Vergelijk bewegend licht

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Steve89
    • Dec 2005
    • 120

Originally posted by axs
    Dan verwacht jij iets van een fixture die de betreffende fixture niet kan, ofwel gebruik je een personality die fouten bevat...
    Nee, dan bedoel ik bijvoorbeeld Pan/Tilt functies die niet soepel werken.

Comment

• hobbyma
      • Oct 2006
      • 6

Ivanhoe, dat is toch een volgspot...

Maarre prutser, laat die gasten vl 2000 spots kopen en studio beams :-)

see ya

Comment

• pjv
        • Oct 2006
        • 11

Ja, een volgspot kan natuurlijk zeer goedkoop als bewegend spotje gebruikt worden, biertje voor de stage hand, de ballyhoo werkt natuurlijk uitstekend!

Later,
        pjv

Comment

• hobbyma
          • Oct 2006
          • 6

buiten de ballyhoo zijn de stagehands van tegenover ook wel in bezit van een uitgebreide effects engine... cancan en circle zijn geen probleem meer tegenwoordig. Ook makelijk met de bouw en breek die extra handjes...

Comment

• LJmalcolm

wij gebruiken de robe colorspot 250at serie en die is ook minstens 2 keer in de week weg en tot nu toe geen problemen mee gehad, in mijn ogen een sterke competitie tegen de mac250 en andere vergelijkbare spots. Alleen 2 errors gehad, 1x een heat tijdens per ongeluk hot restriken van een lamp en de 2e was een voedings error aan het einde van een volbelaste lijn van een aggegraat. Verder alleen maar +punten over de spotjes, lekker stil en snel !!

grtz

Comment

• Halo
              • Nov 2005
              • 178

een HEAT is geen error maar een persoonlijke fout, als je een bulp uitzet moet ie eerst koelen voordat je weer kunt striken, das geen error das gewoon logisch
              steel verstandig...........................jat een appel!
              fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!

Comment

• William
                • Oct 2002
                • 233

Originally posted by Halo
                een HEAT is geen error maar een persoonlijke fout, als je een bulp uitzet moet ie eerst koelen voordat je weer kunt striken, das geen error das gewoon logisch
                tenzij je hot-restrike bulbs heb
                V*L...........punt

Comment

• Halo
                  • Nov 2005
                  • 178

Originally posted by William
                  tenzij je hot-restrike bulbs heb
                  ja maar die heb je dus niet

maar je snapt wat ik bedoel, een heat is geen error dat is gewoon iets vragen van je spot wat ie niet kan en dus schiet ie in de beveiliging
                  steel verstandig...........................jat een appel!
                  fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!

Comment

• jhagie
                    • Jul 2004
                    • 35

Originally posted by LJmalcolm
                    Alleen 2 errors gehad, 1x een heat tijdens per ongeluk hot restriken van een lamp en de 2e was een voedings error aan het einde van een volbelaste lijn van een aggegraat.
                    Bij de 1e heb je waarschijnlijk zelf de lamp uit gezet en meteen weer aan. (Nooit echt slim om te doen) Wees blij dat het lampie zelf slim is om te zeggen dat hij heet is.

En bij de 2e bereken je nooit van tevoren wat je in totaal aan Wattage gebruikt voor je het op een aggregaat aansluit. Laat staat het Voltage even opmeten aan het eind van de kabel alvorens aansluiten van al je apparatuur.

P=UxI --> Vermogen (Watt) = Spanning (Volt) x Stroom (Amperé)
                    32A 3 Fase meter bij Conrad is er een heel handig ding voor. Bestnr.: 1006245-8A

Comment

• JustME125
                      • Jun 2006
                      • 297

Ik werk ook al een aantal jaren met Robe (ColorSpot 250AT en MSZoom250XT) Beide erg leuke spots. De AT serie is een enorme verbetering ten opzichte van de XT serie. Ik vind het heerlijke spotjes. Heb in het verleden ook met movitec (SL250) en Futurelight (MH660, zelfde lamp, ander merkje) gewerkt. Tevens wel eens met Martin gewerkt (inhuurklusje) maar dat was meteen een drama. Errors alom. En kom daar maar eens uit zonder kennis van Martin en een Handleiding. Heb ik toch liever een spotje dat niet moeilijk doet. Ik ben enorm tevreden over de lichtopbrengst, kleur en snelheid van de Robe kopjes.

Mzzls
                      Correct me if I'm wrong

Comment

• jhagie
                        • Jul 2004
                        • 35

Best vreemd ikzelf werk zo'n 4 jaar met alleen maar Martin productten en heb eigenlijk nergens geen last van. het komt wel eens voor een error of bug fout. maar is dan ook al snel weer opgelost. Het zijn dan ook echt stofzuigers voor stof, rook, enz dankzij hun geweldige leuke koel propellers waardoor een sensor wel eens ee nverkeerde waarde meet.

Show what denk ik dan maar weer het is techniek en het is gemaakt door de mens.

De gebruikers handleidingen vind ik overzichtelijk duidelijk aangegeven hoe je een lamp vervangt, hoe je een lens verhouding kunt aan passen, waar je een keertje een druppeltje olie moet aan brengen. dat zijn allemaal dingen die ik vaak mis in andere handleidingen, er staat wel wat over deze dingen maar vaak met een naar M.I. vage of onduidelijke tekening. De DMX tabel is heel over zichtelijk duidelijk een nr van het kanaal met de bij behorende beschrijving + daarbij gedaan een 0-100% aanduiding / 0-255 aanduiding.

Mocht er echt wat zijn met deze jongens / meiden, dan stuur ik ze op en zijn ze ook snel weer klaar en worden ze zo weer gebruikt voor x aantal maanden / jaren.

Comment

• JustME125
                          • Jun 2006
                          • 297

Originally posted by jhagie
                          Best vreemd ikzelf werk zo'n 4 jaar met alleen maar Martin productten en heb eigenlijk nergens geen last van. het komt wel eens voor een error of bug fout. maar is dan ook al snel weer opgelost. Het zijn dan ook echt stofzuigers voor stof, rook, enz dankzij hun geweldige leuke koel propellers waardoor een sensor wel eens ee nverkeerde waarde meet.

Show what denk ik dan maar weer het is techniek en het is gemaakt door de mens.

De gebruikers handleidingen vind ik overzichtelijk duidelijk aangegeven hoe je een lamp vervangt, hoe je een lens verhouding kunt aan passen, waar je een keertje een druppeltje olie moet aan brengen. dat zijn allemaal dingen die ik vaak mis in andere handleidingen, er staat wel wat over deze dingen maar vaak met een naar M.I. vage of onduidelijke tekening. De DMX tabel is heel over zichtelijk duidelijk een nr van het kanaal met de bij behorende beschrijving + daarbij gedaan een 0-100% aanduiding / 0-255 aanduiding.

Mocht er echt wat zijn met deze jongens / meiden, dan stuur ik ze op en zijn ze ook snel weer klaar en worden ze zo weer gebruikt voor x aantal maanden / jaren.
                          Dit zijn allemaal van die kleine dingetjes (koel ventilatoren waarvan de sensor een verkeerde waarde meet) die ik dus niet kan gebruiken. Handleiding zal best leuk en overzichtelijk zijn maar als ik met een setje inhuur Mac's op klus sta en dr begint het een en ander moeilijk te doen dan verwens ik die dingen toch hoor. Met Robe heb ik in de 2 jaar die ze tot nu toe ongeveer meegaan nog nooit echt een probleempje gehad. 1x een shutter die bleef hangen bij het aanzetten maar das een kwestie van resetten en dan is alles weer echt oké. Ik zweer bij Robe door de mooie prijs en de goede kwaliteit van de dingen. Martin schijnt nogal eens een probleem te hebben met spanningsdipjes/piekjes. Robe gaat gewoon door. Het enige wat ik mis op de Robe 250 is de tilt-lock voor transport.
                          Correct me if I'm wrong

Comment

• SvB
                            • Jan 2008
                            • 16

Echt waar... Wij werken meestal met Robe, soms met Martin.

Filosofie voor lichttechniekers met Robe: hoogstens één reset nodig en alles werkt.
                            Filosofie voor lichttechniekers met Martin: Hou de ladder (en de parren) maar klaar...

Comment

• JustME125
                              • Jun 2006
                              • 297

Originally posted by SvB
                              Echt waar... Wij werken meestal met Robe, soms met Martin.

Filosofie voor lichttechniekers met Robe: hoogstens één reset nodig en alles werkt.
                              Filosofie voor lichttechniekers met Martin: Hou de ladder (en de parren) maar klaar...
                              Das wel zo'n beetje mijn ervaring met Martin ja. Gelukkig hoef ik er niet vaak mee te werken.

Mzzls
                              Correct me if I'm wrong

Comment

Working...