MA Lighting grandMA II - Schrik

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Nette console geworden, begin zelf net te wennen aan Roadhog blauw, maar dit heeft ook wel wat, binnenkort maar eens rustig mee pielen zodra die gelegenheid zich voordoet.

Mensen die liever achter een hog zitten i.p.v. achter een computer moesten eens maar eens aan de binnenkant van een varkantje kijken!

Comment

• JeroenVDV
      • Mar 2004
      • 963

Originally posted by ralph
      Mensen die liever achter een hog zitten i.p.v. achter een computer moesten eens maar eens aan de binnenkant van een varkantje kijken!
      Daarnaast is een hog qua programmeer-tiep-werk meer computer dan welke console dan ook (OK, GrandMA daargelaten)

RoadHog is niet m'n ding, nu aantal klussen even achter gestaan of gewoon show op getikt en vind 't maar niks.. Hog3 (wel met wing) is an sich wel OK (de irritante bugs en tekortkomingen die inmiddels wel bekend zijn daargelaten), dus aan de software ligt 't niet..

Maargoed, GrandMA2 dus. Heb 'm in Frankfurt al even uitgebreid bekeken (Lightpower was praktisch onze buurman) en 't begint er eindelijk op te lijken. Kreeg toen een eerste-uitlever-moment van december 2008 te horen, dus nog ff wachten!
      Creating shows beyond Imagination

Comment

• axs
        Moderator
        • Jun 2002
        • 2687

Originally posted by JeroenVDV
        RoadHog is niet m'n ding, nu aantal klussen even achter gestaan of gewoon show op getikt en vind 't maar niks.. Hog3 (wel met wing) is an sich wel OK (de irritante bugs en tekortkomingen die inmiddels wel bekend zijn daargelaten), dus aan de software ligt 't niet..
        Mag ik dan van jou ff het verschil horen tussen een hog3 en roadhog?
        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• JeroenVDV
          • Mar 2004
          • 963

Originally posted by axs
          Mag ik dan van jou ff het verschil horen tussen een hog3 en roadhog?
          Tik jij maar eens een flinke show op een Hog3 en vervolgens dezelfde show op een Roadhog, dan merk je als 't goed is vanzelf wat ik bedoel..

Hint: De 1 draait Windows XPe, de ander draait Linux.
          Last edited by JeroenVDV; 19-05-08, 20:59.

Comment

• ralph
            Banned
            • Aug 2000
            • 2649

Zullen we dit onderwerp over de GMA2 houden en hog vragen in de piggyfarm onderwerpen bespreken?

Comment

• JeroenVDV
              • Mar 2004
              • 963

Originally posted by ralph
              Zullen we dit onderwerp over de GMA2 houden en hog vragen in de piggyfarm onderwerpen bespreken?
              Goed plan.

Wat mij opviel aan de GMA2 toen ik er even snel op tikte @ Frankfurt, was dat hij (qua user interface, zowel toetsen als touchscreen/trackball) vele malen soepeler loopt dan welke huidige lichttafel dan ook. Graphics zien er erg gelikt uit en de user-interface is nog wat intuitiever geworden. Blijft me verbazen op andere lichttafels, dat die qua user-interface ontzettend traag kunnen reageren op acties van de gebruiker.

Comment

• 4uss
                • Aug 2005
                • 578

Blijft me verbazen op andere lichttafels, dat die qua user-interface ontzettend traag kunnen reageren op acties van de gebruiker.
                Ik heb er dan nog niet achter mogen staan (en dat zal voorlopig wel zo blijven) maar feit is wel dat je een tafel met een dergelijk prijskaartje en power van binnen ook lastig kunt vergelijken met andere lichttafels. De GMA1 kon wel eens wat traag en stroperig worden met die 266Mhz processor, maar die technologie is natuurlijk al aardig op leeftijd...

Comment

• JeroenVDV
                  • Mar 2004
                  • 963

Originally posted by 4uss
                  maar feit is wel dat je een tafel met een dergelijk prijskaartje en power van binnen ook lastig kunt vergelijken met andere lichttafels
                  Ach, de Roadhog is nog niet zo lang uit (Full Boar al helemaal niet) en zoals al eerder gepost, een GrandMA micro of ultra-light is helemaal niet veel duurder dan een beetje Hog- of Avo-console.

Comment

• FiĂ«staLj
                    • Oct 2000
                    • 2068

266mhz ? dan heb je al een oudje, recente hebben toch minimaal een 466mhz moederbord.
                    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• FTT
                      • May 2008
                      • 5

Hallo,

Eerst wil even zeggen dat ik erg onder de indruk was van MA om niet alleen een console te lanceren, maar een volledig nieuwe lijn!!
                      En dat het zeker een zeer mooi en hopelijk stabiel product gaat worden.

Maar het feit is wel dat het nog steeds proto types zijn en dat een groot deel van de software nog steeds "ge(b)locked" en dat hij daar door zeer snel reageerd, een goed voorbeeld daar van is dat het dual touchscreen maar voor zo'n 20% werkte.

Mijn collega en ik waren een van de gelukkigen die voor openingstijd een demo hebben gehad van de PSS van MA en zo heeft hij wat meer info kunnen geven dan normaal. (feit blijft dat ze de hele Lichtwereld weer naar hun laten kijken)

En naar mijn mening en ervaring zit nog altijd de grootste Bug van Elke console achter de Console
                      FTT
                      (Without Lights it's just Radio)

Comment

• DMiXed
                        • Jan 2008
                        • 370

kun je op die touch screens dan ook realtime 3D draaien, of gaat
                        dat niet? heb dat ergens gezien/gehoord maar heb daar mn twijfels over!

Jeroen van Geffen
                        __________________________________________________ ___________
                        Licht is net zoiets als een vrouw. Je hebt het of je hebt het niet. Maar
                        als je het hebt, is je beurs snel leeg...
                        Jeroen van Geffen

Comment

• AJB
                          • Jul 2003
                          • 2289

GrandMA 2 is een hardware-matige verbetering, zeer mooi, stabiel en deftig ontworpen. Ze komen nu los van steengoede software, ook met een user-interface die zeer aangenaam is.

Ik ben niet onder de indruk van Hog3: dat blijft een zorgenkindje. Er is op dit moment 1 serieuze concurrent bijgekomen, die verassend goed in elkaar zit...: de ETC EOS. Niet alleen is dit hardwarematig een uitermate elegante en slimme tafel, de software is mega intuitief! Ik was zelf enorm verbaasd en denk dat dit in de toekomst een groot marktaandeel gaat krijgen. See for yourself

GrandMA blijft gewoon de nr.1 tafel momenteel: geen discussie over mogelijk.
                          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                          ------------------------------------------------
                          Arvid Buit
                          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• stefan90kauw
                            • Jun 2005
                            • 189

Maak eens een Hog open...

Waarom zou je hem open moeten maken?
                            Op de hog 3 kan je rustig naar system preferences gaan.
                            Op de roadhog zul je dan zien dat het hele systeem op een zeer uitgekleed windows XP systeem draait.

Ik vind het heerlijke tafels om mee te werken, die Hogs!

Echter stond ik er wel ff vies van te kijken dat ik hem vlak na de beurs voor het eerst zag. Wat een apparaat!

Comment

• LJ Gerrit
                              • Apr 2002
                              • 479

Originally posted by AJB
                              Er is op dit moment 1 serieuze concurrent bijgekomen, die verassend goed in elkaar zit...: de ETC EOS. Niet alleen is dit hardwarematig een uitermate elegante en slimme tafel, de software is mega intuitief! Ik was zelf enorm verbaasd en denk dat dit in de toekomst een groot marktaandeel gaat krijgen. See for yourself
                              Klik hier voor meer info over de ETC EOS
                              Without colour, there is no perception
                              MvG

Gerrit Schottert
                              Controllux

Comment

• FTT
                                • May 2008
                                • 5

Originally posted by AJB
                                GrandMA 2 is een hardware-matige verbetering, zeer mooi, stabiel en deftig ontworpen.

.
                                Arvid wat bedoel met "stabiel" de tafel is nog niet eens op de markt of jij weet ons te vertellen dat hij stabiel draai, naar mijn weten zijn ze nog steeds in de ontwikkelings fase van de soft en hardware en dus zijn er nog geen consoles op de weg voor testen.

En René Berhorst (MA Lighting) wist mij te vertellen dat de software nog niet eens in een alpha fase was dus van stabiel kunnen we niet praten want de soft is nog niet eens klaar.
                                FTT
                                (Without Lights it's just Radio)

Comment

Working...