Switchpack op oilcracker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nielsb
    • Jun 2006
    • 98

Switchpack op oilcracker

Goedenavond,

Ik ben nu bezig met een 2 daags project voor een school dat een kerstmusical houdt. Daarbij gebruik ik een oilcracker maar die is helaas niet op afstand bedienbaar en continu rook op het podium is niet gewenst. En daarnaast heb ik geen tijd om heen en weer te lopen. Nu kwam ik vanmiddag op het idee om hem op een switchpak aan te sluiten zodat ik hem wel vanaf de tafel kan bedienen. Want de oilcracker zelf is niet dmx bedienbaar. Naar mijn eerste idee kon dat geen kwaad omdat hij altijd of niets of 230 volt krijgt. Maar nu begin ik toch iets te twijfelen en hoop dat jullie me hier vanaf kunnen helpen.

Alvast bedankt!
  • CoenCo
    • Feb 2005
    • 230

Ik zal er wel voor vervloekt worden maar toch:
    Geen enkel probleem, heb dit vaak gedaan met zowel DF50 als Swefog Ultimate.

Comment

• nielsb
      • Jun 2006
      • 98

Oke, mooi, harstikke bedankt voor de snelle reactie!

Comment

• Funmaker
        • Jun 2006
        • 922

wat ik mij afvroeg dienen die dingen niet op te warmen?
        zoja hoe ga je dat probleem aanpakken?
        Hold on a second, relax and listen...

Comment

• nielsb
          • Jun 2006
          • 98

Ja dat vroeg ik mij dus eerst ook af. Maar toen ik hem nog gewoon op netspanning had zitten begon hij bij de eerste keer aanzetten na ongeveer een halve minuut al te blazen, keren erna na ongeveer 5 seconden al.

Comment

• CoenCo
            • Feb 2005
            • 230

De "standaard" oilcracker (DF50, Swefog ultimate 2/200/300) heeft alleen een compressor (lijkt op een compressor zoals die ook in je koelkast zit). Hier hoeft niets aan op te warmen: aan is aan, uit is uit.
            Er zijn natuurlijk ook een hele hoop andere apparaten die op een andere manier werken. Sommige machines mag je absoluut niet zomaar uitzetten, bijv: de LeMaitre-NeutronXS en MDG-Atmosphere omdat die een speciale "cleaning cycle" hebben, die ervoor zorgt dat de nozzle (spuitmond) niet verstopt raakt.
            Misschien is het dus wel even verstandig om ons te vertellen wat voor type oilcracker je hebt.

Comment

• nielsb
              • Jun 2006
              • 98

Ik heb de DF-50. Dus hierbij kan ik zonder schade aan de machine de rook via een switchpak bedienen.

Bedankt voor de info!

Comment

• geenstijl21
                • Jan 2008
                • 462

Let er wel op dat je de DF50 niet te lang laat aanstaan. Zie hieronder:
                -----------------------------------------------------------------------
                If the machine is used non-stop (and this is NOT recommended) over a long period you may create a situation whereby the concentration of smoke is too much, which can result in build-up of residue in the environment. You may also experience some residue after a long period of using the machine as recommended and this can be seen on equipment close by, especially those with air filters and fans etc. However, normal periodic cleaning of this equipment will prevent this. If the machine is to be used continuously, then a timer should be used to create a 10-second off period to allow the water trap to automatically drain.
                -----------------------------------------------------------------------
                De handleiding geeft aan dat 20 minuten al lang is. Heb er zelf een schakeling ingebouwd dat de DF50 elke 20 minuten zichzelf 10 seconden uitschakeld...

Er is een DMX interface voor verkrijgbaar om hem via de lichttafel aan en uit te zetten..

DF-50 DMX
                Last edited by geenstijl21; 14-01-08, 21:59.
                "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

Working...