MA Lighting grandMA II - Schrik

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DMiXed
    • Jan 2008
    • 370

MA Lighting grandMA II - Schrik

Wel bekend inmiddels is de MA grandMA. Die lichttafel met die drie grote schermpjes en al die andere technische snufjes:
    MA Lighting: Lighting Consoles / grandMA full-size
    Toen ik laatst even aan het surfen was, kwam ik op de site van MA en werd meteen overdonderd door een gigantische pop-up:
    grandMA II...

ff kijke dan! maar toen k t zag, ff schrikke!
    MA Lighting - Welcome to the family - grandMA2

wat is die erop vooruit gegaan man! niet alleen qua look maar qua alles!
    na t lezen van de specificaties, vraag ik me af:

wat moet je in ***s naam met 65536 parameters ofwel max. 256 DMX universums? (ik begin al te fantaseren)

er zijn zes XLR outputs + 2 ethercon outs, hoe wil je daar 256 universums door duwen?
    (voor ieder universum is toch een DMX lijn nodig of heb ik dit fout?)

heeft er al iemand ervaring mee want wat is dit toch een King van een tafel!

heeft er iem antwoorden op mijn vragen??
    Jeroen van Geffen
    Jeroen van Geffen
  • DJ_matthias
    • Jun 2005
    • 620

Originally posted by DMiXed
    wat moet je in ***s naam met 65536 parameters ofwel max. 256 DMX universums? (ik begin al te fantaseren)

er zijn zes XLR outputs + 2 ethercon outs, hoe wil je daar 256 universums door duwen?
    (voor ieder universum is toch een DMX lijn nodig of heb ik dit fout?)

heeft er iem antwoorden op mijn vragen??
    Jeroen van Geffen
    kijk eens hier:

showtje van andré rieu: ongeveer een 49 universes... gestuurd over ethernet en glasvezel. dit trek je niet als je 49 XLR's alleen al van je tafel moet laten vertrekken, Ethernet is hiervoor beter geschikt; zoek maar eens op ARTnet, ELC node, DP, ...

dat verklaart dus het aantal universes dat mogelijk is en de soorten/aantallen uitgangen op de tafel...
    de shows en fixtures van tegenwoordig gaan meer en meer dmxlijnen vreten dan je lief is... (kijk maar eens naar de SHOWPIX van HES! 451 kanalen als je alles apart wil aansturen!)
    Deze tafel kijkt al goed vooruit naar de toekomst dunkt me...
    we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• J.S. Coolen
      • May 2008
      • 254

ik zie mezelf toch niet echt achter de veredelde pc zitten.

Zal best wel een hoop kunnen, maar zie de voordelen nog niet echt van al die schermpjes enzo.

Zit toch liever achter een hog
      Account niet meer actief.

Comment

• Funmaker
        • Jun 2006
        • 922

via een ethernet poort of zoals jij noemt ethercon poort kan je artnet uitzenden en artnet is een protocol zoals dmx enkel kan dit x aantal (het aantal komt me theoretisch niet effe op) uitsturen of met andere woorden dit kan x aantal dmx512 uitsturen....
        dat lijkt me al 1 vraag opgelost
        En wat je met zo een hoop data doet weet je snel als je een bergje pixels wilt aansturen met daarbij nog eens een bergje intelligent en een bergje conventioneel licht...

Ok de simpel fuifjes heb je zat genoeg aan 1 dmx lijntje (vaak toch) maar dit is dan ook geen tafel voor een simpel fuifje
        kwa design vind ik hem ook een tikkeltje cooler als de grandMa
        Hold on a second, relax and listen...

Comment

• JustME125
          • Jun 2006
          • 297

Tegen de tijd dat ik zoiets meekrijg op een simpel fuifje en serieus 1 DMX lijn al helemaal vol krijg vreet ik een keukenblad op! (Zou natuurlijk wel lachen zijn om een keer een Gand MA op een fuifje te hebben hè )

Mzzls
          Correct me if I'm wrong

Comment

• magicelmo
            • Mar 2007
            • 14

Originally posted by J.S. Coolen

Zal best wel een hoop kunnen, maar zie de voordelen nog niet echt van al die schermpjes enzo.

ben zelf ook iemand van de hog(3), maar daar hebben we toch ook al die schermpjes :P

Comment

• JeroenVDV
              • Mar 2004
              • 963

Originally posted by J.S. Coolen
              Maak eens een Hog open...

Dan maak je blijkbaar niet echt (handig) gebruik van de mogelijkheden van je Hog
              Creating shows beyond Imagination

Comment

• Upgrading your system
                • May 2003
                • 1684

Originally posted by JustME125
                Tegen de tijd dat ik zoiets meekrijg op een simpel fuifje en serieus 1 DMX lijn al helemaal vol krijg vreet ik een keukenblad op! (Zou natuurlijk wel lachen zijn om een keer een Gand MA op een fuifje te hebben hè )

Mzzls
                Laat je het weten tegen die tijd? ik heb nog wat smakelijke recepten voor keukenblad liggen.
                Neem wel een volhouten blad (grenen,eiken of beuken) MDF plakt namelijk erg aan je verhemelte.
                Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Funmaker
                  • Jun 2006
                  • 922

elke lichttafel is tegenwoordig een omgebouwde pc
                  de een heeft dan al wat meer schermpjes als de ander (hog,grandma versus avolite) maar als je liever een hog hebt dan een grandma omwille van het aantal schermen en het fenomeen veredelde computer dan moet ik je helaas toch eens gek aankijken...
                  daarnaast zit ik ooit wel eens met een avolite expert op fuifje, turn toestanden, fanfare,...
                  dus waarom ook niet een grandma (als je er eentje hebt staan en er graag op tokkelt) het moet daarom niet de grote grandma zijn he ...

zijn er nog grote veranderingen tussen de grandma full size 1 en 2 ?
                  we hebben de look,universes al gehad...
                  Hold on a second, relax and listen...

Comment

• JeroenVDV
                    • Mar 2004
                    • 963

- Multitouch programmer-display..

Comment

• JustME125
                      • Jun 2006
                      • 297

Originally posted by Upgrading your system
                      Laat je het weten tegen die tijd? ik heb nog wat smakelijke recepten voor keukenblad liggen.
                      Neem wel een volhouten blad (grenen,eiken of beuken) MDF plakt namelijk erg aan je verhemelte.
                      Das goed hoor. Mail wel ff tegen de tijd dat het dreigt te gebeuren. Ervaring met MDF eten btw? Spaanplaat lijkt me ook wel wat eigenlijk!

Sorry mod...zal nu weer on-topic gaan.....
                      Mzzls
                      Correct me if I'm wrong

Comment

• Harmen
                        • Sep 2003
                        • 379

tot nu toe is er weinig verschil tussen een GMA en een 2, commandlines zijn hetzelfde.. grandma2 is meer een upgrade van de hardware, zodat de software verder ontwikkelt kan worden..

en ja, ik heb er al fuiven mee geschoven, tentfeesten, hardstylefeestjes, van alles..
                        ''wilt u daar mayonaise bij meneer?'' ;-)

Comment

• JeroenVDV
                          • Mar 2004
                          • 963

Originally posted by Harmen
                          en ja, ik heb er al fuiven mee geschoven, tentfeesten, hardstylefeestjes, van alles..
                          GrandMA Micro of Ultralight zit ook gewoon qua prijs rondom de Avo-boards en Hogjes, en tja.. full-size moet je ook niet met een Pearl willen vergelijken qua prijs en features

Comment

• Harmen
                            • Sep 2003
                            • 379

Originally posted by JeroenVDV
                            GrandMA Micro of Ultralight zit ook gewoon qua prijs rondom de Avo-boards en Hogjes, en tja.. full-size moet je ook niet met een Pearl willen vergelijken qua prijs en features

Ultralight, Light & Fullsize verschillen niet zo heel veel van elkaar qua features

Comment

• JeroenVDV
                              • Mar 2004
                              • 963

Originally posted by Harmen
                              Ultralight, Light & Fullsize verschillen niet zo heel veel van elkaar qua features
                              Ik vind het aantal faders en aanwezige DMX-poorten toch redelijk van belang

Comment

Working...