Eerste beelden mac III

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lighting
    • Sep 2004
    • 209

Eerste beelden mac III

alweer gevonden op een ander forum

Ben tot nu toe best onder de indruk moet ik zeggen kan niet wachten tot ik hem op plasa live zie......

Lighting
    LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)
  • ljanton
    • Sep 2003
    • 373

WOW , en op het einde met die color display en draaiknop,
    echt stoer,

greetzz

Comment

• JeroenVDV
      • Mar 2004
      • 963

Originally posted by Lighting
      alweer gevonden op een ander forum
      Ben tot nu toe best onder de indruk moet ik zeggen kan niet wachten tot ik hem op plasa live zie......
      Wow.. Nils die onder de indruk is van een Martin-spotje?

Ben erg benieuwd, staat op 't lijstje om te bekijken @ PLASA!
      Creating shows beyond Imagination

Comment

• Stoney3K
        • Sep 2007
        • 1399

Originally posted by JeroenVDV

U gaat naar Londen? Klinkt leuk! Hou ons vooral op de hoogte van de nieuwste, ik ben benieuwd wat er dit jaar weer aan baanbrekends voorbij komt.
        First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Carpjes
          • Mar 2007
          • 35

[FONT=Verdana]Mogelijke specs volgens div. forums[/FONT]

[FONT=Verdana]Lamp:1500W
          CMY colormixing
          DMX512 - RDM, ethernet
          Gobo module (incl. animation wheel) of Framing module
          Zoom, focus, iris, prism.
          Dimmer

[/FONT]
          [FONT=Verdana]Gobo en framing module zijn uitwisselbaar, dus de gobo module kan vervangen worden door een framing module.
          Fixture adress kan ingesteld worden vanuit flightcase zonder dat de fixture zijn vaste voeding heeft.[/FONT]

[FONT=Verdana]software updates via usb stick.[/FONT]

[FONT=Verdana]lumen per watt verhouding.
          CMY colormixing. [/FONT]
          [FONT=Verdana](quote: Most pure colors I have ever seen out of a CMY mix).[/FONT]
          [FONT=Verdana]Groot zoom bereik.[/FONT]

[FONT=Verdana]Ziet er erg interessant uit, kan ook niet wachten om hem te mogen bewonderen. [/FONT]

Comment

• AJB
            • Jul 2003
            • 2289

Ik zie niks nieuws: dat valt me vooral op. Ziet er netjes uit, maar in fades zie ik al weer de optische twijfel die ik altijd terugvind bij Martin lampjes.

Ze zijn eerst tegen het kopieren van (Robe wint niet voor niets van Martin) en nu proberen ze zelf een VL-kopie te bouwen. Ik ben er geen voorstander van en de output danwel overgangen in kleur zouden me echt moeten overtuigen in real-life.

Van Var*Lite zie ik altijd topkwaliteit, van Clay Paky en HighEnd zie ik steeds vernieuwende spotjes (Alpha Beam 300, Showgun etc.): van Martin ben ik nog steeds niets verassends tegen gekomen.

Maar goed: ik krijg vanzelf een klusje waarbij er een paar hangen: ik ga er naar aanleiding van dit filmpje niet speciaal om vragen in elk geval.

2000XB Wash van Martin is trouwens een prima lampje: dat hebben ze keurig gedaan, al blijft ook dat een kopie van VL 3000Wash.
            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
            ------------------------------------------------
            Arvid Buit
            Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• J.S. Coolen
              • May 2008
              • 254

Ik ben het niet helemaal met je eens met de var*lites. Ze claimen topkwaliteit. Maar in een haags popcentrum hebben ze nu 14 kopjes hangen ter vervangeing van de highend. en ze hebben een grotere uitval dan ik ooit met mac's heb gehad.

Nu ben ik zelf geen fan van mac's, alleen blijft de vraag naar deze koppen veel groter, dan bijvoorbeeld naar robe of highend.

In mijn ogen zijn de highend spots nog altijd de betere koppen. Maar dat is slechts mijn mening en ervaring.
              Account niet meer actief.

Comment

• JeroenVDV
                • Mar 2004
                • 963

Originally posted by AJB
                AVan Var*Lite zie ik altijd topkwaliteit
                Hihi, de kisten met Vari's voor reparatie en vervanging gaan bij een niet nader te noemen musicalproductie vaker door de deur dan de koffiedames... Maar het blijft natuurlijk "topkwaliteit" Hilarisch. Topprestaties? Yes, als ze het doen.

Ik vind persoonlijk de zoom-fades en projectiescherpte etc. op het filmpje bijzonder goed, maar ik vorm pas een definitieve mening als ik hem daadwerkelijk heb gezien @ PLASA of op klus..

Comment

• LJ_Bobby V
                  • Aug 2008
                  • 20

Ik zat er al lang op te wachten maar vind het op het eerste zicht een beetje tegenvallen.

Ik dacht dat ze er dit maal wel is iets "nieuws" van gingen maken, kan natuurlijk wel zijn dat dat ze in het eerste filmpje niet alles gaan verklappen daarom idd wachten tot hij wordt voorgestelt?

greetz
                  [CENTER]Just A Passion
                  [/CENTER]

Comment

• AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

Mooi kletspraat over de stabiliteit van een Vari*Lite. Allereerst zijn de nieuwe series allemaal zeer betrouwbaar en vele malen beter dan het oude "imago" deed vermoeden.

Los daarvan interesseert het mij geen biet hoe vaak ze stuk gaan: daar zijn technici voor in het leven geroepen en die vreten er prima van.

Feit is dat ik mooi licht wil, unieke mogelijkheden en een plaatje om te zoenen. Vervolgens komen onze Deense vrienden met een kopie van iets dat al heel erg lang bestaat, waarbij ik in het eerste promo-filmpje al zaken zie die me niet bevallen. Dat heet vrij vertaald: achter de feiten aanlopen.

Check allemaal de CP Alpha Beam 300: DAT is een vernieuwende spot met prachtige mogelijkheden. Die Italianen zijn weer eens goed bezig, en zoals Rob Geus in de smaakpolitie zou zeggen: "daar worden we vrolijk van"

Gegroet mannen,
                    Arvid Buit

Comment

• Lighting
                      • Sep 2004
                      • 209

Originally posted by JeroenVDV

Hij staat inderdaad op het lijstje en ja wat ik op het filmpje zie is inderdaad meer als ik er van verwacht had ..........

But nothing beats a "live' view

Lighting
                      Last edited by Lighting; 01-09-08, 16:20.
                      LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• Lighting
                        • Sep 2004
                        • 209

Originally posted by AJB
                        Mooi kletspraat over de stabiliteit van een Vari*Lite. Allereerst zijn de nieuwe series allemaal zeer betrouwbaar en vele malen beter dan het oude "imago" deed vermoeden.

Los daarvan interesseert het mij geen biet hoe vaak ze stuk gaan: daar zijn technici voor in het leven geroepen en die vreten er prima van.

Feit is dat ik mooi licht wil, unieke mogelijkheden en een plaatje om te zoenen.

Check allemaal de CP Alpha Beam 300: DAT is een vernieuwende spot met prachtige mogelijkheden. Die Italianen zijn weer eens goed bezig, en zoals Rob Geus in de smaakpolitie zou zeggen: "daar worden we vrolijk van"

en ook in deze uitspaken kan ik me meer dan prima vinden.....
                        Zeker het verhaal over de 300 een wereld spotje met een aantal mooie nieuwe mogelijkheden.....

Lighting
                        Last edited by Lighting; 01-09-08, 16:20.

Comment

• J.S. Coolen
                          • May 2008
                          • 254

Het kan best wel mooi licht geven, maar wat moet je met een spot die net zo onbetrouwbaar is als een mac, maar wel een stuk duurder is.

Wat je zegt is dus, dat het niet uit maakt dat een spot snel kapot gaat, want dat is goed voor de technici die ze dan kunnen maken.....

Goede marketing......
                          Account niet meer actief.

Comment

• JeroenVDV
                            • Mar 2004
                            • 963

Originally posted by AJB
                            Mooi kletspraat over de stabiliteit van een Vari*Lite.
                            Ik zou het geen kletspraat willen noemen (eerder de ervaring van vandaag de dag). Daarnaast vind ik het eerder kletspraat dat je een pagina eerder nog het woord "topkwaliteit" gebruikt terwijl je een pagina later ineens met de opmerking komt dat het je niets interesseert hoe vaak ze stuk gaan: "daar zijn technici voor in het leven geroepen". Dat doet toch anders vermoeden..

Allereerst zijn de nieuwe series allemaal zeer betrouwbaar en vele malen beter dan het oude "imago" deed vermoeden.
                            Helaas, maar die uitspraak heeft de feiten tegen zich...

Vervolgens komen onze Deense vrienden met een kopie van iets dat al heel erg lang bestaat, waarbij ik in het eerste promo-filmpje al zaken zie die me niet bevallen. Dat heet vrij vertaald: achter de feiten aanlopen.
                            Zolang er nog geen spot is die mogelijkheden (snelheid, functies, etc.) en betrouwbaarheid weet te combineren is er dus een plek voor een ander..

Comment

• AJB
                              • Jul 2003
                              • 2289

Jammer dat jullie mij niet correct interpreteren danwel quoteren.

- Meneer Coolen: ik zeg niet dat het goed is als lampen stuk gaan, een enorme drogredenatie. Ik zeg dat ik een lamp niet beoordeel op zijn techische stabiliteit, maar op zijn optische mogelijkheden.

- Meneer VDV: Ik zeg "topkwaliteit" omdat Vari*Lite dit levert. Optiek van het hoogste niveau, prachtig gestroomlijnde armaturen en niet voor niets de kwalitatieve 1ste keus van veel ontwerpers. Als jij dit tegenspreekt zegt dit meer over jou dan over de lamp ben ik bang. Vari*Lite is tegenwoordig onderhoudstechnisch veel interessanter: als je dat niet gelooft moet je even contact opnemen met verkoper Lightco, onderhoudsmensen van grootgebruikers zoals Flashlight, of andere serieuze referenties. Deze zullen bevestigen dat de stabiliteit enorm verbeterd is. Dat jij ergens een plekje weet met 10 lampen die wel eens stuk gaan: ongetwijfeld, maar dat is op elke vast installatie met welk merk dan ook wel eens het geval.

Als ontwerper/operator heb ik gewerkt met veel types lampen, grote en kleinere sets, gebouwen en podia met diverse problematieken: Vari*Lite, HighEnd, ClayPaky en Robe doen altijd wat ze moeten doen, of kleine problemen worden door techs opgelost.

Martin lampjes hebben niet zozeer major-errors, alswel een enorme dosis van wat ik noem "irritatie problemen". Kleurenwieltjes die niet recht zijn, lenzen die niet scherp willen over de hele gobo, functies die soms wegvallen, verschil in timing, lelijke kleurmenging met verschillen, beperkte snelheid, etc.etc.etc.

Vervolgens komt deze club met een nieuw spotje dat niks nieuws bevat. Kun je wel gaan roepen "dat er blijkbaar vraag naar is": maar DAT zou ik graag bewezen zien. Zeker zullen een aantal rental firma's die veel martin hebben verleid worden tot het aanschaffen van deze MacIII. Wel is het vertrouwen in dit merk door een grote hoeveelheid (ex)gebruikers opgezegd ivm herhalende teleurstellingen. Moet ik mensen herinneren aan het feit dat zelfs (Martin)Rentall tegenwoordig VL-tjes verhuurt? Gewoon omdat ontwerpers dat willen: en daarvoor is een heeeele goede reden.

Voortaan iets beter lezen dan komt het best goed,
                              Last edited by AJB; 02-09-08, 12:42.
                              Arvid Buit

Comment

Working...