Eerste beelden mac III

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • voederbietel
    • Feb 2005
    • 197

Leukt mij een hele leuke spot, ben benieuwd!

ikzelf werk voor het merendeel met martin, vind het prima spots!
    dat ze volgens een aantal mensen niet betrouwbaar zouden zijn kan ik niet over meepraten(dat wil niet zeggen dat ik ontken dat er wel eens problemen mee zijn maar ik maak ze weinig mee!) als ik al problemen heb met een spot van martin gaat het vaak om een spot zoals een mac 300 of een uit de nieuwe 250 serie(vaak bandsetjes = over het algemeen slecht onderhouden..)
    zodra ik met een 500, 550, 700 of 2000 werk heb ik nauwelijks storing!

varilite heb ik weinig ervaring mee maar vind ik mooie spots om te zien(spreek af en toe wel mensen die ze prijzen om hun prestaties maar afblaffen om hun storingen...)

uit de highend colectie heb ik alleen maar gewerkt met de showgun, leuke krachtige spot en goed bedacht met de ledring erom heen maar ik prijs die spot NIET om zijn cmy, die is echt vreselijk lelijk! net als het uiterlijk(al is het uiterlijk een mening)

ik denk dat elk merk wel zijn dingetjes heeft....
    Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

• PeterZwart
      • Jan 2008
      • 402

lijkt wel een netjes kopje.. maar zoals al genoemd.. ik zie niet veel nieuwe functie's in tegenoverstelling tot andere koppen..

afgelopen weekend mac 250's mee gehad( oude model) ik was bijna in staat om ze de gracht in te gooien.
      Met de mac 500/600 nog nooit storingen mee gemaakt, met verdere mac's geen ervaring.
      Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• mustang1
        • Sep 2006
        • 94

Originally posted by AJB
        Moet ik mensen herinneren aan het feit dat zelfs (Martin)Rentall tegenwoordig VL-tjes verhuurt?

Ja hallo, zo ken ik er ook wel een paar honderd. Flashlight heeft tegenwoordig ook Macjes...
        Mooi spul, he?

Comment

• Robbert Jan de Klerk
          • Jul 2008
          • 27

Ja idd maar het hoofd product van Rentall is nog steeds Martin. Vari*Lite hebben ze idd voor de groote vraag. Als je er echt veel nodig hebt zou ik toch naar EML of Flashlight gaan.

En mijn persoonlijke ervaring heb ik niet veel storingen gehad met Martin, als ze goed zijn onderhouden kunnen ze lang mee gaan en zijn er weinig storingen mee. Heb net zoveel storingen gehad met Martin als met Vari*Lite of Coemar of Clay Paky.

Vooral over Clay Pacy kan ik nog wel een boekje over open doen! Die bouwen een spot en de warmte van de lamp kan niet eens fatsoenlijk weg. Heb ventilatoren gehad die helemaal waaren weg-gesmolten door de hitte en lampvoeten waar de bedrading van was gesmolten. Dit heb ik met nog geen enkel ander spotje meegemaakt!

En Coemar, Ja daar ben ik al helemaal niet te vreden over!
          Van par tot fresnel met elk type lampje red ik me wel!

Comment

• William
            • Oct 2002
            • 233

Een V*L is zo net goed als de tech die em onderhoud.

I rest my case
            V*L...........punt

Comment

• Funmaker
              • Jun 2006
              • 922

Originally posted by Robbert Jan de Klerk
              Ja idd maar het hoofd product van Rentall is nog steeds Martin. Vari*Lite hebben ze idd voor de groote vraag. Als je er echt veel nodig hebt zou ik toch naar EML of Flashlight gaan.

En mijn persoonlijke ervaring heb ik niet veel storingen gehad met Martin, als ze goed zijn onderhouden kunnen ze lang mee gaan en zijn er weinig storingen mee. Heb net zoveel storingen gehad met Martin als met Vari*Lite of Coemar of Clay Paky.

Vooral over Clay Pacy kan ik nog wel een boekje over open doen! Die bouwen een spot en de warmte van de lamp kan niet eens fatsoenlijk weg. Heb ventilatoren gehad die helemaal waaren weg-gesmolten door de hitte en lampvoeten waar de bedrading van was gesmolten. Dit heb ik met nog geen enkel ander spotje meegemaakt!

En Coemar, Ja daar ben ik al helemaal niet te vreden over!
              Ik vraag me dan toch af hoe jij je materiaal behandelt... Heb zelf ervaring met Coemars en heb er eigenlijk nog nooit problemen mee gehad tenzij ik zelf de oorzaak was. Daarnaast zijn de functies en dergelijke meer zeker niet om over te klagen integendeel zelfs...

Maar dus ontopic: MAC 3, het design vind ik nogal vreemd aandoen (de schaduw die we te zien krijgen toch) zeker met dat handvat of wat moet ik er mij bij voorstellen op... De specs zien er vrij normaal uit voor deze lamp maar voor de rest ga ik er mijne mond niet over opentrekken.
              Ben benieuwd naar de reacties van mensen die hem zullen zien op plasa...
              Hold on a second, relax and listen...

Comment

• DJ nn
                • Jun 2006
                • 489

Offtopic: werkt zelf geregeld met de pro 250'jes van coemar...
                Zijn niet de beste spotjes, maar prijs/kwaliteit zijn ze goed.
                CMY bij de washen is het enige minpunt vind ik.
                Nooit problemen mee gehad (slechts 1 keer een stappenmotortje die gek deed)

Werk ook soms met MAC700'en, dit is natuurlijk iets helemaal anders, dat geef ik toe.

Reden van de keuze voor de coemar ipv mac250 was de lichtoutput (wel oude generatie)

on-topic:
                Het verassingseffect is er niet echt vind ik.
                Vind het uiterlijk toch één van de lelijkste ooit, maar het schermpje is wel een leukigheidje (of het echt roadproof is valt nog af te wachten natuurlijk)

Is weer een leuk spotje bij, al zullen de VL-gebruikers niet overstappen veronderstel ik.

Grtzz DJ nn
                ... the sound of silence...

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5946

[FONT="Verdana"]__________________________________________________

[/FONT]
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5946

Ziehier de dikke streep, simpelweg omdat ik met open mond de reacties hierboven heb gelezen en alleen maar met stijgende verbazing kan concluderen dat sommige deelnemers echt niet op normale wijze een bijdrage kunnen plaatsen die over de Nieuwe Martin MAC III gaat en niet over iets volslagen off-topic.

Vanaf hieronder, onder de streep dus graag uw netto bijdrage, dat wil zeggen, met relevantie tot het bericht: de primeur van de nieuwe MAC III.

Alle andere reacties delete ik.

ps. Erg benieuwd naar een uitgebreidere intro, helaas niet in de gelegenheid om naar de PLASA te gaan dit jaar, zal er wel even een onderwerp over aanmaken.

Comment

• kokkie
                      • Nov 2003
                      • 1166

Meer van hetzelfde, nu maar weer wachten tot de vlaggen eruit vallen.
                      Maar een ding moet je ze nageven, het animatiewiel is toch waar Martin het op binnenhaald en ze ook het theater mee inkomen. Helaas is de afwerking van de koppen dermate slecht dat je ontzettend irritant leklicht hebt en dat de geleverde tophats toch ook uit het discosegment komen en je je daar aan blijft irriteren, zelfs als de lamp volgens Martin volledig functioneerd.
                      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5946

Gezonde dosis scepsis....duidelijk even de tijd genomen om het de productspecificaties te lezen...

Kokkie, je geeft me weer hoop, ze zijn er wel, de technicie die op normale manier een mening kunnen geven!

Thnx!!!!

Comment

• AJB
                          • Jul 2003
                          • 2289

modje is een slijmbal
                          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                          ------------------------------------------------
                          Arvid Buit
                          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• R. den Ridder
                            • Sep 2000
                            • 1500

Tja...wat ik me afvraag..waarom is die markt bovenin nog niet verzadigd?
                            Met een 575 kan ik al weinig, laat staan met een 1200 of 1500 watt fixture.

als martin nu eens een mac250 profile maakt die een mooie cmy heeft zijn ze mijn helden, nu hebben we het met zijn allen over een spotje waar misschien 10% ooit mee zal werken.

weer ontopic...de snelheid van de zoom is toch wel erg lekker, kun je nu eens echt snelle fans mee maken over een stel koppen heen. Ben benieuwd naar de standaard gobo's..zie niet echt spannende dingen voorbijkomen in het filmpje.

qua bedieningsscherm; leuk, maar hij had 100 euri goedkoper kunnen zijn met een normale LCD...clickwheel voor het scrollen is wel erg gebruiksvriendelijk, zeker gecombineerd met de batterij die het instellen zonder spanning mogelijk maakt.

Comment

• voederbietel
                              • Feb 2005
                              • 197

Originally posted by R. den Ridder
                              Tja...wat ik me afvraag..waarom is die markt bovenin nog niet verzadigd?
                              Met een 575 kan ik al weinig, laat staan met een 1200 of 1500 watt fixture.

als martin nu eens een mac250 profile maakt die een mooie cmy heeft zijn ze mijn helden, nu hebben we het met zijn allen over een spotje waar misschien 10% ooit mee zal werken.

weer ontopic...de snelheid van de zoom is toch wel erg lekker, kun je nu eens echt snelle fans mee maken over een stel koppen heen. Ben benieuwd naar de standaard gobo's..zie niet echt spannende dingen voorbijkomen in het filmpje.

qua bedieningsscherm; leuk, maar hij had 100 euri goedkoper kunnen zijn met een normale LCD...clickwheel voor het scrollen is wel erg gebruiksvriendelijk, zeker gecombineerd met de batterij die het instellen zonder spanning mogelijk maakt.
                              offtopic: 250 profile met mooie cmy lijkt mij ook super heb daar ook wel eens over gediscusieert.. maar qua prijs gaat hij dan een stuk duurder worden als zijn concurenten, qua ruimte zal hij ook wel wat groter worden.. dan is het juist weer dom om er dan maar een 250msd in te zetten...
                              bij band's zou ik dat graag willen een entour met cmy(in combi met een 250 wash) maar dan is hij qua prijs niet meer interesant voor die markt.

ontopic: een wereld idee om dat adresseren zonder spanning te doen! je geeft iemand een tekening, een stagehand, een pen en een rol gaffa en diegene hangt alle koppen in(en de bekabeling doet een groepje die daarachter loopt..)
                              ben erg benieuwd kan iemand op de plasa even een goede foto schieten en die hier plaatsen (indien je daar foto's mag maken..
                              Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

• esound
                                • Oct 2004
                                • 193

de eerste mac III 's zijn te zien in " so you think you can dance "

Comment

Working...