktisch.

Allemaal aan de GrandMA dus. Onverslaanbaar!

Tom Spaan

MA-share.net
                              MA Lighting
                              Tom Spaan
                              StoreQ operating

Comment

Working...