FAT Frog en DMX booster vraag

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • diyo
    • Nov 2004
    • 65

FAT Frog en DMX booster vraag

Hallo Ik heb twee vragen, en ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Vraag 1 omtrent een DMX booster. Ik heb een DMX booster met 1 ingang en 4 keer uit. (Showtec) 2 van de vier uitgangen geeft nog maar een groen lampje.
    Dit houd in dat de andere twee uitgangen niet meer werken. Hoe kan dit en hoe los ik dit op???

Dan een vraag over de Zero Fat Frog. Ik heb sinds enkele dagen nieuwe MH in mijn bezit. Deze willen aan gaan sturen met de fat frog. Hierop staan al enkele scans. (6 stuks)

Deze scans zijn al geprogammeerd. Nu wil ik de MH ook programmeren. Alleen als ik hier een apparte chase voor maak en onder een submaster zet werkt het niet met de andere scans.

Ik kan dus wel een schase met parren en ascans tegelijk laten lopen, maar niet de MH met de Scans. Want dan gaat een van de twee stoppen

Is dit op te lossen?

Alcvast bedankt!!!!

Groeten Bob
  • geenstijl21
    • Jan 2008
    • 462

DMX booster: XLR pinnetjes los van de printplaat....???
    "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• diyo
      • Nov 2004
      • 65

Originally posted by geenstijl21
      DMX booster: XLR pinnetjes los van de printplaat....???
      oke ga kijken. Gaan dan de groene lampje ook direct uit dan?

Comment

• geenstijl21
        • Jan 2008
        • 462

Bij een MA DMX booster wel.... volgensmij bij de Showtec ook. Het XLR chassisdeel geeft geen spanning af naar de printplaat....Oftewel geen spanning, geen brandend lampje....

2x meegemaakt met een booster en 1x met een splitter.... de chassisdelen zijn een zwakke plek.

Maar er kan natuurlijk van alles los zitten.....
        Last edited by geenstijl21; 06-09-08, 21:02.
        "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• diyo
          • Nov 2004
          • 65

Originally posted by geenstijl21
          Bij een MA DMX booster wel.... volgensmij bij de Showtec ook. Het XLR chassisdeel geeft geen spanning af naar de printplaat....Oftewel geen spanning, geen brandend lampje....

2x meegemaakt met een booster en 1x met een splitter.... de chassisdelen zijn een zwakke plek.

Maar er kan natuurlijk van alles los zitten.....
          Ik heb de booster net even open geschroefd, maar het ligt helaas niet aan de chasisdeel. Ik heb ze nu alle acht los, en dezelfde lampjes branden nog (of staan uit....)

Iemand andere suggestie?

Comment

• Dave
            • Jan 2001
            • 757

Hoogst waarschijnlijk zijn van een aantal uitgangen de driver IC's stuk. Die zijn vrij snel te vervangen: ze zitten (iig bij mijn showtec splitter) in voetjes. Type SN75176 of MAX485.

Je probleem met de frog is me nog niet helemaal duidelijk, ik denk dat je tijdens het programmeren van de MH per ongeluk de scans ook mee programmeert. Goed op de tagging letten en kijk even of je tafel wel op partial programmeren staat ingesteld. (Super user menu)
            U x I = Boem.

Comment

• diyo
              • Nov 2004
              • 65

Originally posted by Dave
              Hoogst waarschijnlijk zijn van een aantal uitgangen de driver IC's stuk. Die zijn vrij snel te vervangen: ze zitten (iig bij mijn showtec splitter) in voetjes. Type SN75176 of MAX485.

Je probleem met de frog is me nog niet helemaal duidelijk, ik denk dat je tijdens het programmeren van de MH per ongeluk de scans ook mee programmeert. Goed op de tagging letten en kijk even of je tafel wel op partial programmeren staat ingesteld. (Super user menu)
              Ik ga is even googelen op SN75176 of MAX485 en kijken wat dat precies voor een dingen zijn, en of deze ook in de showtec booster zitten.

Het frog verhaal

een jaar geleden heb ik op de frog 6 scans geprogammeerd. Deze heb ik onder een tiental schuiven van de sub faders zitten. Netzoals de parren. Het laatste kollom heb ik bij de parren op 0% en de scans op 10% (beeldscherm rechts weet zo niet de naam). Zo kan ik de parren en scans appart bedienen maar dat ze wel tegelijketijd werken.

Dit lukt me niet met de nw moving heads Dan werken alleen de scans of alleen de moving heads.

Ik zal eens naar partial programmeren kijken, wat is precies het verschil tussen???

Alvast bedankt!!!

Comment

• diyo
                • Nov 2004
                • 65

Gevonden

Full Mode - All fixtures will be
                automatically programmed into
                palettes, memories, submaster and SX
                button channel data.

Partial Mode - Only fixtures which
                have been “tagged” are programmed
                into palettes, memories, submaster
                and SX button channel data.

met tagged bedoelen zij, en jij met tagging 'geselecteerd'?

Comment

• diyo
                  • Nov 2004
                  • 65

Originally posted by Dave

Kan ik rondom de SN75176 nog iets door meten? Om te kijken of het daar echt aan ligt, en waar moet ik dan meten?

Alvast mijn dank!

Comment

• JustME125
                    • Jun 2006
                    • 297

Originally posted by diyo
                    Kan ik rondom de SN75176 nog iets door meten? Om te kijken of het daar echt aan ligt, en waar moet ik dan meten?

Alvast mijn dank!
                    Over die MAX485. Dit is gewoon een line driver. Kan zijn dat ze er een funky naam voor bedacht hebben maar in feite is het gewoon een niveauomzetter. Je kunt meten of er iets ingaat en of er iets uitkomt. Dit zijn bit-stromen dus verwacht niet dat je met je multimeter een zinvol meetresultaat krijgt (je meet gewoon de gemiddelde spanning van de bit-stroom). Je weet dan wel óf er een signaal in en uit gaat. Als er niks uitkomt en wel iets ingaat (meest waarschijnlijke) is je driver stuk --> TIJD VOOR EEN NIEUWE.

Gaat er niets in (komt dus ook niks uit) dan is waarschijnlijk de logica voor de driver stuk, ook kan het zijn dat de ingang van de driver kortsluiting maakt naar massa of de voeding (als de ingang aan de voedingspanning hangt meet je dus ook de voedingspanning op de ingang).
                    Ik adviseer om in dat geval de driver eruit te halen en dan nog een keer meten of er nu wel een ingangssignaal op het spoortje te meten is. Als er nu wel een spanning meetbaar is kun je de driver ook vervangen want dan is het duidelijk dat de driver kortsluit naar massa. Is er dan nog steeds geen ingangssignaal op het spoortje te meten dan is de logica voor de driver stuk.

Op deze manier kun je net zolang terug gaan meten totdat je de fout tegenkomt. Als je een scoop of logic analyzer bij de hand hebt scheelt je dat een hoop werk maar dat zal wel niet.

Mzzls

P.S. Meet eerst ff de voedingspanning van alle IC's na en kijk in de datasheets ff wat de voedingspanning moet zijn. Als deze te hoog is, is je IC waarschijnlijk stuk. Is deze te laag dan is je IC misschien stuk en zit het probleem waarschijnlijk ergens anders. Mocht de voedingsspanning niet goed zijn dan zou ik de voeding gaan controleren. (kapotte printsporen, soldeer verbindingen, kapotte condensatoren en diodes etc.)

Ik denk echter dat wanneer het probleem niet binnen een uur gevonden is je lekker een nieuwe booster moet kopen. Problemen kunnen dan wel eens lekker complex gaan worden en een reparatie die 10 uur duurt is duurder dan een nieuwe booster.
                    Last edited by JustME125; 09-09-08, 16:16.
                    Correct me if I'm wrong

Comment

• s142918
                      • Apr 2006
                      • 111

Originally posted by diyo
                      met tagged bedoelen zij, en jij met tagging 'geselecteerd'?
                      Getagd == geselecteerd. Zie je aan de oranje LEDjes die dan knipperen. Om alles te untaggen / deselecteren kun je je selectie even ingedrukt houden, dan stoppen ze weer met knipperen (totdat je ergens een waarde veranderd).

Comment

• diyo
                        • Nov 2004
                        • 65

Bedankt allemaal voor de reacties

Ik zal donderdag de tips uitvoeren.

Groeten

Comment

• frodolight visuals
                          • Nov 2005
                          • 37

Gewoon deze tafel verkopen en een echte tafel kopen

een grand ma of avolites zijn lekkere rock & roll tafels.
                          Ik snap nog steeds niet dat er mensen zijn die met zo'n tafel kunnen werken...

tot nu toe nog geen 1 mooie show gezien van iemand...

Comment

• Dave
                            • Jan 2001
                            • 757

Wat een reactie weer. Ik ben met je eens dat een grandma of pearl sneller te programmeren is, maar ook op een frog is een leuke show neer te zetten. Een frog kost ook even een stukje minder dan eerder genoemde tafels.
                            En TS moet het (momenteel) met een frog doen dus....

Nog even ivm met de booster. Je kunt van een werkend kanaal de driver eruit halen, en deze even verwisselen met defect kanaal. Werken de leds dan wel, is het zeker de driver.
                            Die dingen gaan ook altijd als eerste stuk, vandaar dat ze in voetjes zitten.
                            Veel moeilijke onderdelen zitten er overigens niet in een splitter. Het advies om klakkeloos een nieuwe te kopen zou ik niet zonder meer aannemen. Er zijn op dit forum meerdere personen die je kunnen helpen de splitter weer aan de gang te krijgen.
                            U x I = Boem.

Comment

• moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5946

@Frodo: Creativiteit zit niet in een tafel maar in een operator.....
                              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...